Speedster #0657 terug op het forum
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Ai dat is net wat laat, heb net voor de brexit nog snel een B207L gekocht
Vandaag weer wat vooruitgang geboekt;
Ik heb het gewicht en de wielomtrek nog even gegokt, zal morgen eens kijken of ik exactere waardes kan invoeren.
Verder morgen nog eens kijken of ik de ontsteking wat verder kan optimaliseren, tussen deze runs zit al redelijke winst met 2 graden vervroeging.
En deze stond ook al een tijdje te wachten in de garage;
Van Racing Emotion. Ik ben dr blij mee, hij is maar 2kg zwaarder dan de originele kap maar geeft wel een bult ruimte boven het blok (voor toekomstige aanpassingen) En met kleine aanpassingen had ik hem in 2 uurtjes gemonteerd, past mooi al zeg ik het zelf.
Vandaag weer wat vooruitgang geboekt;
Ik heb het gewicht en de wielomtrek nog even gegokt, zal morgen eens kijken of ik exactere waardes kan invoeren.
Verder morgen nog eens kijken of ik de ontsteking wat verder kan optimaliseren, tussen deze runs zit al redelijke winst met 2 graden vervroeging.
En deze stond ook al een tijdje te wachten in de garage;
Van Racing Emotion. Ik ben dr blij mee, hij is maar 2kg zwaarder dan de originele kap maar geeft wel een bult ruimte boven het blok (voor toekomstige aanpassingen) En met kleine aanpassingen had ik hem in 2 uurtjes gemonteerd, past mooi al zeg ik het zelf.
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Nog een kleine upgrade gedaan, extra krikpunten laten draaien door een kennis;
Scheelt een hoop gedoe met opkrikken elke keer.
Scheelt een hoop gedoe met opkrikken elke keer.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Lekker bezig
Coupe blijft gaaf. Enige nadeel vind ik dat je met dak moet blijven rijden om de lijn af te maken want "cabrio" staat niet echt met de coupe.
Coupe blijft gaaf. Enige nadeel vind ik dat je met dak moet blijven rijden om de lijn af te maken want "cabrio" staat niet echt met de coupe.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Na een lange tijd niks een kleine cosmetische update;
Gaat heel prima zo zonder dakje hoor Daan
Gaat heel prima zo zonder dakje hoor Daan
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Godsamme, nou wil ik ook een coupe
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Ziet er netjes uit Nu lekker van genieten.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Re: Speedster #0657 terug op het forum
De louvres zijn helaas niet verstelbaar, ze zitten op haakse alu steuntjes gemonteerd.
Als je het zou willen zou je natuurlijk andere steuntjes kunnen fabrieken om de hoek wat te veranderen..
Qua koeling denk ik dat het blok zo beter zijn warmte kwijt kan in vergelijking met de 2 gaten in de originele motorkap. Er is meer vrije ruimte boven het blok en over de volle breedte kan het omhoog.
Enige dat me opviel is dat je (bij stilstand) in de achteruitkijk spiegel warmte van het blok omhoog ziet komen, alleen ik heb geen idee of dat met de originele kap ook zo is..
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Speedster #0657 terug op het forum
De speedster weer even wat liefde gegeven;
Verse RC5+ blokken, keerringen, inox remzuigers en een ABS switch, want komende week gaan we er het circuit (Assen) mee op.
Alleen nog even nieuwe banden erom, ik kwam er namelijk achter dat de voorbanden al 15 jaar oud zijn
Wel even schrikken met RC5+ blokken en ABS uit trouwens (icm de oude bandjes)
Verder had ik ook vaak foutmelding van oververhitting met de wideband lambdasensor, hier heb ik met een koperplaat een heatsink voor gemaakt. Deze zit gewoon klem tussen de bung en de sensor en lijkt goed te werken, met een stevig testritje geen foutmelding meer gezien.
Verse RC5+ blokken, keerringen, inox remzuigers en een ABS switch, want komende week gaan we er het circuit (Assen) mee op.
Alleen nog even nieuwe banden erom, ik kwam er namelijk achter dat de voorbanden al 15 jaar oud zijn
Wel even schrikken met RC5+ blokken en ABS uit trouwens (icm de oude bandjes)
Verder had ik ook vaak foutmelding van oververhitting met de wideband lambdasensor, hier heb ik met een koperplaat een heatsink voor gemaakt. Deze zit gewoon klem tussen de bung en de sensor en lijkt goed te werken, met een stevig testritje geen foutmelding meer gezien.
Re: Speedster #0657 terug op het forum
(Nat) Dagje Assen afgelopen donderdag;
Was de eerste keer en viel zeker niet tegen.
Erg blij met de remmerij en nieuwe NS2R bandjes, veel grip met die nattigheid
Heb met ABS aan gereden, en gek genoeg voelde hij veel beter dan eerst.
In de winter heb ik dat harde pedaal wel gehad (zonder remkracht) maar op het circuit remde ik op het laatst bijna elke bocht aan tot net wel/niet de ABS erbij sprong en dat ging heel prima.
Maar hoe kan dit? Heb het systeem redelijk leeg gehad vanwege montage van de nieuwe remzuigers, kan dat geholpen hebben?
Was de eerste keer en viel zeker niet tegen.
Erg blij met de remmerij en nieuwe NS2R bandjes, veel grip met die nattigheid
Heb met ABS aan gereden, en gek genoeg voelde hij veel beter dan eerst.
In de winter heb ik dat harde pedaal wel gehad (zonder remkracht) maar op het circuit remde ik op het laatst bijna elke bocht aan tot net wel/niet de ABS erbij sprong en dat ging heel prima.
Maar hoe kan dit? Heb het systeem redelijk leeg gehad vanwege montage van de nieuwe remzuigers, kan dat geholpen hebben?
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7343
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Speedster #0657 terug op het forum
Kan het zijn dat je door de regen wat rustiger hebt gereden, waardoor de abs het ook rustiger had?
Ie nog een keer testen op een droog dagje?
Ie nog een keer testen op een droog dagje?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Speedster #0657 terug op het forum
En circuit lekker strak asfalt, bij een hobbel sloeg die van mij altijd direct in en was er nauwelijks vertraging meer.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Speedster #0657 terug op het forum
De banden Max, dat is een wereld van verschil. Door de grip komt de abs er veel later of niet in.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!