Speedster Turbo #4800
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Speedster Turbo #4800
Volgens mij moet 260 met de standaard airbox nog wel kunnen.
Hebbie die nog?
Zo niet, kosten ze de wereld niet.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 74-223-786
Hebbie die nog?
Zo niet, kosten ze de wereld niet.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 74-223-786
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Speedster Turbo #4800
Wil toch meer richting 300 pk.Smiley schreef:Volgens mij moet 260 met de standaard airbox nog wel kunnen.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 74-223-786
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Speedster Turbo #4800
Ik heb zijn software gezien en het is inderdaad erg mooi wat we er mee kunnen! Goede keuze.Co'tje schreef:Voor de LoT dag op CPZ komt Steve van TeamVXRacing waarschijnlijk langs om een mooie mapping in de Turbo te zetten.
Misschien alleen een andere turbo. Even wat hij adviseert met de rest van mijn set up. Alles boven de 260 PK zou mooi zijn.
Laat de standaard uitlaat eronder want ik wil dat de boel echt stil blijft voor Zolder en de late avondsessies van Zandvoort.
Iemand nog tips om de inlaatkant wat stiller te krijgen?
Met mijn "herrie" uitlaat heb ik geen problemen met de avondsessies van Zandvoort gehad. Ondanks dat ik verwachtte direct er af gehaald te worden. Lijkt mij met de standaard uitlaat al helemaal geen problemen meer te geven.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Speedster Turbo #4800
2 mogelijke OEM oplossingen (met natuurlijk wat beugel oplossingen nodig..) zijn:Co'tje schreef: Iemand nog tips om de inlaatkant wat stiller te krijgen?
- Een SAAB 4572509 filter huis. Gebruikt op 9-5 turbo's en zo tot en met OEM 260 PK
- Een Ford Mustang V8 4.8-5L (mach1, cobra, etc.) 1999-2004 filterhuis 3R3Z9600AA
Laatste is goed voor 400+ in standaard vorm met papieren filter, dus die zou qua flow wel OK moeten zijn. Alleen zorgen dat hij compleet is met de rubberen 'slurf' aan de zijkant voor de maximale geluidsdemping. Nieuw erg duur, maar waaien soms op Ebay en zo nog wel voorbij.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Speedster Turbo #4800
Er is wel een verschil met een avondsessie tot 19.00 uur of tot 21.00 uur! Na 19.00 uur gaan de meesten het echt niet redden.aKra schreef:Met mijn "herrie" uitlaat heb ik geen problemen met de avondsessies van Zandvoort gehad. Ondanks dat ik verwachtte direct er af gehaald te worden. Lijkt mij met de standaard uitlaat al helemaal geen problemen meer te geven.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Re: Speedster Turbo #4800
Ik heb nog aangepaste OEM filterhuis
Met KN filter liggen
Goed voor 300pk
Met KN filter liggen
Goed voor 300pk
Re: Speedster Turbo #4800
Daar wordt ik blij van. Nog stiller dan hij al is.alain schreef:Ik heb nog aangepaste OEM filterhuis. Met KN filter liggen
Goed voor 300pk
Kan ik meerijden met de e-cars
Re: Speedster Turbo #4800
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een standaard turbo voor een LEH turbo?
Is dat 4 uur werk zonder brug?
Of 2 volle dagen prutsen.....
Is dat 4 uur werk zonder brug?
Of 2 volle dagen prutsen.....
Re: Speedster Turbo #4800
Hangt er van af hoe gemakkelijk de moeren van de uitlaat spruitstuk loskomen
En uitlaat aande turbo vastmaken is ook een gepruts zonder brug
En uitlaat aande turbo vastmaken is ook een gepruts zonder brug
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Speedster Turbo #4800
Gek genoeg ik toch wel.S. Gonzales schreef:Er is wel een verschil met een avondsessie tot 19.00 uur of tot 21.00 uur! Na 19.00 uur gaan de meesten het echt niet redden.aKra schreef:Met mijn "herrie" uitlaat heb ik geen problemen met de avondsessies van Zandvoort gehad. Ondanks dat ik verwachtte direct er af gehaald te worden. Lijkt mij met de standaard uitlaat al helemaal geen problemen meer te geven.
Ik heb het in één dag kunnen doen, het is vrij simpel. Je dient alleen een olieleiding over te zetten. En iderdaad zoals alain zegt, moeren van het spruitstuk waren het lastigste, en de v-clam turbo/uitlaat moet je goed zicht van onderen voor hebben. Blind eerste keer gedaan met een kleine lekkage (ruikt het naar benzine in de cabine bij starten) en de tweede keer inderdaad op een brugCo'tje schreef:Heeft er iemand ervaring met het vervangen van een standaard turbo voor een LEH turbo?
Is dat 4 uur werk zonder brug?
Of 2 volle dagen prutsen.....
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Speedster Turbo #4800
Kijk eens naar de sporing voor. Als ik het me goed herinner heeft deze auto aardig wat toespoor. Rond de 4 keer zoveel als normaal. Gaat wel heel hard de bocht door, maar dat kan ook aan de piloot liggen.Co'tje schreef:Stuurt zwaar en voelt niet zo lichtvoetig als ik gewend ben.
Re: Speedster Turbo #4800
Ga ik zeker even laten doen.aboellaard schreef:Kijk eens naar de sporing voor. Als ik het me goed herinner heeft deze auto aardig wat toespoor. Rond de 4 keer zoveel als normaal. Gaat wel heel hard de bocht door, maar dat kan ook aan de piloot liggen.
Ik geloof dat Jan van der Kooi bij deze auto hetzelfde heeft gedaan als bij mijn rode Speedster.
Rechtdoor een drama maar valt redelijk heftig de bocht in.
Een ding is zeker, de vorige piloot heeft bakken meer talent dan ik heb.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Speedster Turbo #4800
Heb je van de rooie nog een uitdraai van de huidige uitlijning?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Speedster Turbo #4800
Dit is de zilveren, valt nog wel mee.
De rode kijk ik vanavond ff.
Toe (graden)
LF +1
RF+1
RL -1
RR -1
Camber (graden)
LF 1,6 neg
RF 1,0 neg
RL 2,8 neg
RR 2,8 neg
De rode kijk ik vanavond ff.
Toe (graden)
LF +1
RF+1
RL -1
RR -1
Camber (graden)
LF 1,6 neg
RF 1,0 neg
RL 2,8 neg
RR 2,8 neg
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Speedster Turbo #4800
Nou... Zoals Alex al zei heeft deze toch flink wat sporing staan.
Maar ik neem aan dat de +2 graden totaal sporing vooraan UITSPOOR is? (en dat is best veel. Valt lekker de bocht in ja!)
En de -2 graden totale sporing lijkt me dan TOESPOOR achteraan, toch? (Uitspoor achter zou heel onstabiel worden...)
Maar ik neem aan dat de +2 graden totaal sporing vooraan UITSPOOR is? (en dat is best veel. Valt lekker de bocht in ja!)
En de -2 graden totale sporing lijkt me dan TOESPOOR achteraan, toch? (Uitspoor achter zou heel onstabiel worden...)
Co'tje schreef:Dit is de zilveren, valt nog wel mee.
De rode kijk ik vanavond ff.
Toe (graden)
LF +1
RF+1
RL -1
RR -1
Camber (graden)
LF 1,6 neg
RF 1,0 neg
RL 2,8 neg
RR 2,8 neg