Demonteren binen spatbord achterste wielkasten Speedster

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
speedster2799
Nieuw lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 dec 2004 23:07
Locatie: Belgie (Stabroek)

Demonteren binen spatbord achterste wielkasten Speedster

Bericht door speedster2799 »

Hallo, alle geregistreerde speedy fan's

Even een vraagje heeft er iemand ervaring met het demonteren van het achterste binnen spatbord ?
IK wil namelijk een carbon airbox plaatsen en moet eerst het originele luchtfilterhuis verwijderen en daarvoor moet het achterwiel eraf en het binnen spatbord eruit.
Heb gezien dat dit enkel met 6 schroefjes gemonteerd is, mag ik deze gewoon los maken of kom ik dan nog voor andere verassingen te staan?

Groetjes,

A.Brouwers
a.brouwers@skynet .be
Hallo,
Ik ben Alfons Brouwers ben 36 jaar woonachtig ten Noorden van Antwerpen vlakbij de Nederlandse grens.Mijn grootste hobby is de Speedster en auto sport in het algemeen.Ben overgestapt van Mazda MX-5 naar Speedster
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: Demonteren binen spatbord achterste wielkasten Speedster

Bericht door markv »

speedster2799 schreef:Hallo, alle geregistreerde speedy fan's

Even een vraagje heeft er iemand ervaring met het demonteren van het achterste binnen spatbord ?
IK wil namelijk een carbon airbox plaatsen en moet eerst het originele luchtfilterhuis verwijderen en daarvoor moet het achterwiel eraf en het binnen spatbord eruit.
Heb gezien dat dit enkel met 6 schroefjes gemonteerd is, mag ik deze gewoon los maken of kom ik dan nog voor andere verassingen te staan?
Ik dacht niet dat je verder nog iets moest doen, maar heb het zelf nog nooit geprobeerd.

Wat ik wel graag zou willen weten: wat voor een luchtfilter ga je plaatsen? :)
En, ga je ook het stuk tussen het filter en de motor vervangen?

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Let goed op bij het opkrikken van de auto dat je de krik punten pak. ZEER BELANGRIJK. Het is inderdaad de zes boutjes verwijderen. Het luchtfilter huis zit met 2 moeren vast en een grote slangklem. Het is goed zelf te doen. Ik heb een Pipercross filter die ik persoonlijk beter vind dan een K&N filter.
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Je hoeft inderdaad maar een paar schroeven lostehalen, :o ik heb zelf al een paar keer gedaan, ik heb zelf een open luchtfilter gemonteerd van Green. :lol: .


Gr, 8) Martin
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Originele luchtfilter verwijderen

Bericht door Flaminiasupersport »

Heb dat net gisteren gedaan om een nieuwe airfilter (van MotoConcept) te plaatsen :P . Het was wel een beetje sukkelen omdat je'r niet overal goed aankan... :evil: Maar het wiel eraf, spatbord verwijderen enz ... een beetje overdone lijkt me.

Heb eerste wat ik heb gedaan is het platte deel tussen motor en luchtfilter verwijderd. Dat gaat héél vlotjes :D

Als je dan 't deksel van de filter verwijderd kan j'er al veel beter aan (de achterste klem is de lastigste). Dan het reservoir van de koelvloeistof lossen en opzijschuiven (niks van darmen losmaken) om wat plaats te maken en één vijs onderaan het filterhuis lossen en klaar is Kees! :P
Bijlagen
Airfilter.JPG
Airfilter.JPG (45.82 KiB) 1019 keer bekeken
Plaats reactie