Motor wissel 2.2 voor een z20leh

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Sempai1967
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 apr 2021 7:37

Motor wissel 2.2 voor een z20leh

Bericht door Sempai1967 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Ron Krul en ik heb de blauwe speedy gekocht van Dennis.
Ik haal deze begin juni op moet eerst nog de garagebox leegruimen en mijn verbouwing thuis afmaken.
In het verleden heb ik een seven gehad welke ik zou gaan ombouwen van 2.0 pinto blok naar 3.0 taurus blok met daarop en Bmw turbo en quaife versnellingsbak Wilwood remmen etc. echter door omstandigheden alles destijds moeten verkopen.....
Nu inmiddels 53 jaar oud en wilde heel graag een speedster of Elise en deze jongensdroom nu waargemaakt.
De Speedster van Dennis is een prima auto maar wil graag verder gaan waar Dennis gestopt is, nu ben ik opzoek naar een m62 kit of een motorwissel naar een z20leh heeft iemand van jullie ervaring met de wissel of kan iemand mij helpen aan een goede SC?
Staat op marktplaats een astra te koop met een z20leh vxr blok erin lijkt mij wel wat.
Ik hoor graag van jullie

Met vriendelijke groet,

Ron Krul
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Motor wissel 2.2 voor een z20leh

Bericht door Smiley »

Welkom Ron,

Ik denk dat je met een leh ombouw nogal een project start.
Ik ken er 1, en dat is die van Rik die bij Lotus heeft gewerkt, en zijn 2.2 speedster compleet naar turbo heeft omgebouwd.
Als je alleen meer pk's zoekt is de SC ombouw het makkelijkst te doen.
Uitgebreid gedocumenteerd, met kennis en onderdelen goed voorhanden.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Motor wissel 2.2 voor een z20leh

Bericht door Exmantaa »

Smiley schreef: 10 mei 2021 14:55 Welkom Ron,

Ik denk dat je met een leh ombouw nogal een project start.
Ik ken er 1, en dat is die van Rik die bij Lotus heeft gewerkt, en zijn 2.2 speedster compleet naar turbo heeft omgebouwd.
Als je alleen meer pk's zoekt is de SC ombouw het makkelijkst te doen.
Uitgebreid gedocumenteerd, met kennis en onderdelen goed voorhanden.
Ik sluit me even aan bij Smiley.
Complete LEH ombouw is nogal een dingetje in een 2.2. Dan zijn er genoeg makkelijkere 2.2 alternatieven die minstens net zoveel pk opleveren. (En voor minder €€'s...)

Als je een M62 Supercharger kit nodig hebt dan kun je me even een PM sturen. Heb op dit moment 3 complete kits liggen, nieuw en gebruikt.

En mocht dat toch te gewoontjes zijn en je wat meer uitdaging zoekt, dan is een andere gedachte de ombouw naar een nieuwer direct ingespoten turbo blok? Deze nieuwere opel DI turbo blokken zijn namelijk gebaseerd op dezelfde casting als je aluminium 2.2. :yes:
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Motor wissel 2.2 voor een z20leh

Bericht door aKra »

Even kort door de bocht ook even reageren, maar is dan een Saab blok zoals de B207R dan niet een leuke oplossing? Wel een ander blok, maar wat bekendere/makkelijkere weg voor de NA/2.2 dacht ik.

Sterker nog, waarom zou men nog een Z20LEH plaatsen met de keuzes van tegenwoordig als je van een uitdaging houdt? (Waar Exmantaaa over praat zeg maar de nieuwe directe injectie turbo blokken met omgebouwde/unlocked ECU).
Plaats reactie