Engine Swap

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Engine Swap

Bericht door timmyboy55 »

Nou heb ik wel deze gedachte.... Is er niet iets mis met dat er TEVEEL olie mijn inlaatspruitstuk ingespoten word? dit heb ik ook ooit eens gelezen als er iets verstopt is, of iets verkeerd is, dat je teveel olie in je Inlet krijgt waardoor dit in je verbrandingskamer terecht komt.... Nu heb ik een tijd geleden een blik geworpen binnenin mijn inlet, en daar lag nog net geen plas olie in, of misschien zelfs wel :lol: :lol: ... vroeg me af of dit normaal was dat er zoveel olie in mijn inlet zat...
En inderdaad, mijn speedster loopt rijker dan rijk, en heb ik eindelijk een kabel gekocht, weet ik niet of deze functioneerd... iemand hier die dat makkelijk kan checken nogmaals?? :D dan kan ik hem eens inleren en afstellen :D
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Engine Swap

Bericht door timmyboy55 »

Hoe zit het met cillinderbussen in mijn Z22SE slaan? Dat niet iets?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Engine Swap

Bericht door Smiley »

Als daar flinke krassen inzitten wel ja.
(maar ook dat is een flink project, met de motor eruit)

Heb je al een compressietest gedaan?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Engine Swap

Bericht door timmyboy55 »

Ja ik zal nog ff bij club Alkmaar informeren of ze een Compressietester hebben.

Maar wat denk jij over mijn tekst hiervoor Smiley, is dat ook mogelijk?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Engine Swap

Bericht door Smiley »

Olie kan maar op 2 manieren in je inlet komen.

1. Via de kleppendeksel ontluchting. (maar die gaat bij jouw naar een cola flesje)
2. Via de PCV klep in het inlaatspruitstuk.

Dus nee, het is niet goed dat er bij jou een plasje ligt in je spruitstuk.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Engine Swap

Bericht door timmyboy55 »

Cola flesje :lol: :lol: (correctie flesje SPA Blauw 8) )

PCV Klep, die eens vervangen doen? :lol:

Zal dit ook misschien de aanleiding hebben tot de blauwe rook uit mijn uitlaat? lijkt mij Olie in Inlet -> meegenomen met de lucht naar verbrandingskamer -> verbranding verzadigd met olie -> blauwe rook????
Zal een hoop schelen als mijn cillinders nog gewoon goed waren, Slijt het gewoon na 2 ton? want ik heb hem nooit af lopen trappen, ALTIJD motor 100% zeker warmgereden...

uhhhhhhhhh: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=21&t=181538

Ha Smiley, Ik zie dat je in dat Topic ook al hebt geantwoord :lol: :lol: Je zou eens voor de grap alle berichten moeten optellen van alle fora die waar je op actief bent :P
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Engine Swap

Bericht door Smiley »

Olie via de inlaat, komt in de verbranding, dus is inderdaad blauwe rook.
Olie die lekt via de kleppen seals, of de zuiger ringen komt ook in de verbranding, en is dus ook blauwe rook.

De eerste is een kwestie van inlaatspruitstuk eraf, en PCV seal verversen, of schoonmaken.
Als het via de zuiger ringen komt, zie je dat aan een compressie test. (wat meestal de cylinderwanden is. Via het gat van de bougie kun je met een camera kijken)
Dan is het een ander blok ritselen, of nieuwe wanden erin persen.
Als het de kleppen seals zijn, kun je beter een andere kop zoek, want reparatie is wat duur.

Vandaar dat ik aandring op de compressietest. Als die al naatje is, wordt het allemaal lastig en duur.
Als de compressie in orde is, is het allemaal nog op te lossen met "simpel" vervangwerk.


Ik ben geen motor kenner, dus als iemand bovenstaande nog wil verbeteren, ga je gang. :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Engine Swap

Bericht door Daan »

Voordat je gaat gissen en oplossingen bedenkt moet je zorgen dat je de basis kent. Doe de comp/lektest, check je componenten op correcte werking etc.
Als die zaken bekend zijn kan je pas verder.

Succes.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Engine Swap

Bericht door timmyboy55 »

Moet ik wel iemand hebben die een compressietest met me kan doen :lol:
Maar natuurlijk hoop ik dat het die PCV is, lekker simpel en cheap.. kan ik des te meer genieten van me nieuwe velgjes en bandjes 8)
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Engine Swap

Bericht door Pipo »

timmyboy55 schreef:Moet ik wel iemand hebben die een compressietest met me kan doen :lol:
Naast die compressietest kan je ook eens een visuele checkup doen. Ken je niemand in je buurt die een endoscoop camera heeft? Meestal hebben garages dat wel. Dan kan je de staat van je cilinderwanden zien zonder dat je de kop er af moet halen.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Engine Swap

Bericht door S. Gonzales »

timmyboy55 schreef:Slijt het gewoon na 2 ton? want ik heb hem nooit af lopen trappen, ALTIJD motor 100% zeker warmgereden...
Bij welke kilometerstand had je hem ook alweer gekocht Tim? :bangin:
Eerst maar eens sparen denk ik, dan heeft team Alkmaar verschillende mooie oplossingen voor je in huis.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Engine Swap

Bericht door Exmantaa »

Een standaard Z22SE heeft geen PCV klep, maar een kleine pcv opening. Dus vergeet het vervangen van een eventuele PCV klep.
Wat ik wel weet is dat een Z22SE / B207 het blijkbaar toch wel fijn vindt als er wat vacuum op de carterventilatie zit, maar ik denk dat jij dat stadium ruim gepasseerd bent. :wacko:
(ps; nieuwe cilinderbussen erin kan, maar veel werk en blijft de rest oud en versleten, want voor ietwat meer heb je een gloednieuw B207 liggen met alles nieuw.)
Plaats reactie