Speedster #0657 terug op het forum
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Ok dan gaan we dat doen. Denk dat ik dan gewoon het oude type bestel, wel zo makkelijk.
Had jij ook de klepdeksel eraf zoals hier beschreven? https://www.cobaltss.net/forums/how-gui ... er-276244/
Heb het met auto's nog niet eerder gedaan, bij de motor(fiets) kan je die dingen er gewoon uit trekken, nieuwe erin en klaar
Had jij ook de klepdeksel eraf zoals hier beschreven? https://www.cobaltss.net/forums/how-gui ... er-276244/
Heb het met auto's nog niet eerder gedaan, bij de motor(fiets) kan je die dingen er gewoon uit trekken, nieuwe erin en klaar
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7344
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Het oude type is juist degene met de kans op olietoevoer blokkering. Is dat niet zonde?
Ik geloof niet dat ik helemaal de juiste manier gebruikt heb. Geen kleppendeksel los, gewoon oude eruit, en nieuwe erin zoals jouw motorfiets actie.
Ik geloof niet dat ik helemaal de juiste manier gebruikt heb. Geen kleppendeksel los, gewoon oude eruit, en nieuwe erin zoals jouw motorfiets actie.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Keek even te snel, is dus een kwestie van die circlip eraf, opspannen, en monteren.
Is besteld
Vandaag ook de ECU naar Speerke trouwens
En no worries Daan, het gaat nu misschien even hard, maar binnenkort mag ik weer 6+ weken weg voor werk
Is besteld
Vandaag ook de ECU naar Speerke trouwens
En no worries Daan, het gaat nu misschien even hard, maar binnenkort mag ik weer 6+ weken weg voor werk
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Misschien heb je hier iets aan?
https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... ner#p80757
https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... ner#p80757
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Bedankt, daar heb ik zeker wat aan!
Vooral dat spannen had ik nog niet helemaal door, helemaal met mijn kmstand wel nodig (150.000).
Vooral dat spannen had ik nog niet helemaal door, helemaal met mijn kmstand wel nodig (150.000).
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Vandaag weer even bezig geweest, voornamelijk "verboom mods";
- Relais verplaatst (ik snap niet waarom de stekkers naar de kofferbak nodig zijn, de 3 stekkers in de kofferbak trek je er makkelijk uit?)
- Speaker paneel opgedeeld
- Standaard gordels verwijderd en 2 ohms weerstanden er tussen gesoldeerd.
- Hoofdsteunen verwijderd
Ik heb het speaker paneel iets minder rigoreus (en ook minder werk) aangepakt.
Met de stoelen gemonteerd zie je er helemaal niks van, en het middelste paneel kan altijd blijven zitten.
Morgen een begin maken aan de uitlaat
- Relais verplaatst (ik snap niet waarom de stekkers naar de kofferbak nodig zijn, de 3 stekkers in de kofferbak trek je er makkelijk uit?)
- Speaker paneel opgedeeld
- Standaard gordels verwijderd en 2 ohms weerstanden er tussen gesoldeerd.
- Hoofdsteunen verwijderd
Ik heb het speaker paneel iets minder rigoreus (en ook minder werk) aangepakt.
Met de stoelen gemonteerd zie je er helemaal niks van, en het middelste paneel kan altijd blijven zitten.
Morgen een begin maken aan de uitlaat
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7344
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Met berijderstoel naar voren, kan het paneeltje los, en kun je bij je relais nu?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Had het nog niet geprobeerd maar ik denk het wel, alleen de vierpunts gordel brace moet ook nog gemonteerd worden..
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Het gele relais is nog niet vervangen door zo’n oerbetrouwbaar “Dutch fabricated” Big Yellow relais zie ik
Verder goed bezig hoor
Verder goed bezig hoor
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Heb je topic even gelezen, zou er graag eentje bestellen! Je hebt PB!
Ondertussen af en toe wat uurtjes aan de uitlaat kunnen spenderen;
Misschien wat bewerkelijk zo, maar was voor mezelf een reden om voor het eerst met backpurging te proberen
En meteen mooi om dat kleine originele 2" bochtje te vergroten naar 2,5", vlak voor de demper verloopt ie weer naar 2".
Afgezien van de 3" downpipe zat er dus een 100mm dia 100cells racekat gemonteerd. Deze werd eerst afgeknepen tot 50mm diameter op de 3" Vband aansluiting ( ), ik heb de kat ingekort en dit is nu bijna 3".
Het spruitstuk wordt 1,5" primaries en 1,75" secundairies en blijft hetzelfde voor de turbo later.
