F23 bak

Op zoek naar onderdelen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: F23 bak

Bericht door tibby »

timmyboy55 schreef:Trek gewoon een bak van de sloop af
Ik vertrouw geen sloop materiaal, 't is daarom dat ik een nieuwe bak wil en de laatste opties is de mijne laten reviseren omdat ik de internals ken ervan.. Ik heb zelfs een aanbod gehad van het vx forum van een 28k bak dat ik eigenlijk niet zie zitten. (heb er wel de prijs / gebruikstoestand van nagevraagd)
captain slow
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: F23 bak

Bericht door Smiley »

Elizp (wel, haar man) haalt die vx'en uit elkaar.
De km stand zou dus moeten kloppen, en ook nog eens niet stiekem uit een vectra met 3ton op de teller.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: F23 bak

Bericht door tibby »

Smiley schreef:Elizp (wel, haar man) haalt die vx'en uit elkaar.
De km stand zou dus moeten kloppen, en ook nog eens niet stiekem uit een vectra met 3ton op de teller.
Net prijs gehad ervan... valt reuze mee als extra bak.... Even zien wat m'n chef mecanieker zegt :lol: (voor hem is ook niet alles ok, pietje precies) :mrgreen:
captain slow
Gebruikersavatar
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1590
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
Locatie: Schoorl
Contacteer:

Re: F23 bak

Bericht door timmyboy55 »

Kun je niet beter meteen een bakrevisie + versterking doen? Anders zit je straks met 1000km weer met een versleten bak met jouw stoplicht sprintjes haha. Kun je ook meteen een vaste olie vaststellen bij een bakreviseur.
wellicht de Lotus Europa S forums die wat van bakversterking af weten?
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: F23 bak

Bericht door tibby »

timmyboy55 schreef:Kun je niet beter meteen een bakrevisie + versterking doen? Anders zit je straks met 1000km weer met een versleten bak met jouw stoplicht sprintjes haha. Kun je ook meteen een vaste olie vaststellen bij een bakreviseur.
wellicht de Lotus Europa S forums die wat van bakversterking af weten?
Een bakversterking voor de F23 bestaat niet (buiten bronzen ? kapjes over de schakelvorken ipv plastiek) . De F23 is al een van de sterkste bakken. De Lotus Europa heeft de m32 bak .

Olie voor in de toekomst wordt ORIGINELE castrol 75W85 GL4 syntrans in de ORIGINELE verpakking. Geen navulsel bucht met een datum van 2008 op... M'n eerste vulling was perfect en de 2de vulling was volgens mij niet correct. Rook anders ...

grtz
captain slow
StefanW
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:01

Re: F23 bak

Bericht door StefanW »

Exmantaa schreef: 08 jan 2018 15:18
tibby schreef:
timmyboy55 schreef:Reviseren kut!
Yep, reviseren. Hurlimann vraagt 2000 euro voor een revisie.

Owww... Dan heb ik nog wel een Opel F23 gereedschapsset voor je liggen welke je voor een schappelijker bedrag kan huren. :mrgreen:
De J-44470 kit? o.a. uit dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=fB0BpZ6Go3I

Mijn tweede versnelling is een stuk minder geworden, vooral bij terugschakelen uit de 3 dus wellicht een mooie winterklus om eens uit elkaar te halen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: F23 bak

Bericht door Exmantaa »

Ik weet het serienummer niet van de kit, maar is een mooie blauwe koffer vol interessante gereedschappen... :wink:

Zal 'm eens opzoeken en foto maken
Plaats reactie