dbilas inlaat

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: dbilas inlaat

Bericht door the-duke »

Ik heb hem daar in laten bouwen, is echt nogal een klus... dus geen idee of de eventuele inbouwbeschrijving ergens op lijkt
Kijk maar eens terug in mijn oude topic, daar staan nog wel wat foto's.

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: dbilas inlaat

Bericht door gertje »

Als de 2.4 inlaat gebruikt is het al beetje goedkoper. Hou er ook rekening mee dat de kit niet mooi past en hier en daar wat aanpassingen nodig heeft.

Aja een 2.2 SC 250pk is sneller dan een 300pk turbo

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: dbilas inlaat

Bericht door Thijskok »

the-duke schreef: 30 aug 2022 15:38 Ik heb hem daar in laten bouwen, is echt nogal een klus... dus geen idee of de eventuele inbouwbeschrijving ergens op lijkt
Kijk maar eens terug in mijn oude topic, daar staan nog wel wat foto's.

Gr,
The Duke
Volgens mij bedoel je met “daar” in Duitsland toch…..🤔🤔🤔
Update: zie net dat ze ook in Uithoorn zitten. Heb ze meteen gemaild voor inbouwen…….
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: dbilas inlaat

Bericht door S. Gonzales »

Thijskok schreef: 30 aug 2022 16:58 Update: zie net dat ze ook in Uithoorn zitten. Heb ze meteen gemaild voor inbouwen…….
Nu wordt het leuk :yes: Kom er maar in Tibby :D
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: dbilas inlaat

Bericht door S. Gonzales »

Reken maar niet op “plug and play” wanneer je iets van dBilas bestelt, destijds heb ik daar een uitlaatsysteem besteld. Kan niet moeilijk zijn voor zo’n bedrijf om een passend geheel te leveren voor een stevige prijs, toch?
Nou…..zonder draaibank, las apparaat, veel tijd en geduld was het nooit gelukt. Niets past en wat wel past zat scheef, dus daar moest alsnog de zaag in en opnieuw lassen.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: dbilas inlaat

Bericht door gertje »

Heb de ex van tibby hier nog een paar keer over de vloer gehad met tal van problemen die een lotus garage niet opgelost kregen. Heb voorstellen gedaan om hoe ik het zou veranderen maar hij blijft bij hoe is. Hier en daar raken de buizen waardoor er op termijn gaten in kwamen (en terug gaan komen) ze werken nog steeds met de air en temp sensor , makkelijk te vervangen door de tmap en obtuner. Zou hier en daar nog wat veranderen ivm flow en cooling

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: dbilas inlaat

Bericht door tibby »

S. Gonzales schreef: 30 aug 2022 19:07
Thijskok schreef: 30 aug 2022 16:58 Update: zie net dat ze ook in Uithoorn zitten. Heb ze meteen gemaild voor inbouwen…….
Nu wordt het leuk :yes: Kom er maar in Tibby :D
Speedequipment :bash:

https://www.speedsterclub.nl/forum/viewtopic.php?t=4728 vanaf pagina 8...
captain slow
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: dbilas inlaat

Bericht door Thijskok »

Jemig, dat is wel even schrikken al ik de thread zo door lees. Een bak geld betalen (5700 euro kost het mij) an dan nog zo veel zaken die niet soepel lopen. Ik dacht juist dat het door een professional zonder problemen zou zijn. En dan ook het heen en weer wijzen tussen NL en DE…….
Ben nu minder enthousiast over de Dbilas kit…. Ik denk dat ik er nog maar ens goed over na ga denken. Helaas is er geen instantie die de SC kan leveren en inbouwen anders was dat nog een optie.
Ontzettend bedankt voor het wijzen op jullie ervaring met DBilas.
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: dbilas inlaat

Bericht door the-duke »

DBilas Duitsland is perfect, wordt daar dan ook ingeregeld op hun rollenbank.
Hotelletje pakken en paar dagen later met grote glimlach naar huis rijden.