Dit zal wat vreemd gaan ogen met een verloop naar 2x 2,5" voor de kat, maar dit is toch maar "tijdelijk"
Ondertussen af en toe wat uurtjes aan de uitlaat kunnen spenderen;
Misschien wat bewerkelijk zo, maar was voor mezelf een reden om voor het eerst met backpurging te proberen
En meteen mooi om dat kleine originele 2" bochtje te vergroten naar 2,5", vlak voor de demper verloopt ie weer naar 2".
Afgezien van de 3" downpipe zat er dus een 100mm dia 100cells racekat gemonteerd. Deze werd eerst afgeknepen tot 50mm diameter op de 3" Vband aansluiting ( ), ik heb de kat ingekort en dit is nu bijna 3".
Het spruitstuk wordt 1,5" primaries en 1,75" secundairies en blijft hetzelfde voor de turbo later.
Dit zal wat vreemd gaan ogen met een verloop naar 2x 2,5" voor de kat, maar dit is toch maar "tijdelijk"
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Speedster #0657 terug op het forum
En je hebt al een PB terug
Op dit moment heb ik er nog 4 in voorraad, straks nog drie dus.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Maar weer eens tijd voor een kleine update want de uitlaat is zo goed als af
Morgen nog een bung voor de wideband erin en monteren maar.
Dan nog te doen (tevens een lijstje voor mezelf);
- EGR demonteren
- Nokkenasketting spanner vervangen
- 2.4 Inlaat en 100A dynamo
- Stalen strips op subframe vervangen voor alu (bedankt voor het gewichts besparings virus Maik )
- Luik in de kofferbak maken zodat de uitlaat makkelijker te verwijderen is
- Clam er weer op
- Nieuwe "kofferbak klep" monteren
- ECU met speerke software aansluiten en inleren
- APK begin februari
Morgen nog een bung voor de wideband erin en monteren maar.
Dan nog te doen (tevens een lijstje voor mezelf);
- EGR demonteren
- Nokkenasketting spanner vervangen
- 2.4 Inlaat en 100A dynamo
- Stalen strips op subframe vervangen voor alu (bedankt voor het gewichts besparings virus Maik )
- Luik in de kofferbak maken zodat de uitlaat makkelijker te verwijderen is
- Clam er weer op
- Nieuwe "kofferbak klep" monteren
- ECU met speerke software aansluiten en inleren
- APK begin februari
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Wow
Daar zitten heel wat uurtjes laswerk in. Ik heb ooit 9 (negen) expansiepijpen gebouwd van 0,7 mm dun staalplaat voor mijn Kawasaki Rainbow Chaser. Toen bestond tig en mig nog niet, dus alles autogeen gelast.
Daar zitten heel wat uurtjes laswerk in. Ik heb ooit 9 (negen) expansiepijpen gebouwd van 0,7 mm dun staalplaat voor mijn Kawasaki Rainbow Chaser. Toen bestond tig en mig nog niet, dus alles autogeen gelast.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Nou ben ik ook een motorrijder dus die moest ik even googelen, wat een bruut apparaat!S. Gonzales schreef: ↑21 jan 2021 20:44 Wow
Daar zitten heel wat uurtjes laswerk in. Ik heb ooit 9 (negen) expansiepijpen gebouwd van 0,7 mm dun staalplaat voor mijn Kawasaki Rainbow Chaser. Toen bestond tig en mig nog niet, dus alles autogeen gelast.
Respect ook voor 9 van die uitlaten, ik ben na dit project komende tijd wel even klaar met lassen
Ik heb vandaag de Nokkenas ketting spanner vervangen, wat opzich goed te doen was.
Kwam er alleen achter dat mn 2e (van links) bougie onder water stond en bij de 4e waren er ook sporen van vocht te ontdekken;
Na droogblazen kwam de 2e bougie er redelijk schoon uit, maar de 4e zag er zo uit;
Met perslucht was ie ook zo weer schoon.. maar is dit nou een soort corrosie ofzo?
Precies bij deze 2 bougiegaten kwamen de rubbers van de klepdeksel ook mee met de boutjes, dus ik vermoed dat het vocht hier langs is gelekt. Omdat ik al een ander blok heb liggen heb ik voor nu met een goeie lik vloeibare pakking de rubbers er weer in gedrukt.
Verder met EGR verwijderen een bout afgebroken Uitboren werd hem ook niet meer dus maar een nieuw gat bij geboord;
Niet echt sexy, maar het werkt
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2359
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Was het niet simpeler om de bout toch uit te boren en er een bout met moer door te steken?
In ieder geval mooie uitlaat
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
In ieder geval mooie uitlaat
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.