Speedster onderweg ...

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
Pieter
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2019 9:56

Speedster onderweg ...

Bericht door Pieter »

Hallo!

Ik heb deze week het voorschot voor een Speedster 2.2 betaald, zwart exemplaar (binnen & buiten) in originele staat. Het originele plan was eigenlijk om voor een snellere Britse sportwagen te gaan, maar de belastingen in België zijn "nogal hoog" voor grote motoren dus dat plan staat even in de koelkast. Dus plan B was om iets met normale running costs te zoeken dat superleuk is om te rijden, en dat is een Speedster geworden.

Hier voor heb ik gehad: 2008 Ford Fiesta ST, 1985 TVR 350i, 2008 Civic Type R, momenteel een 2011 Mini Cooper D Clubman en dan als firmawagen enkele Passats en momenteel een A6.

Als alles vlot gaat dan kan ik de Speedster volgende week ophalen. Plan is vooral om te rijden, maar ook om misschien enkele kleine aanpassingen te doen. Standaard wielen vind ik niet erg mooi, en de 2.2 luchthappers ook niet, dus een ander wiel en (carbon) oren komen er misschien wel bij, de rest zien we wel. Een beetje meer lawaai is ook altijd leuk natuurlijk :D

Ik zal wel nog wat vragen hebben, dus je leest me hier nog.

Grts
StefanM
Actief lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 dec 2014 13:09
Locatie: Noord Brabant

Re: Speedster onderweg ...

Bericht door StefanM »

Welkom!

Als de Speedster zoals je schrijft "zwart exemplaar (binnen & buiten) in originele staat", zou ik hem vooral origineel houden! Dat komt de waarde in ieder geval ten goede!

Veel rijplezier! Dat moet zeker lukken!!!

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Speedster onderweg ...

Bericht door Arno »

Gefeliciteerd!

Afhankelijk van hoe origineel hij is zal je waarschijnlijk wel meteen de banden willen wisselen of minimaal de jaar-code controleren om te zien hoe 'belegen' ze zijn...

De originele Bridgestone RE040's zijn al heel wat jaren niet meer leverbaar en rubber van 10+ jaar oud is als beton met eveveel grip ook a zit er misschien nog zat profiel op :yes:

Bye, Arno
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Pieter
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2019 9:56

Re: Speedster onderweg ...

Bericht door Pieter »

Ik werk bij Bridgestone Europe dus banden ken ik wel iets van :D
Eens aan een paar collega's vragen of/hoe er nog RE040's te krijgen zijn.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Speedster onderweg ...

Bericht door gertje »

Van waar ben je Pieter? Welke heb je gekocht?Weer een Belgische Speedster erbij.
Ik heb nog een set carbonnen turbo lucht happers
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk


30/08/14 meet and greet.
StefanM
Actief lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 dec 2014 13:09
Locatie: Noord Brabant

Re: Speedster onderweg ...

Bericht door StefanM »

gertje schreef: 23 aug 2019 18:25 Ik heb nog een set carbonnen turbo lucht happers Afbeelding
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Gaan ze er niet opkomen? :D
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Speedster onderweg ...

Bericht door gertje »

StefanM schreef:
gertje schreef: 23 aug 2019 18:25 Ik heb nog een set carbonnen turbo lucht happers Afbeelding
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Gaan ze er niet opkomen? :D
Voor de moment ligt alles van de Speedster wat stil. Moet een van de naar de keuring maar heb geen tijd om hem in orde te zetten voor de keuring.
Daarbuiten zit ik met een projectje in mijn hoofd waardoor de Speedster misschien plaats zal moeten ruimen. Maar ben nog veel aan het uitzoeken of dit echt door gaat gaan en wel haalbaar is voor in België op de baan te krijgen en te houden.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
Pieter
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 aug 2019 9:56

Re: Speedster onderweg ...

Bericht door Pieter »

gertje schreef: 23 aug 2019 18:25 Van waar ben je Pieter? Welke heb je gekocht?Weer een Belgische Speedster erbij.
Ik heb nog een set carbonnen turbo lucht happers Afbeelding
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Ik woon in Zemst, mooi centraal in België dus :-)
Plaats reactie