Toch een kleine wijziging in mijn ombouw plan. Ik wil graag een vrij programmeerbare ECU zodat ik niet voor iedere hardware wijziging een nieuwe 800 euro mapping hoef te laten maken. Ook trekt het idee mijn wel dat ik voor de turbo kan schakelen tussen verschillende mappings. Een voor regen, heet weer en koele temperatuur.
Helaas heb ik even geen geld voor deze oplossing..... Dus ga ik voor een verse VXR turbo, charge cooler en 3 inch uitlaat (laatste twee had ik nog liggen). Dan kan ik met mijn huidige mapping blijven rijden en stel ik de pijn nog even uit.
Er zijn toch voldoende flashtools en diverse mappings voor de Z20LET verkrijgbaar lijkt me? Kun je daar niet wat mee? Geen idee of een simpele mechanische boostcontroller met regen een ecu foutcode gaat geven...
Ik gebruik een electronische boostcontroller om druk en respons te controleren. Zolang de ecu geen vaste boostwaarde zoekt moet dit eenvoudig werken lijkt mij. Maargoed, ik heb obd ecu.
Je hebt ook ext.boostcontrollers die per versnelling de boost kunnen regelen (mits boven wastegate druk).