Vandaag weer wat geklust.
Nog steeds olielekkage. Nu met nieuwe pakking en vloeibare pakking dicht gezet. Moet toch een keer dicht gaan zitten zou je zeggen. Punthoofd.
Vervolgens 2 powerruns gemaakt. 231pk / 338Nm.
Opvallend:
1. Boost valt te snel omlaag. Vanavond al een lek gevonden, morgen verder afpersen. Verklaard ook het stagneren van het vermogen. Ik mis 0,25 bar boost.
2. AFR is aardig goed, maar nog ruimte voor verbetering. Met name tussen 3200-5200 zijn er pk's te winnen (10.8:1 afr

).
Maar ik heb een tweede vraag (voordat ik morgen verder ga):
Onderstaand zie je mn timing. Deze is in praktijk ca.13 graden met 7 graden knock. In mn timing tabel staat de timing op ca. 20 graden.
Ik ga er dus vanuit dat mn ecu 20 graden wil maar dat ie er met 7 graden knock 13 graden van maakt. Ergo, ik moet de timingtabel verlaat aanpassen (advance) richting de 13 graden toe. Correct? Even een controlecheck.
