D.I.Y. 2.2 Turbo
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ontstekingsmodule had corrosie op de punten. Schoongemaakt en ge-WD40-igd maar geen verbetering.
Wel weer fluitend door de APK.
Wel weer fluitend door de APK.
Opel Speedster 2.2 Turbo
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
IS die Hongaarse set-up niets voor je? Leuke manifold en een flinke turbo... 

- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Nope.
Alles moet stock blijven. ga niet aan mn body sleutelen (tenzij ik er nog eens een extra achterclam bij aanschaf..)
De 2871 is mij ook een maatje te groot. Gaat retehard maar ook al een aardig aan/uit gehalte.
Alles moet stock blijven. ga niet aan mn body sleutelen (tenzij ik er nog eens een extra achterclam bij aanschaf..)
De 2871 is mij ook een maatje te groot. Gaat retehard maar ook al een aardig aan/uit gehalte.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Je 258pk lijn was ook best indrukwekkend.
Hoeveel denk je uit een nieuwe setup te kunnen krijgen, die past en nog een leuke lineaire lijn heeft? Ie wat is je doel?
Hoeveel denk je uit een nieuwe setup te kunnen krijgen, die past en nog een leuke lineaire lijn heeft? Ie wat is je doel?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ik denk dat ik het nog leuk kan houden met een GTX2863R .64. Zou tegen de 380-400 pk kunnen flowen, maar dan wel met ca. 1,5 bar boost.
Liefst blijf ik onder de 1 bar ivm IAT's. Zou dus rond de 350 uitkomen schat ik.
Maargoed, dat zijn nog vage schimmen in mn hoofd. Deze zomer eerst nog eens zo rondrijden, fun zat.
Liefst blijf ik onder de 1 bar ivm IAT's. Zou dus rond de 350 uitkomen schat ik.
Maargoed, dat zijn nog vage schimmen in mn hoofd. Deze zomer eerst nog eens zo rondrijden, fun zat.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
En de karakteristiek van die GTX2863R .64?
Ie binnen welke rpm band is het leuk?
Ie binnen welke rpm band is het leuk?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
De gt2860rs van Tim zou ik zien als de perfecte turbo op een 2.2. Deze doet ca. 350pk op 1.4 bar en de grafiek is eigenlijk 1 rechte lijn.
De 2863 heeft normaliter iets meer lag, maar het billet compr.wiel zou dit enigzins reduceren. Dus wel de rechte lijn maar meer pk's.
De 2863 heeft normaliter iets meer lag, maar het billet compr.wiel zou dit enigzins reduceren. Dus wel de rechte lijn maar meer pk's.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Veel succes met inbouwen Daan
Ik ga ff op onderzoek uit of wij de KV pijp door een slankere kunnen vervangen of onze kunnen verdraaien en hierdoor de turbo hoger te hangen..... dan zijn alle problemen opgelost!
Enige is dat ik nog steeds met hitteproblemen zit.. dit wil ik nu oplossen door een dikke hittemat tussen mn Nimbus en achterbak te plaatsen. Ook de onderplaat met spacers vastzetten.
Als experiment wil ik een dikke slang routen vanaf mijn zij inlaat naar de uitlaat spruitstuk + turbo zodat hier ten aller tijden een koele luchtstroom loopt en deze geforceerd naar onder de onderplaat uit wordt geblazen..

Ik ga ff op onderzoek uit of wij de KV pijp door een slankere kunnen vervangen of onze kunnen verdraaien en hierdoor de turbo hoger te hangen..... dan zijn alle problemen opgelost!
Enige is dat ik nog steeds met hitteproblemen zit.. dit wil ik nu oplossen door een dikke hittemat tussen mn Nimbus en achterbak te plaatsen. Ook de onderplaat met spacers vastzetten.
Als experiment wil ik een dikke slang routen vanaf mijn zij inlaat naar de uitlaat spruitstuk + turbo zodat hier ten aller tijden een koele luchtstroom loopt en deze geforceerd naar onder de onderplaat uit wordt geblazen..
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Die koelwater"crossover"pijp is een los deel met 2 o-ringen ter afdichting, welke je zou kunnen verdraaien. (Er zit alleen een borglipje op voor de originele positie.) Er is ook verschil in crossover pipes voor de Z22SE en de latere Turbo modellen van dit blok (A20NFT/NHT etc.), dus misschien komt die vorm wat beter uit.
Dit is de LNF/A20xxT versie:

(Plaatsings ellende komt overigens voornamelijk van het thermostaat huis zelf en voor een eigen turbo conversie zou ik zelf daar eerst rigoreus de zaag in zetten om meer ruimte te creëren....
)
Dit is de LNF/A20xxT versie:

(Plaatsings ellende komt overigens voornamelijk van het thermostaat huis zelf en voor een eigen turbo conversie zou ik zelf daar eerst rigoreus de zaag in zetten om meer ruimte te creëren....

- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
In die compressor housing kan max een 60mm wiel in. Dat betekent dat een gt2860rs de max is. Dat betekend max ~340pk, dat betekent een b207 met ex. trigger en eigenlijk klaar. Geen gesmeed spul etc. nodig en ook het blok niet openen.
Klinkt als een plan. Nu eerst mn stationair fixen.
Klinkt als een plan. Nu eerst mn stationair fixen.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Het is alweer bijna een jaar geleden dat er wt gebeurd is in dit topic... dus maar een plaatje:


Opel Speedster 2.2 Turbo
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ik heb nog geen vaste plannen van wat het moet gaan worden Dre. We gaan het zien. Nu druk met aankoop van een pand voor mn bedrijf. Als dat allemaal akkoord is heb ik er ook gelijk een loods bij voor een brug en opslag e.d. Dan wordt sleutelen pas echt leuk 

Opel Speedster 2.2 Turbo
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Haha zeg dat weltibby schreef:![]()
Aha! De 340 pk opzoeken ?? (dit zal Timmy niet graag zien)


Re: D.I.Y. 2.2 Turbo
Ga je jouw bestaande kit verkopen en opnieuw beginnen??? (weet anders wel iemand ervoor denk ik)Daan schreef:Ik heb nog geen vaste plannen van wat het moet gaan worden Dre. We gaan het zien. Nu druk met aankoop van een pand voor mn bedrijf. Als dat allemaal akkoord is heb ik er ook gelijk een loods bij voor een brug en opslag e.d. Dan wordt sleutelen pas echt leuk

captain slow