Ik heb Daan van VDB Works een mail gestuurd, ben benieuwd naar zijn reactiematzwart schreef: ↑01 sep 2022 8:06Er zijn vast nog wel andere bedrijven die zoiets kunnen en willen .Thijskok schreef: ↑31 aug 2022 15:45the-duke schreef: ↑31 aug 2022 11:41 DBilas Duitsland is perfect, wordt daar dan ook ingeregeld op hun rollenbank.
Hotelletje pakken en paar dagen later met grote glimlach naar huis rijden.
Iemand die zegt dat de 250 pk SC sneller is, wil ik graag een keer ontmoeten bij een stoplicht
Zoek ook de berichten nog maar eens terug van de Drifbox metingen mini-meeting in het verleden bij Herman.
Gr,
The Duke
Ik kan helaas niet naar Duitsland voor de inbouw. Ik vraag me nu wel af of ik het wel zie zitten om het door Uithoorn te laten doen.
Over vdb works heb ik al veel goede verhalen gehoord, mischien kun je eens kontakt met hun opnemen?
dbilas inlaat
Re: dbilas inlaat
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Re: dbilas inlaat
Zoals the-duke al schreef er zijn weinig dbilas turbo speedsters in NL. Ik heb het geluk er ook 1 te hebben. Ooit in 2009 gekocht. Met de bedoeling standaard te houden. Na een half jaartje begon het toch kriebelen met alle info vanuit dit forum. In oktober van dat jaar een bericht naar zisis van dblias gestuurd. Kort daarna 3 dagen hotel in rodermark geboekt, vanuit het hotel lopend naar hun werkplaats om af en toe te kijken hoe het ging. Kort gezegd, bij 60.000km gekocht, met cup uitlaat en een bak herrie. Na de dbilas turbo installatie bij dbilas (bij 65.000km en vol jaar garantie op motor en aandrijving) een zee van rust in de auto. Gewoon normaal rijden kan prima en geen herrie aan je kop, beetje gas erop en hij gaat als de brandweer. Brandstof verbruik is heel netjes. En nu 126000km op de teller en 13j turbo verder nog steeds geen spijt van deze beslissing. De motor loopt ook veel mooier dan voor de aanpassing. Ze maken gebruik van eigen software op de standaard ecu.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Re: dbilas inlaat
helaas heb ik net gehoord dat de auto van de weg moet. APK afgekeurd, scheur in subframe
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: dbilas inlaat
wat een tegenslag, maar op zich niet erg subframe is redelijk snel te vervangen
30/08/14 meet and greet.
Re: dbilas inlaat
Dank je voor het meedenken maar na al die tijd die ik er in heb gestoken ben ik er nu wel klaar mee en daarnaast beschik ik niet meer over de garage om de ombouw uit te voeren. Lang over nagedacht afgelopen weekend maar de auto gaat weg voor onderdelen. Zal binnenkort op forum aanbieden.
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Re: dbilas inlaat
Pfffff...... wat enorm zuur zeg dit!!! Zonde van al het werk wat je erin gestopt hebt!
Je hebt de scheur in het subframe zelf niet eerder gezien neem ik aan?
Je hebt de scheur in het subframe zelf niet eerder gezien neem ik aan?
Re: dbilas inlaat
Helaas niet, als de opel dealer mij er niet op gewezen had had ik het denk ik ook niet gezien. Heb de afgelopen jaren heel veel onderdelen verzamelt die ik nu niet kan plaatsen. Als ik dat had geweten had ik geen duizenden euro's uitgeven.....
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Re: dbilas inlaat
gaat om de wielophanging van het subframe aan de voorkant. Maar bestaat het subframe uit 3 delen? en kun je de voorkant wel los vervangen?
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Re: dbilas inlaat
Subframe zit achter. Voor heb je een crashbox, dat grote zwarte ding waar een radiateur in hangt. Wat je beschrijft is een chassis schade. Dat is een total loss geval. Slopen of creatief veilig maken en als circuitspeeltje gebruiken.
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: dbilas inlaat
Soms… …..maakt een foto het (heel) veel duidelijk(er).
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Re: dbilas inlaat
Alle onderdelen zijn te koop restant wordt sloop
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7380
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: dbilas inlaat
Ook het chassis (ondanks de schade) is misschien nog wel aan een trackdriver/knutselaar te slijten, dus breng dat niet te snel naar de sloop.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: dbilas inlaat
Ook redelijk wat chassis delen zijn te vervangen en opnieuw te verlijmen met dezelfde soort epoxy waar hij origineel mee is gemaakt. Alleen een type die via een normale 2-componenten manier reageert ipv. de originele die Lotus/Hydro gebruikte welke pas bij temperatuur geactiveerd werd.
Laatste is/was veel praktischer met assemblage van een heel chassis als je lijm niet begint uit te harden als je halverwege bent
Foto's zou idd. een hoop helpen
Kunnen mensen hier in ieder geval al aardig zeggen of het echt een probleem is. Scheuren rond de anti-rollbar ophanging zijn vaker voorkomend, maar dat is bijvoorbeeld in die hoek een verder voor het chassis niet-structurele plaat die door een goede TIG lasser prima te fixen is.
Bye, Arno.
Laatste is/was veel praktischer met assemblage van een heel chassis als je lijm niet begint uit te harden als je halverwege bent
Foto's zou idd. een hoop helpen
Kunnen mensen hier in ieder geval al aardig zeggen of het echt een probleem is. Scheuren rond de anti-rollbar ophanging zijn vaker voorkomend, maar dat is bijvoorbeeld in die hoek een verder voor het chassis niet-structurele plaat die door een goede TIG lasser prima te fixen is.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..