Maarten
Vermogensmeeting Jans
Ja'' bedoel de Kumoh V70 ,dat is wel een goede band ,voor redelijk geld.Maarten schreef:Dan toch maar die kuhmo V700 ? Anders sta je dadelijk alleen nog maar met spinnende wielen?
Heb je het koppel in de eerste versnelling nog begrensd of is de enige begrenzer je rechtervoet?
Begrenzen ? inderdaad ''rechtervoet, en hopelijk werkt de sper ook een beetje mee.
500 Nm
Ben inderdaad benieuwd hoelang de bak etc. het uit gaan houden
Blijft het nog steeds prettig om er mee te rijden Jans? Of ga je nu alleen op pad als je 100% zeker bent dat het droog blijft? (die garantie heb je in NL nooit
)
Blijft het nog steeds prettig om er mee te rijden Jans? Of ga je nu alleen op pad als je 100% zeker bent dat het droog blijft? (die garantie heb je in NL nooit
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Maar daar bouw je zo'n auto toch niet voor? Ik neem aan dat V-Max ook voor betrouwbaarheid van het geheel gaat?
De service van ze is (zo te horen) wel goed, Maar de meeste klanten zitten er niet op te wachten om er regelmatig te staan met een kapotte auto...
p.s. Uitzonderingen daargelaten
jij drinkt er volgens mij elke dag een bakkie 
De service van ze is (zo te horen) wel goed, Maar de meeste klanten zitten er niet op te wachten om er regelmatig te staan met een kapotte auto...
p.s. Uitzonderingen daargelaten
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
wagen gewicht scheelt inderdaad heel veel voor de levensduur van koppeling, bak, aandrijfassen, maar met 500 Nm krijgen die het toch zwaar in een speedster. Maar schokbelasting (misfire of een brute toerenbegrenzer bijv) zijn het zwaarst voor de bak.
En bij zo'n hoog koppel in de eerste versnelling gaat ook de vervorming van het versnellingsbakhuis meespelen, waardoor de lijn van vooral het pignon en kroonwiel van het diff niet meer 100% is en de belasting dus niet goed op de tanden verdeeld is. Daardoor breken tanden af als het fout gaat. Maar bij de lichte speedster is dat risico veel kleiner omdat hij snel accelereerd en er dus niet zo'n hoge spanning wordt opgebouwd in de aandrijflijn.
Dezelfde motor en bak in een vectra van 1300 kg zal dus veel sneller de geest geven (als hij geen wielspin heeft met zijn VRW aandrijving...)
En bij zo'n hoog koppel in de eerste versnelling gaat ook de vervorming van het versnellingsbakhuis meespelen, waardoor de lijn van vooral het pignon en kroonwiel van het diff niet meer 100% is en de belasting dus niet goed op de tanden verdeeld is. Daardoor breken tanden af als het fout gaat. Maar bij de lichte speedster is dat risico veel kleiner omdat hij snel accelereerd en er dus niet zo'n hoge spanning wordt opgebouwd in de aandrijflijn.
Dezelfde motor en bak in een vectra van 1300 kg zal dus veel sneller de geest geven (als hij geen wielspin heeft met zijn VRW aandrijving...)

