
Tibby's beest
Re: Tibby's beest
Zet hem dan maar naast mijn driewieler 

Re: Tibby's beest
Bey bey MAFje
ik: bla bla bla droge filter,bla bla bla anders gaat je MAF stuk bla bla bla

Toerental staat nu op ongeveer 1000 tr/min stationair. Volgas geen probleem (buiten dat je pistons smelten) , half gas niks te beleven. Maf ontkoppelen alles werkt naar behoren...
Speedsters...........zucht.....

ik: bla bla bla droge filter,bla bla bla anders gaat je MAF stuk bla bla bla


Toerental staat nu op ongeveer 1000 tr/min stationair. Volgas geen probleem (buiten dat je pistons smelten) , half gas niks te beleven. Maf ontkoppelen alles werkt naar behoren...
Speedsters...........zucht.....

captain slow
Re: Tibby's beest
Gelukkig bouw ik bullit proof 50.000 rijden zonder gezeur 

- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Tibby's beest
Gewoon een nieuwe kopen, geen probleem lijkt me toch?
"Gebruiksvoorwerp".

"Gebruiksvoorwerp".
Re: Tibby's beest
Deze heeft maar een 3 000 km meegegaan.aKra schreef:Gewoon een nieuwe kopen, geen probleem lijkt me toch?![]()
"Gebruiksvoorwerp".
Als hij nu nog eens stuk gaat , uit programmeren die handel...

captain slow
Re: Tibby's beest
Allez, de volgende dan ...tibby schreef:Deze heeft maar een 3 000 km meegegaan.aKra schreef:Gewoon een nieuwe kopen, geen probleem lijkt me toch?![]()
"Gebruiksvoorwerp".
Als hij nu nog eens stuk gaat , uit programmeren die handel...

Manier om je Maf te testen met een multimeter.....(stekker van de maf aftappen kabel door je dekselrooster steken naar je venster en rijden!!!)
pin 3 (bruin)
pin 5 (blauw/wit)
Bereik moet tussen 0.3V en 4.8v (vollast liggen)
Vanaf 4.5v vollast is er een vermogenvermindering...
Een Maf kan ook stuk zijn ZONDER dat de motorlamp aangaat!!!!!!
Bij deze ga je bij vollast je pistonnen langzaam laten smelten!
Ikzelf had ervoor opgemerkt aan m'n uitlaattuutjes dat deze nogal 'proper' bleven. (GEEN motorlamp)
M'n toerental STATIONAIR is LANGZAAM in loop der tijd omhoog gegaan. (GEEN motorlamp) Dit staionair toerental is van 750 a 800 tr/min stilletjes naar de 900/1000 tr/min stationair gegaan. Je denkt dan in je eigen, ach ja, het zal zo zijn zeker want je ondervind niets qua vermogen....
Op een gegeven moment begin je vermogenverlies te merken......MINIEM! Dan denk je.....mmmm m'n BUTTdyno doet het niet zo goed!!

Het wordt erger en erger.......En je begint alles na te gaan,lekken zoeken,bougies vervangen, NOG STEEDS GEEN MOTORLAMPJE!!!!!!!!!!
ER IS NOG ALTIJD VOL VERMOGEN AANWEZIG MAAR DE HALFGASSITUATIES LOOPT NIET MEER LEKKER.....Ook je dumpvalve begint te vroeg af te blazen bij halfgasstiuaties....
Iemand die z'n speedster kent en er mee rijdt merkt dit op.....Laat je bvb een 'andere' turborijder in je speedster rijden, merkt hiervan niets op!!!!!!
Het verschil is daarom dan ook KLEIN allemaal wat ik aanhaal!!!!
Op een gegeven moment gaat je motorlampje dan toch aan......En heb je de MAF sensor foutmelding!
Maf losgekoppelt en de hafgassituatie is weer normaal! Dan merk je dat er WEL een GROOT verschil is. (voor diegene die z'n speedster kent he,wat voor mij groot is is voor iemand anders klein)
Een Maf is een vuiligheid dat langzaam zonder dat je het ECHT opmerkt je de das omdoet

