Maar nu wordt het echt tijd om iets aan mijn remmen te doen. Bij al mijn eerdere circuit-ervaringen telkens tegen het bekende fading-probleem aangelopen, zo ook afgelopen zondag op de GP-baan van de Nurburgring: lekker aan het sturen, en dan na een minuut of 10 een slap pedaal. Geen paniek: gewoon nog een keer trappen en het pedaal voelt weer redelijk normaal en vertraging is dan prima, maar ik zou weleens langere stints dan 10 minuten willen rijden.
Na wat lezen hier lijkt het te komen door kokende olie, en zou goede olie de oplossing zijn. Het zaakje wordt inderdaad erg heet: zelfs de velg is nog te warm om aan te raken op zo'n moment. Ik ga dus maar eens de olie vervangen voor een type met hoog kookpunt. Zat te denken aan Motul RFB660.
Is er ergens een goede beschrijving hoe dit het best te doen? Ik lees op het engelse forum iets over wel/geen bleeder, wel/niet undertray verwijderen, en iets over het activeren van het ABS-systeem om die ook te flushen. Dus wat is waar? Misschien een beetje een newbie vraag, maar een handleidinkje hier of daar zou helpen

En oh ja, is 2 liter inderdaad de juiste hoeveelheid?