Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door Smiley »

Ze werden in het verleden door Tim verkocht hier, maar degene die in Engeland een batch heeft laten maken lijkt er nog 1 x een te doen.
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/15 ... te-gaskets
Uit de text krijg ik het gevoel dat dit wel eens de laatste kon zijn.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door the-duke »

Ik moet volgende week voor APK en zit toch te twijfelen om risico te nemen om oliefilter te wisselen.
Ik zie op VX220 forum via je link Smiley, dat hij toch weer een batch heeft laten maken.

Ik ben zelf nu een beetje te laat, maar heeft iemand die toevallig nog een set liggen (2x sandwich en o-ring) van deze leverancier die ik over zou kunnen nemen ?
Ben ook benieuwd of jullie de sandwich plates van deze leverancier ook gebruiken en of dat dan probleemloos is ? Ik heb zelf nog een set liggen die toenterijd door Tim werden geleverd, maar die zagen er zo matig uit dat OPC toen maar de originele heeft hergebruikt.

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door S. Gonzales »

De O ring kan ik direct leveren, maar ik neem aan dat je daar inmiddels wel van op de hoogte bent. :roll:
Kan je hem morgen of overmorgen in huis hebben.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door the-duke »

Bedankt !

Die heb ik nog van de vorige keer (heb ik toen ooit van je afgenomen, maar toen bleef de dop zitten bij het loshalen, dus niet gebruikt).
Het gaat nu vooral even om de sandwich ringen en de ervaringen daarmee..

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door the-duke »

The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door Smiley »

Max88 is Joe Fahy-Brooks, een oudegediende in de community. (>10 jaar)
Als die nog oem seals verkoopt, zeker doen.
Voor de rest van de spullen kan ik geen uitspraak doen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door the-duke »

Heb de tool ondertussen binnen, maar wat schetst mijn verbazing: past niet over de dop.

Had van exmantaa ooit eens een reservedop/ sandwhichplate & behuizing gekocht en daarmee precies hetzelfde natuurlijk, maar kon dan kijken of ie zonder dop wel paste: ook niet eigenlijk. Dan scheelt het niet veel en door de tandjes af te schuinen met een vijl en een beetje bij te vijlen rondom, past ie als een potje.

Dan nog steeds mijn probleem niet opgelost, want ik wil juist de behuizing ermee vasthouden, terwijl de dop erop zit, zodat ik de dop los kan draaien, zonder dat de rest meekomt.

Gelukkig een handige vriend met een draaibank. De tool in het midden uitgedraaid totdat deze over de dop past, omdat de behuizing beetje taps "richting breder" wegloopt heb je dan toch nog volop grip. Ook nu weer de tandjes afgeschuind, zodat de tool een "top-side". Helemaal blij mee :D

Helaas erg druk nu met andere zaken, maar hopelijk nog voor de eerste pekel een keer tijd om naar OPC Oosterhout te gaan voor een filterwissel.

Gr,
IMG_5536.jpg
IMG_5537.jpg
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door Smiley »

Gezien OPC Oosterhout toendertijd een van de officiële speedster dealers was, zou je verwachten dat de originele tool daar nog is.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door the-duke »

Nee, hebben ze niet en nooit gehad en die originele tool kan je alleen gebruiken als de dop er al af is / komt in de plaats van de dop.

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door Smiley »

Ik heb ook wel eens een variant met de helft van het ronde deel gezien.
Dat zou er dan voor zijn om de onderkant vast te zetten, terwijl de dop los moet?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
matzwart
Actief lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door matzwart »

the-duke schreef: 21 okt 2022 15:54 Heb de tool ondertussen binnen, maar wat schetst mijn verbazing: past niet over de dop.

Had van exmantaa ooit eens een reservedop/ sandwhichplate & behuizing gekocht en daarmee precies hetzelfde natuurlijk, maar kon dan kijken of ie zonder dop wel paste: ook niet eigenlijk. Dan scheelt het niet veel en door de tandjes af te schuinen met een vijl en een beetje bij te vijlen rondom, past ie als een potje.