Hier een voorbeeld van turbo tuutjes

Voorstel: wrijf je tuutjes eens af en kijk ernaar eens na een ritje.....Voor dat je het weet ben je ook met een semi stukke maf aan het rijden

grtzzzzzzzzzzzzzz
Mijn tuutjes na een 100km met de nieuwe MAF sensor....(ervoor bleven ze gewoon proper...)
Vele beter


Laatst gewijzigd door tibby op 02 jun 2016 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
captain slow
Re: Tibby's beest
Op dit filmpje kan je trouwens al zien dat m'n stationair te hoog was......Hier was ik toen al aan het testen ermee wat er scheelde......
(al bij al heb ik een 300km met een semi stukke maf gereden aan de km stand te zien op bovengaand filmpje). Ook een geluk dat m'n oem achterbanden er al opliggen voordat hij stukgegaan is zodat ik niet heb kunnen doorrijden ermee)

captain slow
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Tibby's beest
Ik heb eens op een project gezien dat ze de LMM/MAF hebben uit geprogrammeerd en vervangen door een wat oudere luchtmeter (naam ontschoten) die volgens mij op de C20LET zit?
Re: Tibby's beest
Gewoon eruit laten halen door Vmax. Heeft Herman ook laten doen met z'n spexige daar.aKra schreef:Ik heb eens op een project gezien dat ze de LMM/MAF hebben uit geprogrammeerd en vervangen door een wat oudere luchtmeter (naam ontschoten) die volgens mij op de C20LET zit?
Weg prul sensor en inlaattraject nog wat meer 'open'

captain slow
Re: Tibby's beest
1nigste set BRAID Fullrace op de wereldbol voor een speedster....
Positief: gratis naafkapjes en wielbouten
Negatief: Braid had er zelf voor gekozen voor de ET waarde op de achtervelg van 30 naar 35 te veranderen. ET 35 past op de speedster achteraan , maar niet met een 245 band erop (zelf ervaring). Ik heb dan ook gezegd dat ik ze niet wou en er andere wilde. Dit was trouwens GEEN probleem.....
Ook ivm discussies aangaan ivm banden/velg (semi's,breedtes,et waardes) wou de verdeler niet. Klant is dan ook koning zoals het moet. (positief punt trouwens)
enkele pics van de voorvelgen
7j et 20


Stalen bussen geprest voor de wielbouten voor extra stevigheid (zijn dan ook echte circuitvelgen)


zeer duidelijke foto van schroefjes

ps: In m'n groepsaankoop werd er aangehaald
Oh.. En ze worden gemaakt in Spanje, dus hou wel beetje rekening met 'spaanse' levertijden van '2 weken' die wat langer kunnen zijn..
Wees er maar zeker van dat dit gelezen is geweest...(door Braid)
Positief: gratis naafkapjes en wielbouten
Negatief: Braid had er zelf voor gekozen voor de ET waarde op de achtervelg van 30 naar 35 te veranderen. ET 35 past op de speedster achteraan , maar niet met een 245 band erop (zelf ervaring). Ik heb dan ook gezegd dat ik ze niet wou en er andere wilde. Dit was trouwens GEEN probleem.....
Ook ivm discussies aangaan ivm banden/velg (semi's,breedtes,et waardes) wou de verdeler niet. Klant is dan ook koning zoals het moet. (positief punt trouwens)
enkele pics van de voorvelgen
7j et 20


Stalen bussen geprest voor de wielbouten voor extra stevigheid (zijn dan ook echte circuitvelgen)


zeer duidelijke foto van schroefjes

ps: In m'n groepsaankoop werd er aangehaald
Oh.. En ze worden gemaakt in Spanje, dus hou wel beetje rekening met 'spaanse' levertijden van '2 weken' die wat langer kunnen zijn..

Wees er maar zeker van dat dit gelezen is geweest...(door Braid)

captain slow
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Tibby's beest
Gave wielen zeg! deze komen dus op jou Speedster Tibby??
Re: Tibby's beest
Hoi, ik had niet veel andere keus...Er zijn niet zoveel merken die een 7j voor vooraan aanbieden in custommaten in een schappelijke prijs....timmyboy55 schreef:Gave wielen zeg! deze komen dus op jou Speedster Tibby??
Het liefst van al had ik een 5 spaak gehad

grtz
captain slow
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Re: Tibby's beest
Makkelijk schoon te houden. Zien er goed uit.