Zie de link naar pressreader, om te lezen even op het slotje klikken en naar rechts swipen.
https://www.pressreader.com/uk/classic- ... 7428213901
Aah..ik heb dat in die tijd toch anders ervaren en kon persoonlijk prima opschieten met Henk Vink. ook met zijn monteur Jan Smit trouwens. Vaak waren het de mensen eromheen die vonden dat ze 'moeilijk' moesten doen. En ja, hij was ook de Kawasaki importeur (Bruinsma tweewielers) en slurpte het gehele sponsorbudget natuurlijk zelf op.RollatorGT schreef:Hoi Joop,
Ik was blijven steken bij de dubbele geblazen versie van de "Vinkjes).
Door hun komst op de strips was de sfeer in het rennerskwartier naar de kloten.
Ze waren oppermachtig en schermden alles af en de Engelsen bleven achter waar wij als klootjesvolk altijd nice mee konden talken.
Was voor ons om die reden al een weekeinde dragrace naar de knoppen, kwam je ma Vink met vet gesponsorde Kawa,s een paar dagen later in TopPop tegen in veel te strakke Damen leathers, het was ook moeilijk concurreren met Penny te Mager.
P.s. Wij hebben nog even gereden met een NSU 1200 TT blok.
Ik heb nog de opvolger ervan gehad, een Kawa ZX1100. Daar trok je de kasseien met uit de wegRollatorGT schreef: Later ging het beter, 1 van de jongens had een Kawa Z1000 met Nico Bakker frame laten bouwen bij Jos van der Wal in Vianen.
Van der Wal had er zelf 2 voor de racerij (gifkikker groen) en de derde was licht blauw (groen mocht niet v.d. Sponsor).
Al snel bleek dat de motor niet geschikt was voor de weg, de hele achterbrug trok krom.