18 Oktober 2022 - Circuitdag Lotus Club Holland - TT Assen

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Harald.370
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2022 7:48

18 Oktober 2022 - Circuitdag Lotus Club Holland - TT Assen

Bericht door Harald.370 »

Hallo leden van de Speedster club. Mijn naam is Harald Roossien, ik ben de evenementencoördinator van Lotus Club Holland.

Binnen dit forum heb ik geen evenementencategorie gezien, mocht dit topic op een verkeerde plek staan dan mijn welgemeende excuses hiervoor.

Lotus Club Holland organiseert alweer een aantal jaren op TT circuit Assen circuitdagen. Op deze dagen nodigen we rijders van Lotus én Lotusachtigen uit om te komen rijden op dit circuit. Waarom Assen en niet Zandvoort? Er zijn al vele organisaties die circuitdagen aanbieden op Zandvoort waardoor onze toevoeging van weinig meerwaarde. Het voordeel van Assen is dat het in beginsel een motorrijderscircuit is met vele lange groene stroken wat vooral bij beginnersfouten het voordeel oplevert dat je niet vast komt te zitten in kiezels of een boem = ho situatie krijgt (rijders met ervaring op Zolder (B) weten wat ik bedoel :wink: )

Hierbij een korte impressie van onze editie van Maart dit jaar: https://www.youtube.com/watch?v=oiwxljmhi2E

De komende editie is op dinsdag 18 oktober.

Zoals gezegd organiseren wij deze dag ook voor Lotusachtigen, en uiteraard valt een Speedster daar zéker onder! Wellicht dat een paar Speedsterrijders hier hun ervaringen op onze circuitdagen willen delen (er zijn er al een aantal bij ons geweest) en hopelijk kunnen ze confirmeren dat het een superleuke, veilige circuitdag is met gelijkgestemden tegen een faire prijs. Meer informatie vinden jullie op onze website: https://www.lotusclubholland.nl/nl/even ... sdag-assen

UIteraard ben ik beschikbaar alhier voor jullie vragen. Wellicht tot oktober! :thumbsup:
Driving a Lotus is what every Ferrari / Lamborghini / McLaren owner thinks they drive :wink:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: 18 Oktober 2022 - Circuitdag Lotus Club Holland - TT Assen

Bericht door Smiley »

Welkom Harald,

Veel speedster circuit rijders hebben een verzekering bij Turien, waar een circuit dekking bij zit.
De enige voorwaarde is dat er dan volgens Lotus On Track (aka Engelse) regels gereden wordt.
(Alleen links inhalen, niet in de bochten, alleen na indicatie voorganger en geen uitremmen)
Kun jij aangeven of dat ook bij de Lotus Club Holland dagen het geval is?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Harald.370
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2022 7:48

Re: 18 Oktober 2022 - Circuitdag Lotus Club Holland - TT Assen

Bericht door Harald.370 »

Ja, ook onze circuitdag valt onder de voorwaarden zoals die zijn opgesteld door Turrien. Hier hebben wij met Turrien een akkoord over gesloten vanaf de eerste editie van dit evenement. Dat hoeft dus zeker geen belemmering te zijn om te komen. Ik zal dit nog even toevoegen in het kopie-bericht van dit evenement onder het "evenementen topic" alhier :thumbsup:
Driving a Lotus is what every Ferrari / Lamborghini / McLaren owner thinks they drive :wink:
StefanW
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:01

Re: 18 Oktober 2022 - Circuitdag Lotus Club Holland - TT Assen

Bericht door StefanW »

Beste Harald,

Welkom hier. Ik ben zelf inmiddels van Opel naar Lotus gegaan, maar hang hier nog graag een beetje rond.

Ik hoop dat de regels inderdaad ook streng worden nageleefd. De keer dat ik in maart 2021 mee heb gereden was, na vele dagen bij Lotus on Track, wel even schrikken. Toen waren de regels nog niet van kracht en werd er her en der gevaarlijk gereden.
Heb het circuit in Assen wél een leuke afwisseling gevonden en kom zeker graag een keer terug.
StefanW
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:01

Re: 18 Oktober 2022 - Circuitdag Lotus Club Holland - TT Assen

Bericht door StefanW »

Harald.370 schreef: 15 jul 2022 9:34
Hierbij een korte impressie van onze editie van Maart dit jaar: https://www.youtube.com/watch?v=oiwxljmhi2E
Ik heb even het filmpje bekeken zie nog wel wat voorbeelden van rechts inhalen.. Op 7:50, 8:39 en 12:55. Nog niet helemaal de Lotus on Track regels dus.
Gebruikersavatar
Harald.370
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2022 7:48

Re: 18 Oktober 2022 - Circuitdag Lotus Club Holland - TT Assen

Bericht door Harald.370 »

Stelregel op de LCH circuitdagen is dat er alléén op de rechte stukken ingehaald mag worden. Dit zie ik in alle drie de gevallen in het YT filmpje gebeuren. Er zijn twéé rechte stukken op het circuit, en daar mag zowel links- als rechts ingehaald worden. We hebben een externe racecontrol ingehuurd (Paul van Steenis, +30 jaar ervaring) die de regels heeft opgesteld, vantevoren uitgedraagt (in Maart 21 kan dat per video zijn geweest ivm Corona) én gedurende de hele dag alles in de gaten houdt. Er gaan per sessie max. 30 auto's het circuit op, hetgeen ervoor zorgt dat iedereen ruim baan heeft.

Ik meen dat we tot nu toe in de vijf dagen één uitval op het circuit hebben gehad, verder verloopt alles netjes. Bovendien wordt er ook ingeschaald op circuitervaring in de sessies zodat een ieder kan wennen en op mekaar is ingespeeld. Kom anders de 1e keer gewoon weer eens kijken :-)
Driving a Lotus is what every Ferrari / Lamborghini / McLaren owner thinks they drive :wink:
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Re: 18 Oktober 2022 - Circuitdag Lotus Club Holland - TT Assen

Bericht door 911gt2 »

Klinkt goed! Juist ook omdat het op Assen is.

Ik heb alleen sterk mijn twijfels bij de datum 18 oktober is erg laat in het seizoen. De kans op regen is (zeer) groot. Dat is eigenlijk het enige wat me tegen houdt.
Gebruikersavatar
Harald.370
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jul 2022 7:48

Re: 18 Oktober 2022 - Circuitdag Lotus Club Holland - TT Assen

Bericht door Harald.370 »

911gt2 schreef: 19 jul 2022 6:22 Klinkt goed! Juist ook omdat het op Assen is.

Ik heb alleen sterk mijn twijfels bij de datum 18 oktober is erg laat in het seizoen. De kans op regen is (zeer) groot. Dat is eigenlijk het enige wat me tegen houdt.
Nou, goed nieuws voor je, want het wordt dinsdag prima rijweer; 16 graden en droog:
https://www.buienradar.nl/weer/assen/nl ... 3/14daagse

Inschrijven kan nog tot morgenvrijdag, om middernacht. Met het aantal aanmeldingen dat we nu hebben halen we de classic sessies eruit waardoor er extra tracktijd ontstaat :thumbsup:
Driving a Lotus is what every Ferrari / Lamborghini / McLaren owner thinks they drive :wink:
Plaats reactie