In het kader "actie op het forum"...
Vandaag de Hub carrier bolts vervangen voor 10.9 en de camber aangepast.
Dempers er af en de bouten vervangen wasgeen probleem. De bouten uit de Elise shop waren echter niet hetzelfde qua lengte als de bouten die er uit kwamen. Maakte volgens mij verder weinig uit aangezien ze helemaal door de hub gaan, maar toch even kort momentje van twijfel. Alles op 68 Nm gezet.
Camber heb ik gesteld op basis van de uitlijngegevens die ik mee kreeg bij aankoop (2013).
Voor was -0.24/-0.21. Rechts 2 shims van 1 mm verwijderd, link was er maar 1 shim en de abs bracket. De bracket ook verwijderd om hier ook 2mm meer camber te krijgen. Abs kabel met klemmetjes vastgezet, moet volgens mij verder geen probleem opleveren.
1mm = 0.25° bij de voorkant.
Voor nu dus -0.74/-0.71 graden camber dus. Waarschijnlijk wat meer omdat hij ook 10mm verlaagd is van voor.
Achter was -1.57/-2.10. Dit vond ik wat vreemd dat Zonneveld dit niet aangepast heeft blijkbaar volgens het uitlijnsheet. Voldoende shims om dit te corrigeren. LA 2 shims van 1mm verwijderd zodat het totaal nu op -2.17/-2.10 staat.
1mm = 0.30° bij de achterkant.
Toen ging het regenen en een testrondje zat er ff niet meer in
Van de week kijken hoe het rijdt en dan nog even op de laser uitlijnbank zetten voor controle.
Zo... enorm heftige bijdrage weer op de zondagmiddag