BlueDemon Awakens

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1587
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

BlueDemon vs. Mercedes C63 AMG met 550 PK Dragrace haha

https://youtu.be/eq_IE2oLSEg
Gebruikersavatar
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4506
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door tibby »

timmyboy55 schreef:BlueDemon vs. Mercedes C63 AMG met 550 PK Dragrace haha

https://youtu.be/eq_IE2oLSEg

:thumbsup:
captain slow
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

Altijd leuk :yes:
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1587
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Dag allemaal!

Ik zit eraan te denken om versterkte klepveren te bestellen en monteren..

Alleen is dit een vereiste? ik denk dat ik uiteindelijk op een vermogen wil uitkomen van 310pk
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1816
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door S. Gonzales »

timmyboy55 schreef:Dag allemaal!

Ik zit eraan te denken om versterkte klepveren te bestellen en monteren..

Alleen is dit een vereiste? ik denk dat ik uiteindelijk op een vermogen wil uitkomen van 310pk
:wacko: Hoe wil je aan dat hogere vermogen komen? Daarin ligt het antwoord op je vraag.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1587
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

S. Gonzales schreef:
timmyboy55 schreef:Dag allemaal!

Ik zit eraan te denken om versterkte klepveren te bestellen en monteren..

Alleen is dit een vereiste? ik denk dat ik uiteindelijk op een vermogen wil uitkomen van 310pk
:wacko: Hoe wil je aan dat hogere vermogen komen? Daarin ligt het antwoord op je vraag.
Versterkte drijfstangen monteren, Dikkere koppakking, ARP Kop bouten.. Daarna Turbo druk omhoog op Euro 98 :)
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7152
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Smiley »

Gaat die opgevoerde turbo druk lekker werken tussen 7000 en 7600 toeren?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid
Berichten: 986
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Daan »

GR28RS kan goed tegen 8000rpm, maar de vraag is of je daarmee nog meer pk's gaat halen. De curve vlakt al aardig af hoger in de toeren.
De reden dat jou curve blijft stijgen is omdat de turbodruk niet onder controle is. Je hebt boostcreep omdat je meer flowt dan je wastegate kan afvoeren. Je blijft dus druk opbouwen.
Met hoger toeren gaat dit alleen maar versterken.

Op zich wel lekker qua curve, maar niet helemaal hoe het zou moeten. Ik zou m'n boost eerst onder controle krijgen.

En 310pk haal je ook zonder versterkte klepveren. Boost + timing + A/F.

Mn Nissan met 2.0L 10/1 comp deed 307 wielpk op 1 bar met mn GT28RS.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1463
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door Arno »

Ook altijd in het achterhoofd houden dat oplopende boost naast een boost creep ook een symptoom kan zijn van de volumetrische efficiency van de motor die in elkaar zakt boven een bepaald toerental.

De lucht hoeveelheid die de turbo aanlevert wordt dan gewoon niet meer 'geconsumeerd' door de motor (bij SC's als de roots types is dit helemaal duidelijk omdat die gewoon vaste hoeveelheid lucht naar binnen 'lepelt' en een oplopende druk aangeeft dat de motor het niet meer verwerkt..) en de boost druk gaat omhoog waarbij de wastegate het wellicht niet meer bijbeent.

Als dat zo is, dan is 'extra boost' door een grotere turbo vaak weinig effectief want de lucht krijg je dan gewoon niet meer de cylinder in geduwd. En zonder extra veel lucht geen grotere *BOEM* en dus meer power.. Ook gaat de hogere druk de IAT's omhoog stuwen.

Het is daarom niet vreemd dat een motor met wat extra kop, nokkenas en klep werk met minder meetbare boost vaak juist veel meer PK's maakt (en nog eens bij stukken lagere IAT's).

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1587
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: BlueDemon Awakens

Bericht door timmyboy55 »

Dus als ik het goed begrijp zijn die versterkte klepveren helemaal niet nodig... dat is mooi :)

Het is nu dus de kunst om de motor zo efficient mogelijk te laten lopen op de bestaande turbo druk die hij momenteel krijgt... Dus zorgen dat de ontsteking (Bougies) en de Timing van de ontsteking spot on is.
Vervolgens de brandstof tabellen perfect inleren (Misschien laten tunen)

Laat dit duidelijk zijn: In huidige staat loopt de auto heel goed maar is de mapping verre van perfect.. Dit omdat mijn spruitstuk gescheurd is en de IAT Temp door een of andere reden geen signaal geeft.
Zou best de reden kunnen zijn van een slechte volumetrische efficiency wat jij zegt @arno! En zou deze boost creep opgelost kunnen worden met het goed afstellen van de ECU....

Wanneer ik dan tegen een bottleneck aan ga lopen van lucht kan de turbo druk omhoog... Tuurlijk is het leuk die curve :mrgreen: maar dit zou ik liever zelf willen inregelen dan dat de motor dit zelf beslist dankzij een mankement.

Van de winter wil ik een soortgelijk spruistuk als @Daan gaan maken en dan de turbo iets hoger en 40-45 graden schuin hangen zodat de luchtaanvoer naar boven richt en de uitlaatkant naar onder.. Dat is iets fijner monteren hihi :bag:
Plaats reactie