Winterproject of een upgrade? Deel het hier.

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Winterproject of een upgrade? Deel het hier.

Bericht door aboellaard »

S. Gonzales schreef: Sinds vorig jaar heb ik een 'made in Holland' shift light gemonteerd. (van buurman :thumbsup: )Daarvan is bijna alles instelbaar via de weggewerkte blackbox. Dus de helderheid is ook in te stellen en zelfs aan te passen wanneer je wel/niet in het donker rijdt. Werkt super! :thumbup:
Kan je die buurman vragen even een heel-toe schakelhulpje te Arduino-en? Was eigenlijk mijn winterprojektje, maar komt er niet van. Een ding dat als input gaspedaal en rem heeft en dat het gaspedaal even blipt bij gas los en rem ingedrukt. Wel even de tijd tot blip en de blip zelf (hoogte en stijlheid) instelbaar maken.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Winterproject of een upgrade? Deel het hier.

Bericht door S. Gonzales »

aboellaard schreef:
S. Gonzales schreef: Sinds vorig jaar heb ik een 'made in Holland' shift light gemonteerd. (van buurman :thumbsup: )Daarvan is bijna alles instelbaar via de weggewerkte blackbox. Dus de helderheid is ook in te stellen en zelfs aan te passen wanneer je wel/niet in het donker rijdt. Werkt super! :thumbup:
Kan je die buurman vragen even een heel-toe schakelhulpje te Arduino-en? Was eigenlijk mijn winterprojektje, maar komt er niet van. Een ding dat als input gaspedaal en rem heeft en dat het gaspedaal even blipt bij gas los en rem ingedrukt. Wel even de tijd tot blip en de blip zelf (hoogte en stijlheid) instelbaar maken.

Heb je dit (zie linkje hieronder) al eens geprobeerd? Want het moet niet te makkelijk worden hė! :wink: :lol:
https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... gas#p73117
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Winterproject of een upgrade? Deel het hier.

Bericht door aboellaard »

waarom denk je dat ik een electronisch stumperhulpje nodig heb??? :bag:

Geef prijs en levertijd nog even door aub
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Winterproject of een upgrade? Deel het hier.

Bericht door S. Gonzales »

aboellaard schreef:Geef prijs en levertijd nog even door aub
Buurman is 'buurman' /Manta79 :mrgreen: En wanneer hij denkt dat het een kwestie van 'even in elkaar knutselen' is, wat ik overigens sterk betwijfel :roll:, dan springt 'buurman' er hier wel in. Voor alle duidelijkheid....ik twijfel dus niet over zijn kennis en kunde m.b.t. electronica maar denk dat het ontwikkelen heel veel tijd vraagt.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Winterproject of een upgrade? Deel het hier.

Bericht door aboellaard »

Veel tijd, welnee. Wat kan er in hemelsnaam fout gaan. 't Ding heeft alleen maar de volledige controle over je gaspedaal, dus als er wat fout gaat is het ergste dat kan gebeuren dat je gas naar de bodem gaat. En zo rijden we toch allemaal altijd :D Maar inderdaad, zoiets in elkaar knutselen gaat nog wel. Het volledig betrouwbaar krijgen is weer wat anders. Is ook wel een gedeelte van de uitdaging. Is overigens gewoon te koop: http://www.auto-blip.com
Plaats reactie