Inlaat temperaturen SC
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2358
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Inlaat temperaturen SC
Vandaag een dag met de speedster op zolder (circuit) gereden. Met nogal ongewone hoge inlaat temperaturen tot gevolg.
Kunnen jullie SC rijders jullie inlaat temperaturen bij gewoon gebruik en circuit gebruik eens posten hier.
Kwestie van te kunnen vergelijken en zoeken waarom ik zo hoge inlaat temperaturen had ondanks het warme weer.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Kunnen jullie SC rijders jullie inlaat temperaturen bij gewoon gebruik en circuit gebruik eens posten hier.
Kwestie van te kunnen vergelijken en zoeken waarom ik zo hoge inlaat temperaturen had ondanks het warme weer.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Inlaat temperaturen SC
Vanmiddag met een fris zeewindje m'n SC-IAT rond de 77*C...
Zal later nog wel iets hoger geweest zijn bij wat meer effort.
Zal later nog wel iets hoger geweest zijn bij wat meer effort.
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2358
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Inlaat temperaturen SC
Oke, ik heb bij normaal rijden rond de 72a 76.
Denk dat ik ergens een probleem heb.
Ik denk dat ik in het begin bij gewoon rijden in de 40 zat. Op Francochamps vorig jaar tegen de 80.
Maar niets op de setup verandert
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Denk dat ik ergens een probleem heb.
Ik denk dat ik in het begin bij gewoon rijden in de 40 zat. Op Francochamps vorig jaar tegen de 80.
Maar niets op de setup verandert
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Inlaat temperaturen SC
Vaak de meest simpele dingen als pomp van het chargecooler circuit die om de 1 of andere reden niet meer loopt oid. en feitelijk de SC 'non cooled' geworden is.
Dan gaan de IAT's wel snel omhoog..
Bij de 2.2SC's evt. ook nog vervuilde/verstopte laminova koel-ribben/vinnetjes in het inlaatspruitstuk die de efficientie kunnen aantasten/verminderen. Effect zal minder zijn, maar waarschijnlijk bij langere belasting meer opvallen.
Bye, Arno.
Dan gaan de IAT's wel snel omhoog..
Bij de 2.2SC's evt. ook nog vervuilde/verstopte laminova koel-ribben/vinnetjes in het inlaatspruitstuk die de efficientie kunnen aantasten/verminderen. Effect zal minder zijn, maar waarschijnlijk bij langere belasting meer opvallen.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2358
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Inlaat temperaturen SC
Ik denk dat het koel water normaal rapper rondstroomde? Niet?
Iemand tips waar best te beginnen? Pomp vervangen, laminova's kuisen?
https://youtu.be/1wvGmj7WYxE
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Iemand tips waar best te beginnen? Pomp vervangen, laminova's kuisen?
https://youtu.be/1wvGmj7WYxE
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Inlaat temperaturen SC
Ik zou beginnen met ontluchten.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Inlaat temperaturen SC
Ik las op UK forum dat je op circuit Zolder boven de 100*C zat met je intake temps??
Waarschijnlijk dus inderdaad iets mis met je chargecooler set-up, en eerste check is kijken of je koelwater wel rondpompt bij draaiende motor...
Geen flow; pomp defect of gewoon aansturing /relais/zekering ergens stuk.
Wel flow, dan wordt het interessant en is je warmteoverdracht ergens door vervuiling enorm verminderd... (maar bij die tempoeraturen verwacht ik dat je pomp gewoon niet draait.)
Waarschijnlijk dus inderdaad iets mis met je chargecooler set-up, en eerste check is kijken of je koelwater wel rondpompt bij draaiende motor...
Geen flow; pomp defect of gewoon aansturing /relais/zekering ergens stuk.
Wel flow, dan wordt het interessant en is je warmteoverdracht ergens door vervuiling enorm verminderd... (maar bij die tempoeraturen verwacht ik dat je pomp gewoon niet draait.)
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2358
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Inlaat temperaturen SC
Zie filmpje frank het loopt er heel stilletjes uit dus pomp of lucht?Exmantaa schreef:Ik las op UK forum dat je op circuit Zolder boven de 100*C zat met je intake temps??
Waarschijnlijk dus inderdaad iets mis met je chargecooler set-up, en eerste check is kijken of je koelwater wel rondpompt bij draaiende motor...
Geen flow; pomp defect of gewoon aansturing /relais/zekering ergens stuk.
Wel flow, dan wordt het interessant en is je warmteoverdracht ergens door vervuiling enorm verminderd... (maar bij die tempoeraturen verwacht ik dat je pomp gewoon niet draait.)
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Inlaat temperaturen SC
Dat is veels te weinig flow op dat filmpje, met de standaard pomp moet dat al veel meer zijn. Zelf een "upgrade pomp" van BOSCH geplaatst omdat die nog meer flow had, scheelde in de IAT. Zit nu op 10C boven intake temperatuur.
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2358
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Inlaat temperaturen SC
Maar waar zit het probleem, pomp stuk? Lucht in het circuit? Ergens een opstructie in het circuit?aKra schreef:Dat is veels te weinig flow op dat filmpje, met de standaard pomp moet dat al veel meer zijn. Zelf een "upgrade pomp" van BOSCH geplaatst omdat die nog meer flow had, scheelde in de IAT. Zit nu op 10C boven intake temperatuur.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2358
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Inlaat temperaturen SC
Heeft iemand de stuknr van de chargecooler pomp?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Re: Inlaat temperaturen SC
gertje schreef:Heeft iemand de stuknr van de chargecooler pomp?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
https://www.speedsterforum.de/forum/ind ... NewComment
captain slow
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Inlaat temperaturen SC
Jup, dat is hem!
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2358
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Inlaat temperaturen SC
moet ik eerst nog op dat forum geraken he. veel te lang geleden precies
30/08/14 meet and greet.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Inlaat temperaturen SC
Kan nu pas je filmpje zien, maar dat is inderdaad veel te weinig flow.
Je hebt een set-up met dat speciale alu tankje en daar aan de onderuitgang van het tankje gelijk de pomp hangen?
De Bosch pompjes zelf gaan eigenlijk bijna niet stuk, dus check eerst eens of er wel 12v bij je pomp aankomt.(pompje zelf hoor je niet door je motorgeluid, dus check ook pompgeluid even door het relais te overbruggen)
Daarna zou ik de perskant na de pomp even loshalen en met een losse slang daarop de flow checken.
Indien dat wel OK is zit er een obstructie in je systeem. Misschien een verstopping, maar denk eerder een simpele geknikte slang in de dorpel. (als je de koeler voorin hebt hangen...)
Je hebt een set-up met dat speciale alu tankje en daar aan de onderuitgang van het tankje gelijk de pomp hangen?
De Bosch pompjes zelf gaan eigenlijk bijna niet stuk, dus check eerst eens of er wel 12v bij je pomp aankomt.(pompje zelf hoor je niet door je motorgeluid, dus check ook pompgeluid even door het relais te overbruggen)
Daarna zou ik de perskant na de pomp even loshalen en met een losse slang daarop de flow checken.
Indien dat wel OK is zit er een obstructie in je systeem. Misschien een verstopping, maar denk eerder een simpele geknikte slang in de dorpel. (als je de koeler voorin hebt hangen...)