Gister bleek dat ik boost kwijt raakte... ik hoorde ook lucht ontsnappen maar dat was nadat ik de BOV had geplaatst... uiteindelijk had ik de BOV weer verwijderd en het traject gesloten gemaakt...
hoorde ik verdomme nog steeds lucht ontsnappen...
Wat bleek, de OEM temp sensor is open naar de connector... de rubber seals in de connector sluiten hem af, maar die waren er dus uit gedrukt... naja, dan maar een druppel lijm om het rubber 'opgelost'....
Ik merkte dat ik met koude start met wegrijden niet weg kwam, hij verzoop en sloeg bijna af... ik had een Logje gedraaid en zag ik dat met wegrijden mn AFR helemaal tot onder de 9 zakt.... dat is wel heel erg rijk voor wegrijden
Ook na een aantal minuten met coasten ontstond zich gigantisch veel witte rook in mn uitlaat waarna met weer gas geven er een dikke wolk uit kwam..... dus alleen met coasting ontstond dit. Warme motor en gas geven was er geen rook te zien.
Gister de Temp sensor dus gefixt en blowoff aangesloten. Naar huis gereden met inleren, log proberen te draaien... godverdomme, halverwege laptop uit

goed, log zelf een beetje in de gaten gehouden en met af en toe half - 3/4 gas onder boost geen enkele knock te zien... max 0.5 op zn hoogst en 1x ergens rond de 5 omdat ik over een stuk slecht wegdek klapperde..
Onder boost zag ik ook dat mijn afr daalde tot ergens rond de 12.4 ofzo, slecht te zien tijdens get rijden... mag dus nog wat lager maar begint goed!
Thuis de speedster naast het raam gezet en de lader vd laptop door het raam gehangen, laptop eraan gezet, inleersessie opgeslagen, geprocessed, cellen laten smoothen en daarna in de ECU geschreven....
Vanmorgen weer naar mijn werk en erg benieuwd, hoe rijd hij weg... zonder gas bij te geven ijzersterk toeren houdend wegrijden! Voelt echt heel lekker!
Volgende test, gaat hij weer roken na een paar minuten? Nee! Geen rook meer te zien, alleen het minimale wat normaal is.
Ik kan moeilijk bedenken wanneer het punt is dat ik een power run kan gaan doen om de wideband te laten leren... 1 vraag, het configureren vd wideband in OBDTuner, de waardes van mijne zijn hetzelfde als een Innovate, dus dat komt goed uit... maar wat betekent die 90MS? Staat dit vast of waar komt dit vandaan?
Ik geloof dat ik een tijdje moet loggen en naar de Knocks en AFR waardes moet kijken om te zien wanneer ik een power run kan doen??