Kraakjes of karakter?

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Kraakjes of karakter?

Bericht door robertsabee »

Na montage van de Nitrons werd mijn Speedster een stuk minder 'rammelig'. Wat een verademing was dat zeg! En toch, er zit nog steeds iets in het dashboard. Een kraak, een rammel die tijdens een heerlijke tocht steeds luider lijkt te worden. Vandaag heb ik het dashboard los gehaald en het instrumentencluster leek de boosdoener. Als ik dat ding vastpakte kraakte het aan alle kanten van plasticgeluiden. Ik heb alle delen die elkaar raken voorzien van stoftape en ik moet zeggen, dat het cluster nu absoluut kraakvrij is. Maar helaas, tijdens de testrit kwam toch weer de vertrouwde kraak tevoorschijn. Ik vraag mij nu af: ga ik verder zoeken of moet ik hier mee leren leven??!! Immers Speedster :D :D :D
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Kraakjes of karakter?

Bericht door S. Gonzales »

Heb je (voor de zekerheid) de koppelingen van je stuurstang nagetrokken? Dat kan er voor zorgen dat het gekraak ergens anders (lees bovenaan bij het stuurwiel) vandaan lijkt te komen.
Advies:
1- bouten van koppelstuk stuurstang natrekken en alles daar 'in de buurt' inspuiten met WD40
2- de kunsstofdelen van je stack- en stuurkolombekleding die elkaar en/of het stuur raken, inspuiten met siliconenspray.

Laat .s.v.p. even weten of het daarmee opgelost is.
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
robertsabee
Actief lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 07 feb 2009 16:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Kraakjes of karakter?

Bericht door robertsabee »

Stack is absoluut kraakvrij nu. Die stuurstang is alweer een hele tijd geleden dat ik die heb nagetrokken. Ga ik proberen!

Helaas, de stuurstang zat als een huis. Ik heb nog wel het voetensteuntje extra vastgezet en wat zaken (pedalen en veren) onder het dashboard ingespoten. Ik laat het eerst maar even uitdruipen allemaal...
Plaats reactie