Opel Speedster 2.2-16V SC stage II, calypso rood

Je auto te koop aanbieden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Opel Speedster 2.2-16V SC stage II, calypso rood

Bericht door Maik »

Beste mensen,
Het is dan na veel wikken en wegen toch zover gekomen, de speedster gaat een ander baasje krijgen.
Ik rij er al anderhalf jaar niet meer mee, en het gaat niet genoeg kriebelen om hem weer uit de garage te trekken.

Wat details:
Opel Speedster 2.2-16V met de bekende compressor kit (stage II), ongeveer 250 pk.
Kleur: calypso rood.
NLse auto.
De speedster is ingeschreven op 01-07-2004, ik heb hem zelf in bezit sinds 04-12-2004.
Het eerste levensjaar heeft de speedster buiten gestaan, daarna altijd in een verwarmde garage.
Nr. 3431
km-stand: 98800 km
APK is verlopen, auto is dus geschorst. Ik zal hem dus nog een verse APK moeten geven voordat hij weg kan en proefritten mee gedaan kunnen worden.
Deze speedster is niet in concoursstaat, en is vaak uitgelaten op het circuit, maar met de modificaties die gedaan zijn is hij bulletproof.
De lak is nog prima (maar wel her en der een krasje en veel steenslag op de neus, geen osmose!

Er is een heleboel te vinden over deze speedster hier op dit forum, o.a. Iin dit topic over de compressor ombouw:
https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... &start=465
Ik zie wel dat er helaas veel foto’s weggevallen zijn.

Ik zal een kleine opsomming maken wat niet meer standaard is aan mijn speedster:
Volledig Tullet 2,5” uitlaatsysteem (dus inclusief spruitstuk).
Velgen ATS-DTC 17” met Toyo R888 banden.
Nitron 1-weg veer-dempers (veerstijfheden 450-550).
Reverie full carbon bestuurdersstoel, maar originele stoel wordt erbij geleverd.
Willans 6-punts (bestuurdersstoel) en Willans 4-punts (bijrijdersstoel) gordels, maar de originele gordels krijg je erbij.
Pro Alloy lichtgewicht brandsstoftank met 48 liter inhoud (10 meer dan de standaard tank).
Upgraded toe-links achteras.
Sparco stuur met snap-off.
En dan vergeet ik nog vast een paar andere zaken.
Ik heb er nog veel losse (originele) onderdelen bij.
Er is veel aandacht besteed aan gewichtsreductie, ik schat dat de auto 35kg lichter is dan origineel, ondanks de vrij zware compressorombouw.

Optioneel kan er tegen meerprijs nog een mooie set Team Dynamics 16/17” setje velgen met straatbanden bij geleverd worden.

Vraagprijs vind ik moeilijk, wat vinden de heren hier wat ik hier nog voor kan vragen?

Ik zal in een bericht hieronder nog wat foto’s plaatsen van het karretje.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Opel Speedster 2.2-16V SC stage II, calypso rood

Bericht door Maik »

Ik heb nog niet heel veel goede foto’s kunnen vinden (zijn allemaal minimaal een paar jaar oud), ik zal snel wat meer foto’s zoeken.


C74C0C51-70AA-4D81-B348-63BDFCDD2545.jpeg
(206.47 KiB) 104 keer gedownload
BBD7FBC8-BEB4-4D81-A522-9242CDD2BD0D.jpeg
(164.24 KiB) 71 keer gedownload
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Opel Speedster 2.2-16V SC stage II, calypso rood

Bericht door Maik »

En verkocht! Aan een echte liefhebber!
Kan dus een slotje op…
Afbeelding
Plaats reactie