Dan nog steeds mijn probleem niet opgelost, want ik wil juist de behuizing ermee vasthouden, terwijl de dop erop zit, zodat ik de dop los kan draaien, zonder dat de rest meekomt.

Gelukkig een handige vriend met een draaibank. De tool in het midden uitgedraaid totdat deze over de dop past, omdat de behuizing beetje taps "richting breder" wegloopt heb je dan toch nog volop grip. Ook nu weer de tandjes afgeschuind, zodat de tool een "top-side". Helemaal blij mee :D

Helaas erg druk nu met andere zaken, maar hopelijk nog voor de eerste pekel een keer tijd om naar OPC Oosterhout te gaan voor een filterwissel.

Gr,
IMG_5536.jpg
IMG_5537.jpg

Ik heb pas ook zoon tool besteld bij delage speedster en die paste ook niet.
Die zal wel bij dezelfde fabrikant vandaan komen .
Ik moest hem ook bij vijlen en dan paste hij redelijk :roll:

een tooltje om tegen te houden met het oliefilter losdraaien zou perfekt zijn, goed idee!
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door the-duke »

Smiley :
ik heb ook wel eens een variant met de helft van het ronde deel gezien.
Hmm, ben dan benieuwd naar een plaatje.
De originele tool (KM-6264), zie er als volgt uit: (en kan dus alleen gebruikt worden als de dop eraf is)
KM-6264.JPG
KM-6264.JPG (16.11 KiB) 761 keer bekeken

Heb alles bekeken, ook om de tool te splitsen in 2 of meer delen, met draaipunten etc., maar dan krijg je hem er op geen enkele manier in met meer dan 2 tandjes, ergo dan blijft er niks over om kracht mee te zetten.
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door S. Gonzales »

Heb dit tooltje al een paar jaar geleden gemaakt. Had al eens gepolst voor een groupbuy, daar kwam slechts één reactie op.
Dus toen maar besloten zelf iets te fabriceren. Je kan hem ook ‘omflippen’ (als een pannenkoek bedoel ik :bangin: ) :D
Zodoende kan je altijd wel een positie vinden wat goed uitkomt, zelfs met een M62 compressor erop.
Als iemand de foto permanent kan laten zien ipv alleen dit linkje…be my guest. :wink:
DD929BBB-8A6D-47CA-8E93-086FA5F62BD0.jpeg
(115.55 KiB) 63 keer gedownload
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
matzwart
Actief lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door matzwart »

dat is een mooie sleutel :thumbup:
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: Oliefilter sandwitch plate pakkingen

Bericht door the-duke »

S. Gonzales schreef: 23 okt 2022 18:30 Heb dit tooltje al een paar jaar geleden gemaakt. Had al eens gepolst voor een groupbuy, daar kwam slechts één reactie op.
Dus toen maar besloten zelf iets te fabriceren. Je kan hem ook ‘omflippen’ (als een pannenkoek bedoel ik :bangin: ) :D
Zodoende kan je altijd wel een positie vinden wat goed uitkomt, zelfs met een M62 compressor erop.
Als iemand de foto permanent kan laten zien ipv alleen dit linkje…be my guest. :wink:

DD929BBB-8A6D-47CA-8E93-086FA5F62BD0.jpeg
Even een vraagje..
Als je met deze tool (zelfde probleem heb ik met de mijne, alleen de mijne heeft nog een langere arm, dus nog sterker effect) iets op moment vast wilt zetten, hoe weet je dan op welke stand je momentsleutel moet staan? Door de toegevoegde armlengte, heb je meer moment dan dat je op de sleutel instelt, ik zie zo even niet hoe ik dat nauwkeurig kan bepalen / berekenen.

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Plaats reactie