Nieuwe voorruit, waar op te letten

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Nieuwe voorruit, waar op te letten

Bericht door aboellaard »

Er moet helaas een nieuwe voorruit in m'n Speedster. Net met Autotaalglas gebeld en die denken dat wel even in een uurtje te fixen. Ik dacht dat er wel wat meer tijd voor stond. Kan er natuurlijk gewoon naief heen gaan en wel zien, maar dat loopt meestal niet helemaal als gewenst. Wat is het beste, auto neerzetten en ze de tijd gunnen? En nog andere zaken waar ik op moet letten? Op het UK forum staat een en ander over het lossen van wat clam bouten aan de voorkant. Dat moet geen probleem zijn. Ik neem ook aan dat het een zwarte surround wordt, maar zilver is ook geen probleem. Nog andere dingen?
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Nieuwe voorruit, waar op te letten

Bericht door gertje »

Wordt idd een zwart surround, de Opel speedster raam is niet meer te leveren. Ze nemen daarvoor een Elise/Exige S2 voorraam voor.
Ik zou een hardtop meenemen om de uitlijning van de raam te doen. En idd de bouten het dichtst bij de raam losmaken zodat ze iets meer plaats hebben om de raam te bevestigen.
En ook voorzichtig zijn met het verwijderen van de oude de raamomlijsting is maar van pur gemaakt
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk


Laatst gewijzigd door gertje op 27 sep 2019 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Nieuwe voorruit, waar op te letten

Bericht door timmyboy55 »

En je dashboard ff uitbouwen mochten ze met staaldraad in de weer gaan en je Dashboard beschadigen... Anders een ouwe kentekenplaat ter bescherming ofzo
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Re: Nieuwe voorruit, waar op te letten

Bericht door Co'tje »

Gelukkig viel het binnen de dekking van mijn verzekering.
Die hadden een simpel advies: breng hem aub naar Jan van der Kooi.
Voor mij geen probleem, was alleen mijn eigen risico kwijt. Hij was wel meer dan een dag bezig omdat hij de hele voorclam eraf haalt.
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Nieuwe voorruit, waar op te letten

Bericht door aboellaard »

Met dank voor de tips, heb ik wat aan! Ondertussen door Autototaalglas teruggebeld. Ruit bestellen kost toch wat meer tijd en als de ruit er is, ga ik er eerst even heen om een en ander te laten zien en bespreken. Dan zien we verder. Hij begon er al over dat ze de auto het liefst twee dagen beschikbaar wilden hebben. Dus toch wat meer dan een uurtje werk. Desnoods haal ik de voorclam los daar ter plekke. Die kan dan een centimer of 10 naar voren geschoven worden als ik het me goed herinner en voor mij is dat het werk niet.

@Co'tje: gaat mij niet eens om het eigen risico, maar ik ben geen fan van van der Kooi. Grappig genoeg maakte de man van Autototaalglas daar nog een opmerking over, aangezien ze de ruit ook via Lotus (dus van der Kooi in NL) kunnen bestellen. Liever niet volgens hem. Gaat altijd wat 'stroef'. Kan ik me iets bij voorstellen.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Nieuwe voorruit, waar op te letten

Bericht door Smiley »

Wat Gert ook zegt, hardtop erop voor de ideale uitlijning.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Nieuwe voorruit, waar op te letten

Bericht door aboellaard »

Nieuwe ruit zit erin. Had gisteren al een en ander los gehaald, zodat ik de clam ter plekke helemaal los kon halen. Naar voren schuiven gaf meer dan genoeg ruimte. Ik denk dat ze er een uur of drie mee bezig geweest zijn. Is inderdaad een zwarte surround geworden. Wel zo mooi. En een licht dat er binnenkomt :D Blijkbaar kan af en toe die ruit wassen geen kwaad :bag:
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Nieuwe voorruit, waar op te letten

Bericht door S. Gonzales »

aboellaard schreef: 07 okt 2019 15:25 Nieuwe ruit zit erin. En een licht dat er binnenkomt :D Blijkbaar kan af en toe die ruit wassen geen kwaad :bag:
Yep, die nieuwe ruiten zijn ‘op sterkte’ geslepen (+3 meen ik). En dat merk je. :wink:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: Nieuwe voorruit, waar op te letten

Bericht door aboellaard »

Klopt ja, ik heb nu rechts wat sterker dan links en er gelijk een cilinder in laten slijpen. Scheelt echt behoorlijk :D
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: Nieuwe voorruit, waar op te letten

Bericht door timmyboy55 »

Mijn voorruit is ook aan vervanging toe.... Geen schade maar gewoon velen krassen van de ruitenwissers van 18 jaar wissen :)

Zicht in regen is treurig, ook met nieuwe wissers..

Dekt de ruitverzekering het dan ook?
Mantahut
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 mar 2019 11:21

Re: Nieuwe voorruit, waar op te letten

Bericht door Mantahut »

timmyboy55 schreef: 08 okt 2019 16:17 Mijn voorruit is ook aan vervanging toe.... Geen schade maar gewoon velen krassen van de ruitenwissers van 18 jaar wissen :)

Zicht in regen is treurig, ook met nieuwe wissers..

Dekt de ruitverzekering het dan ook?
Ik vrees van niet, dat is allemaal vrij moeilijk tegenwoordig.
Ook word je vaak "gestuurd"naar een glashersteller met vaak alle gevolgen van dien. (ivm eigen risico).

Ruit scheef, beschadigingen enz.

En dan komen wij in de bocht om het weer te fixen :D
Plaats reactie