BlueDemon Awakens

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

@Tibby, ik wilde hem gewoon laten afblazen in de atmosfeer... helaas... hij blijft dicht zitten....

@Daan, dat is inderdaad welke ik heb... niet goed dus.

Ik heb vandaag weer heel ff gereden en de boost kunnen meten op de meter. Zonder boost controller blijft hij keurig op 0.6 bar hangen (de wastegate werkt dus).
Met boost controller doet hij gekke dingen en gaat hij richting de 1 bar.. dwars door zn beveiliging heen.. na contact met de fabrikant kwam ik erachter dat door een onduidelijke manual de solonoid verkeerd zat. Dit word dus geregeld.

Enige wat mij nu weerhoud om te gaan rijden en inleren is de BOV... ik ga ff een goeie regelen want dit is geen harde... zondag 12 maart Season Drive blijft hij helaas binnen staan en ben ik verplicht de straight pipe Nissan 350Z te pakken xD jammer... maar ik vertrouw de speedster nog niet om heel nederland door te crossen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

timmyboy55 schreef:@Tibby, ik wilde hem gewoon laten afblazen in de atmosfeer... helaas... hij blijft dicht zitten....

Al los gehad om te zien of er wel beweging in zit/membraan niet gescheurd oid?
Zelf geen idee of dat ding uit elkaar kan, maar misschien kent Daan het exacte type en weet meer. Anders gewoon z.s.m. iets knaps nieuw kopen.
Daan

Bericht door Daan »

Ziet er uit als een goedkope ebay bov. De Forge bov's kan je normaal gesproken openen om de veren te vervangen of de rubbers en zuigers te smeren (onderhoud).
Verder gewoon van de boostcontroller afblijven. 0,6 bar met een gt28rs is al bijna meer dan goed voor je (blok) is.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

Daan schreef:Ziet er uit als een goedkope ebay bov. De Forge bov's kan je normaal gesproken openen om de veren te vervangen of de rubbers en zuigers te smeren (onderhoud).
Verder gewoon van de boostcontroller afblijven. 0,6 bar met een gt28rs is al bijna meer dan goed voor je (blok) is.
:yes: :yes:
timmyboy55
Contacteer:

Boost controller zou super moeten werken wanneer ik de solonoid op de juiste manier aansluit... ik heb hem nu aangesloten voor een external wastegate (oeps)

Verder heb ik met een enorme inbus sleutel het membraan open kunnen duwen... super zwaar ging ie... ingespoten met WD40 maar nog steeds hetzelfde probleem. Ik ga maar even een Forge kopen

tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Exmantaa schreef:
timmyboy55 schreef:@Tibby, ik wilde hem gewoon laten afblazen in de atmosfeer... helaas... hij blijft dicht zitten....

Al los gehad om te zien of er wel beweging in zit/membraan niet gescheurd oid?
Zelf geen idee of dat ding uit elkaar kan, maar misschien kent Daan het exacte type en weet meer. Anders gewoon z.s.m. iets knaps nieuw kopen.
schroefdop?
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Daan schreef:Heren:

Een bov voor specifieke auto's of turbokits zijn er niet.
Een bov blaast overdruk af na het sluiten van de gasklep. De afgeblazen lucht heeft een aantal opties:

1. De lucht is eerder door een MAF gemeten en de ecu regelt hierop het brandstofvolume om de juiste mengselverhouding te krijgen
-> A) De afgeblazen (gemeten) lucht kan d.m.v. recirculatie teruggevoerd worden ACHTER de MAF. Hierdoor blijft de zuurstof/brandstofbalans in tact.
-> B) De afgeblazen (gemeten) lucht kan d.m.v. open afvoer in de atmosfeer worden afgevoerd. De ecu spuit hetzelfde volume brandstof in maar er ontbreekt nu een deel zuurstof = Rijk mengsel (vlammen, knallen etc. mogelijk maar niet echt schadelijk.

Een optie in deze setup kan zijn om de MAF ACHTER de bov te plaatsen. Dan wordt er ook geen gemeten lucht afgeblazen.

2. De lucht is niet gemeten omdat je een MAP hebt. Wat er nu feitelijk VOOR de MAP gebeurd is niet echt van belang omdat de mengselverhouding pas in het inlaatspruitstuk (MAP-locatie) wordt bepaald. Het wel of niet recirculeren of atmosferisch afblazen van de boost moet geen verschil maken voor je mengselverhouding en daarmee je ontbranding c.q. functioneren van je motor.

Een dual spring bov heeft als voordeel dat er een kleinere veer en plaat in zit die de bov altijd gesloten houdt bij vacuum. De gaatjes staan wel open (de grote cilinder wordt open getrokken door het vacuum) maar een tweede veer houdt het kleine klepje op z'n plaats om het gat tussen de bov en ic-buis dicht te houden.

