Stoelvulling lager maken

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Stoelvulling lager maken

Bericht door 911gt2 »

Recent een trackday gedaan op Zandvoort.Eind november dus koud weer. Echter ik pas niet met helm en hardtop en zelfs met de soft top moet ik een balein eruit halen om genoeg ruimte te hebben met helm.
Blijkbaar heb ik een uitzonderlijk lang torso.

Nu is mijn plan om de hoogte uit de stoel te winnen door er minder (lees nagenoeg geen) voering in te doen. Heeft iemand een idee hoe dik het zitvlak van een speedster stoel is?

Ik wil dan een extra stoel kopen, die modificeren voor trackdays en de originele houden voor normale ritten. Met 4 bouten is het 10 minuten werk om ze om te wisselen.
#595
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 okt 2017 19:05
Locatie: Zutphen

Re: Stoelvulling lager maken

Bericht door #595 »

Als je stoel nog niet in de achterste stand staat kan je ook overwegen om de hoek van de rugleuning groter te maken. Heb je nog steeds een stoel voor nodig die je kan verzagen. In het noorden is de Elise sloperij die heeft vast wel wat liggen. Ook speedster spullen zijn daar.
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Re: Stoelvulling lager maken

Bericht door 911gt2 »

Nee dat gaat niet, want dan kan ik niet meer bij mijn stuur. :oops:
StefanM
Actief lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 dec 2014 13:09
Locatie: Noord Brabant

Re: Stoelvulling lager maken

Bericht door StefanM »

911gt2 schreef: 18 dec 2022 20:40 Nu is mijn plan om de hoogte uit de stoel te winnen door er minder (lees nagenoeg geen) voering in te doen. Heeft iemand een idee hoe dik het zitvlak van een speedster stoel is?
Dit gaat je weinig opleveren volgens mij; de voering van de stoelen is al minimaal. Denk dat je blij mag zijn als je hier een paar centimeter mee wint...
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Stoelvulling lager maken

Bericht door Arno »

911gt2 schreef: 19 dec 2022 8:11 Nee dat gaat niet, want dan kan ik niet meer bij mijn stuur. :oops:
Alu spacer op je stuurkolom tussen de basis en bovenkant van het stuur biedt daar uitkomst.

Maar je kunt idd. het kussen in je stoelzitting dunner maken. Dat kan al wel wat helpen. Een bekleder kan waarschijnlijk zelfs zonder teveel problemen je bestaande stoel aanpassen en het zit-deel verwijderbaar maken met klitteband.

Alternatief is te kijken naar een (gebruikte) Tillett B5 of B6:

https://www.tillett.co.uk/shop/shopDisp ... cing+Seats

Vooral de B5 past direct op de normale stoel-rails. Door hun vorm en 'kale' constructie geven die veel mensen meer hoofd-ruimte. Bij auto's met rolkooien nog een veel groter probleem.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Re: Stoelvulling lager maken

Bericht door 911gt2 »

Ik ga binnenkort kijken en praten bij eldon roadster https://www.eldonroadster.nl/rcc/

Ze zijn dealer van RCC stoelen, het tillen idee maar dan wat vriendelijke voor de portemonnee.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Stoelvulling lager maken

Bericht door gertje »

Hebben deze een E keuring? Ik heb ze ook al eens ergens tegen gekomen dacht ik maar dacht niet dat ze een gekeurd waren?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
StefanW
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:01

Re: Stoelvulling lager maken

Bericht door StefanW »

Arno schreef: 21 dec 2022 8:13
911gt2 schreef: 19 dec 2022 8:11 Nee dat gaat niet, want dan kan ik niet meer bij mijn stuur. :oops:
Alu spacer op je stuurkolom tussen de basis en bovenkant van het stuur biedt daar uitkomst.
Zit je ook minder met de knie tegen de pook. Ik heb nog een klein Momo stuur en een spacer waar je stuur er ook makkelijk af kan halen, direct goede diefstal beveiliging.
Vooral de B5 past direct op de normale stoel-rails. Door hun vorm en 'kale' constructie geven die veel mensen meer hoofd-ruimte. Bij auto's met rolkooien nog een veel groter probleem.
Héérlijke stoel de B5 heb ik niet verkocht bij de Speedster en weer in de Exige gemonteerd. Zit een stuk lager en je blijft (ondanks vier punts bij standaard stoelen) een stuk beter op je plek zitten. Wel gevoelige ribben na een dagje circuit...
Plaats reactie