Tenzij je een custom demper er onder zet zoals degene uit duitsland waar tibby volgens mij wel eens wat van heeft gepost (voor een turbo) die ongeveer de gehele ruimte in beslag neemt waar nu de eind-demper hangt met evt. een (ingebouwd) klepsysteem.
Ziet er leuk uit, maar 2000 euro zonder kat en spruitstuk is wel even slikken. Dat wordt dan een aardig stukje over de 3000 voor een uitlaat. En niet eens verguld
Tullett manifold besteld. Zou volgende week moeten komen. Maar nu het moeilijke gedeelte. Cat kom ik wel uit. Desnoods een gouwe van HJS. Maar die einddemper blijft moeilijk. Die van Solo die Arno noemde zit toch dempingsmateriaal in. Nog naar Magnaflow en Flowmaster gekeken, maar is beide weer wat anders op aan te merken. Europese merken als Remus en Simons bieden universeel alleen maar absorptiedempers aan, dus kom ik ook niet verder mee. En de bekende uitlaatbouwers staan ook niet te trappelen om aan iets te beginnen wat ze niet kennen.
Plan B: uitgangspunt een normale NA or turbo uitlaat. Voordeel is dat het past. Hoe moeilijk is het dat binnenwerk aan te passen? Buizen vergroten, of bijplaatsen. Dus zelfde design aanhouden, maar dan met binnenwerk aangepast aan 3 inch. Kan jammer genoeg mijn NA demper niet meer vinden. Zal wel op de vuilnishoop beland zijn.
Welke manifold heb je besteld van Tullett? 2,5 of 3"?
(ik had nog wel een 3" versie voor je, maar die gaat als complete uitlaatset weg incl. demper etc.)
@ Smiley; buiten wat er nu op m'n auto(s) zit ligt er hier los:
- 3" Tullett demper/systeem
- 2,5" Piper
- 2,5" Turbo Miltek
- Standaard Turbo demper
- Standaard NA demper
En nog wat dowmpipes, kats en andere losse ijzermeuk...
3 Inch Frank. Net binnen. Ben aan het twijfelen of er nog een bestel om op een sokkel neer te zetten. Mooi ding man! Ben ook even onder de auto gekropen. Eigenlijk viel me de ruimte nog mee. Daar moet zelfs zo'n HJS kat nog in passen, hoewel die net een stukje groter is dan de OEM. Die OEM kat is trouwens ook best een joekel. Jammer genoeg net weer niet voldoende ruimte om een resonator (Solo heeft die dingen in schotten uitvoering) in te bouwen. Net iets langer dan een kat in 3 inch uitvoering. Zo'n resonator en daarna een demper zou het wel makkelijker maken.
Die 3" mani is inderdaad een mooi ding, alleen het flexgedeelte neemt (met zijn oplossing) nogal wat ruimte weg van waar je nou net een kat en resonator wil plaatsen...
En aangezien een 3"nogal wat geluid maakt zit ik daarom ook naar ander oplossingen te kijken voor de benodigde flex verbinding.
Had ik nog niet naar gekeken, maar lijkt erop dat die 3" wat verder naar onderen komt inderdaad. Vandaar dat ze bij Tullett dat flexi gedeelte na de bocht hebben gezet. Als er plaats is (???) zou het beter zijn het net als OEM te doen, dus flexi in het verticale gedeelte. Anders gaat een HJS kat niet lekker passen. Misschien de kat maar na of in de demper