Het stotteren van een bov (shatteren) komt door het feit dat de veer om de bov dicht e drukken sterker is dan het vacuum. Het vacuum zuigt er aan maar krijgt de piston niet in 1 x open.

De foto van smiley is een recirc bov.

Je ziet direct wie een bouwer is! 8)
captain slow
timmyboy55
Contacteer:

De BOV is trouwens niet uit elkaar te halen... en wat Daan zegt is het gewoon een verkeerd type BOV voor mijn doeleinde.

Ik zit te denken aan een BOV van GoFastBits. Vind ik erg mooie producten hebben en goede kwaliteit... kwa pricing zit het gelijk aan Forge.

Daan

Bericht door Daan »

Resultaat van je loggegevens van gisteren:

Afbeelding

1. Voor een oem cilinderkop ligt je max. toerental te hoog=> Check OBD handleiding
2. Heb jij een 65mm gasklep? => Check OBD handleiding
3. Houd je range laag voor een betere verdeling. Je ging maar max 180kPa draaien. Zet hem op 200 max. Wat je nu doet is mijn timing map uitsmeren over 260kPa i.p.v. 200 kPa waardoor je teveel timing gaat draaien op hogere drukken!!!! Knockknock
4. Je brandstofvacuum zit verkeerd. => Check OBD handleiding
5. Misfire check enabled.=> Check OBD handleiding

Afbeelding

1. Je hebt full throttle gereden volgens de gegevens.
2. Je hebt geen wideband aangesloten.
3. je hebt een paar harde knocks gehad als gevolg van je 1 bar turbodruk.

Verder zo 1,2,3 niet veel uit te halen (ga zo werken...) Als alles gecorrigeerd is en correct is aangesloten zou ik opnieuw gaan rijden en veel variatie toepassen (cruisen, stationair etc.).
Opel Speedster 2.2 Turbo
timmyboy55
Contacteer:

Daan schreef:Resultaat van je loggegevens van gisteren:

Afbeelding

1. Voor een oem cilinderkop ligt je max. toerental te hoog=> Check OBD handleiding Zal ik aanpassen naar 7300, daar stond hij hiervoor op.
2. Heb jij een 65mm gasklep? => Check OBD handleiding Ik had de OBDTuner V1 Mods en heb deze meegenomen.
3. Houd je range laag voor een betere verdeling. Je ging maar max 180kPa draaien. Zet hem op 200 max. Wat je nu doet is mijn timing map uitsmeren over 260kPa i.p.v. 200 kPa waardoor je teveel timing gaat draaien op hogere drukken!!!! Knockknock Zal ik even aanpassen!
4. Je brandstofvacuum zit verkeerd. => Check OBD handleiding Ik heb deze (nog) niet aangesloten, volgensmij hoeft dat ook niet.
5. Misfire check enabled.=> Check OBD handleiding Zal ik doen.

Afbeelding

1. Je hebt full throttle gereden volgens de gegevens. Heel even voor de log
2. Je hebt geen wideband aangesloten. Als het goed is wel en leest hij waardes uit rond de 14,7
3. je hebt een paar harde knocks gehad als gevolg van je 1 bar turbodruk. Daarom staat hij voorlopig stil totdat alle problemen zijn verholpen....

Verder zo 1,2,3 niet veel uit te halen (ga zo werken...) Als alles gecorrigeerd is en correct is aangesloten zou ik opnieuw gaan rijden en veel variatie toepassen (cruisen, stationair etc.).
timmyboy55
Contacteer:

Oh en deze log is gemaakt omdat ik wilde weten wat er mis was.. Uiteindelijk bleek dit een verkeerd aangesloten solonoid van de Boost controller te zijn welke de Wastegate gewoon dicht hield en de auto inhield (safety???). Dit wordt dus ff opgelost.

Wastegate direct op de manifold geeft exact 0.60 bar aan en geeft hij geen problemen en loopt hij keurig (let wel, boven de 4000 toeren ben ik nog niet gegaan) (klote laptop was leeg en kon toen geen log maken van een goede semi power run).
timmyboy55
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

gertje

Bericht door gertje »

Toppie wa een knutsel werk, krijgt de cooler zo genoeg lucht door om idd te koelen? Of heb je turbo oren?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
timmyboy55
Contacteer:

Turbo oren gaan nog geplaatst worden Gert, eerst eens uitvogelen hoe ik deze het beste kan monteren.
Ook ga ik wat ducting maken zodat het zoveel mogelijk door de IC geleid wordt.
Ik wil ook een cutout maken in de wielkas met grille zodat de band de lucht er ook nog meetrekt door de IC.

Wat ik wel merk is dat de motorruim, vooral het spruitstuk echt verschrikkelijk heet wordt. Ff kijken hoe ik dit ga doen...

Hoe gaat jouw SC build Gert!?

remmie
Lid

Bericht door remmie »

Hi Tim,

turbo oren wil ik je wel mee helpen, kan bij mij binnen ergens 's avonds..
Plaats reactie