Beige Stoelen

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Beige Stoelen

Bericht door timmyboy55 »

Ik ga het op een andere manier aanpakken: een kennis van mij neemt vanavond Chemical Guys polijstmiddelen mee met pads die in de boormachine geplaatst kunnen worden... Hiermee ga ik het oppervlak zo glad mogelijk proberen te krijgen..
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Beige Stoelen

Bericht door timmyboy55 »

Na een lange pauze ben ik vanochtend verder gegaan met het polijsten van de binnenkanten van mijn lenzen... Hiervoor heb ik de volgende producten aangeschaft:

- Chemical Guys Vline Compound Sample Kit
- Chemical Guys Hex Logic Orange Pad
- Chemical Guys Hex Logic White Pad
- Chemical Guys Polishing Backing Plate voor in de boormachine
- Grid 1000 waterproof schuurpapier

Ik ben begonnen met de oneffenheden fijn weg te schuren met grid 1000 schuurpapier, daarna heb ik de hele binnenkant van de lens gepolijst met V32 Polish Compound (dit is de meest agressieve compound in de Vline series) op een Orange Pad (is 1 van de agressiefste cutting pads) in de boormachine. Hiermee heb ik de binnenkant bijna helemaal effen kunnen polijsten, de moeilijk bereikbare plekken/hoeken heb ik met het vingertje en doekje bij moeten werken.
Toen ik tevreden was met het resultaat heb ik de Witte polijst pad gepakt (deze is voor het fijne werk) en met V36 (deze compound is voornamelijk om heel fijn uit te polijsten) heb ik de lens zo goed mogelijk uit gepolijst. Het resultaat mag er wezen!!

Deze keer ga ik de lenzen voor montage niet meer schoonmaken met Glassex, hier zit namelijk spiritus/alcohol in, en al helemaal icm de zon krijg je hierdoor in mijn geval de hele lelijke melkachtige waas in de lenzen, nogmaals Alcohol op onze lenzen is een slecht idee, het kunststof hard ook nog eens uit en scheurt nog sneller!
Ik ga de lenzen gewoon schoonmaken met het ontschuldige afwasmiddel Dreft, goed drogen en dan de randen ontvetten met remreiniger... dan zijn ze weer klaar om vastgekit te worden op de units, hopelijk permanent :bangin: :lol: :lol: :lol:

Inspiratie voor deze aanpak: https://www.youtube.com/watch?v=kn9gVpF6-Mg
Werner
Actief lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 18 jul 2012 16:33
Locatie: Antwerpen

Re: Beige Stoelen

Bericht door Werner »

ik heb dit soort probleem ook gehad bij één van mijn lichten vooraan, dit was wel de buitenkant (de beschermingslaag) die beschadigd was.
Ik heb deze ook zo'n soort behandeling gedaan(schuren en polijsten) en het resultaat was goed......maar na een jaar zag de lens er weer melkachtig dof uit.
Dan heb'k de behandeling nog eens gedaan en er dan een dunne heldere wrapping-folie overgeplakt.
De lens is nu al drie jaar even helder, ik denk dat het te maken heeft met het feit dat er nu geen lucht meer aan het oppervlak van de lens kan.
En op de autokeuring geeft het geen probleem, het is zelfs zo goed als niet zichtbaar.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Beige Stoelen

Bericht door timmyboy55 »

Het heeft ermee temaken dat de lenzen origineel een UV Coating hebben! vooral met het veelvoudig gebruik van een hoge druk reiniger spuit je deze coating er gemakkelijk af! Zal ermee temaken hebben dat de coating bross wordt ofzo naarmate het ouder wordt.
Het beste wat je kunt doen is de Coating er volledig af polijsten en dan inderdaad een folie overheen te plakken...
Ik ga er een UV blokkerende Sealant (Chemical Guys JetSeal) op smeren, dit moet ik elke 12 maanden opnieuw aanbrengen.. doe ik dit niet zullen mijn lensen dankzij de zon weer lelijk wit uitslaan..
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Beige Stoelen

Bericht door timmyboy55 »

Mijn oude linker lens is spontaan doorgescheurd helaas..... het zal ook eens meezitten...
Hoe dan ook gaat hij er tijdelijk op maar ik bestel de GMS lenzen die er dan op gaan.........
Plaats reactie