Iemand die zegt dat de 250 pk SC sneller is, wil ik graag een keer ontmoeten bij een stoplicht :wacko:
Zoek ook de berichten nog maar eens terug van de Drifbox metingen mini-meeting in het verleden bij Herman.

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: dbilas inlaat

Bericht door Thijskok »

the-duke schreef: 31 aug 2022 11:41 DBilas Duitsland is perfect, wordt daar dan ook ingeregeld op hun rollenbank.
Hotelletje pakken en paar dagen later met grote glimlach naar huis rijden.

Iemand die zegt dat de 250 pk SC sneller is, wil ik graag een keer ontmoeten bij een stoplicht :wacko:
Zoek ook de berichten nog maar eens terug van de Drifbox metingen mini-meeting in het verleden bij Herman.

Gr,
The Duke

Ik kan helaas niet naar Duitsland voor de inbouw. Ik vraag me nu wel af of ik het wel zie zitten om het door Uithoorn te laten doen.
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: dbilas inlaat

Bericht door Smiley »

the-duke schreef: 31 aug 2022 11:41 Iemand die zegt dat de 250 pk SC sneller is, wil ik graag een keer ontmoeten bij een stoplicht :wacko:
Zoek ook de berichten nog maar eens terug van de Drifbox metingen mini-meeting in het verleden bij Herman.
Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
matzwart
Actief lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: dbilas inlaat

Bericht door matzwart »

Thijskok schreef: 31 aug 2022 15:45
the-duke schreef: 31 aug 2022 11:41 DBilas Duitsland is perfect, wordt daar dan ook ingeregeld op hun rollenbank.
Hotelletje pakken en paar dagen later met grote glimlach naar huis rijden.

Iemand die zegt dat de 250 pk SC sneller is, wil ik graag een keer ontmoeten bij een stoplicht :wacko:
Zoek ook de berichten nog maar eens terug van de Drifbox metingen mini-meeting in het verleden bij Herman.

Gr,
The Duke

Ik kan helaas niet naar Duitsland voor de inbouw. Ik vraag me nu wel af of ik het wel zie zitten om het door Uithoorn te laten doen.
Er zijn vast nog wel andere bedrijven die zoiets kunnen en willen .
Over vdb works heb ik al veel goede verhalen gehoord, mischien kun je eens kontakt met hun opnemen?
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: dbilas inlaat

Bericht door Daan »

Het "probleem" zit in een passend spruitstuk dat zodanig is dat je de kofferbak kan houden en ook zo past dat je fatsoenlijk met je uitlaat en ic buizen uitkomt. Naar mijn mening doet de dbilas setup consessies om het allemaal passend te krijgen, vandaar dat ik het zelf heb gebouwd. Ook daar liep ik tegen één concessie aan: voldoende hoogte van je turbo om een correcte afvoer te hebben. Het werkt wel, maar een rondje Noorwegen met 10% de berg op wordt toch billenknijpen omdat het oliepeil nagenoeg op turbo hoogte zit...

Als je het 100% goed wil doen moet je naar mijn mening je kofferbak opofferen (z22se/b207), een z20let er in lepelen of voor een SC gaan.

Ik ga mn kofferbak aanpassen.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: dbilas inlaat

Bericht door the-duke »

omdat het oliepeil nagenoeg op turbo hoogte zit...
Is dat zo? Zie plaatje zoals het bij mij zit.

Gr,
The Duke
DukeTurbohoogte.JPG
The bullshit stops when the light drops
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: dbilas inlaat

Bericht door Daan »

Ik had 7 cm hoogteverschil tussen onderkant turbo en plughoogte onderblok. In NL prima, maar het loopt niet over wat mij betreft.

Daarbij heeft een z22se een hoge oliedruk en i.c.m. een non balbearing turbo heb je een behoorlijke afvoer nodig.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Plaats reactie