dbilas inlaat

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: dbilas inlaat

Bericht door Thijskok »

matzwart schreef: 01 sep 2022 8:06
Thijskok schreef: 31 aug 2022 15:45
the-duke schreef: 31 aug 2022 11:41 DBilas Duitsland is perfect, wordt daar dan ook ingeregeld op hun rollenbank.
Hotelletje pakken en paar dagen later met grote glimlach naar huis rijden.

Iemand die zegt dat de 250 pk SC sneller is, wil ik graag een keer ontmoeten bij een stoplicht :wacko:
Zoek ook de berichten nog maar eens terug van de Drifbox metingen mini-meeting in het verleden bij Herman.

Gr,
The Duke

Ik kan helaas niet naar Duitsland voor de inbouw. Ik vraag me nu wel af of ik het wel zie zitten om het door Uithoorn te laten doen.
Er zijn vast nog wel andere bedrijven die zoiets kunnen en willen .
Over vdb works heb ik al veel goede verhalen gehoord, mischien kun je eens kontakt met hun opnemen?
Ik heb Daan van VDB Works een mail gestuurd, ben benieuwd naar zijn reactie
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Re: dbilas inlaat

Bericht door martinb »

Zoals the-duke al schreef er zijn weinig dbilas turbo speedsters in NL. Ik heb het geluk er ook 1 te hebben. Ooit in 2009 gekocht. Met de bedoeling standaard te houden. Na een half jaartje begon het toch kriebelen met alle info vanuit dit forum. In oktober van dat jaar een bericht naar zisis van dblias gestuurd. Kort daarna 3 dagen hotel in rodermark geboekt, vanuit het hotel lopend naar hun werkplaats om af en toe te kijken hoe het ging. Kort gezegd, bij 60.000km gekocht, met cup uitlaat en een bak herrie. Na de dbilas turbo installatie bij dbilas (bij 65.000km en vol jaar garantie op motor en aandrijving) een zee van rust in de auto. Gewoon normaal rijden kan prima en geen herrie aan je kop, beetje gas erop en hij gaat als de brandweer. Brandstof verbruik is heel netjes. En nu 126000km op de teller en 13j turbo verder nog steeds geen spijt van deze beslissing. De motor loopt ook veel mooier dan voor de aanpassing. Ze maken gebruik van eigen software op de standaard ecu.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: dbilas inlaat

Bericht door Thijskok »

helaas heb ik net gehoord dat de auto van de weg moet. APK afgekeurd, scheur in subframe
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: dbilas inlaat

Bericht door gertje »

wat een tegenslag, maar op zich niet erg subframe is redelijk snel te vervangen
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: dbilas inlaat

Bericht door gertje »

30/08/14 meet and greet.
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: dbilas inlaat

Bericht door Thijskok »

Dank je voor het meedenken maar na al die tijd die ik er in heb gestoken ben ik er nu wel klaar mee en daarnaast beschik ik niet meer over de garage om de ombouw uit te voeren. Lang over nagedacht afgelopen weekend maar de auto gaat weg voor onderdelen. Zal binnenkort op forum aanbieden.
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
StefanM
Actief lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 dec 2014 13:09
Locatie: Noord Brabant

Re: dbilas inlaat

Bericht door StefanM »

Pfffff...... wat enorm zuur zeg dit!!! Zonde van al het werk wat je erin gestopt hebt!

Je hebt de scheur in het subframe zelf niet eerder gezien neem ik aan?
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: dbilas inlaat

Bericht door Thijskok »

StefanM schreef: 05 sep 2022 11:04 Pfffff...... wat enorm zuur zeg dit!!! Zonde van al het werk wat je erin gestopt hebt!

Je hebt de scheur in het subframe zelf niet eerder gezien neem ik aan?
Helaas niet, als de opel dealer mij er niet op gewezen had had ik het denk ik ook niet gezien. Heb de afgelopen jaren heel veel onderdelen verzamelt die ik nu niet kan plaatsen. Als ik dat had geweten had ik geen duizenden euro's uitgeven.....
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: dbilas inlaat

Bericht door Thijskok »

gaat om de wielophanging van het subframe aan de voorkant. Maar bestaat het subframe uit 3 delen? en kun je de voorkant wel los vervangen?
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
#595
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 okt 2017 19:05
Locatie: Zutphen

Re: dbilas inlaat

Bericht door #595 »

Subframe zit achter. Voor heb je een crashbox, dat grote zwarte ding waar een radiateur in hangt. Wat je beschrijft is een chassis schade. Dat is een total loss geval. Slopen of creatief veilig maken en als circuitspeeltje gebruiken.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: dbilas inlaat

Bericht door S. Gonzales »

Soms… :roll:…..maakt een foto het (heel) veel duidelijk(er).
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: dbilas inlaat

Bericht door Thijskok »

Alle onderdelen zijn te koop restant wordt sloop
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: dbilas inlaat

Bericht door Smiley »

Ook het chassis (ondanks de schade) is misschien nog wel aan een trackdriver/knutselaar te slijten, dus breng dat niet te snel naar de sloop.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: dbilas inlaat

Bericht door Daan »

Dat is mooi #€%^ om te horen na al die tijd en moeite...
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: dbilas inlaat

Bericht door Arno »

Ook redelijk wat chassis delen zijn te vervangen en opnieuw te verlijmen met dezelfde soort epoxy waar hij origineel mee is gemaakt. Alleen een type die via een normale 2-componenten manier reageert ipv. de originele die Lotus/Hydro gebruikte welke pas bij temperatuur geactiveerd werd.

Laatste is/was veel praktischer met assemblage van een heel chassis als je lijm niet begint uit te harden als je halverwege bent :wink:

Foto's zou idd. een hoop helpen :yes:

Kunnen mensen hier in ieder geval al aardig zeggen of het echt een probleem is. Scheuren rond de anti-rollbar ophanging zijn vaker voorkomend, maar dat is bijvoorbeeld in die hoek een verder voor het chassis niet-structurele plaat die door een goede TIG lasser prima te fixen is.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Plaats reactie