Sleutels en ECU

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Sleutels en ECU

Bericht door 911gt2 »

Hier is de situatie:

Mijn ECU moest ik vervangen omdat mijn huidige ECU gelocked was. Ik moest hem laten herprogrammeren voor een SC installatie. Helaas lukte het Peter (OBDTuner) niet om dit er af te krijgen, dus ik heb een nieuwe ECU incl nieuwe startonderbreker gekocht incl EEN 'zender' voor de startonderbreker (dus niet het driehoekje voor het alarm) die in de sleutel zit.

Nou wil ik natuurlijk twee werkende sleutels dus moet ik een zo'n klein zendertje bijkopen en in de andere sleutel stoppen. Dat is prima te doen, alleen dan moet dat nog geprogrammeerd worden.

En dat weet ik dus niet hoe dat moet. Ik lees dat dat 'eenvoudig' kan met OP-Com. Maar ik heb geen idee of dat dus kan, of dat ik dan ook de details van de originele auto moet hebben als ik naar de dealer ga.

Ik begrijp dat het alarm en de startonderbreker/ ECU twee verschillende systemen zijn, correct?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Sleutels en ECU

Bericht door Smiley »

Ja, het alarm is compleet gescheiden van de immobiliser.

De meesten programmeren zelf een nieuwe sleutel met opcom:
https://www.ebay.com/itm/201790748736
Je hebt dan de 4 cijferige security code nodig, die je als het goed is van Peter bij je ECU hebt gekregen.
Als je die nog niet hebt, vraag het hem even.

Als je bij de dealer gaat, zou die normaal via het chassis nummer die 4 cijferige code opzoeken in hun systeem en via een echte opcom de sleutel inprogrammeren.
Dit gaat niet meer op, gezien je nu een andere ecu/immobiliser ring en sleutel hebt, die niet meer bij het chassis nummer passen.
Als je ze die 4 cijferige code geeft, moeten ze als het goed is wel een sleutel kunnen bijprogrammeren.

Het originele alarm is een Meta M99T2
Abacus kan je een complete oem set, incl originele fobs leveren als je zou willen.
https://abacuscaralarms.co.uk/alarmshop ... -reprogram
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
StefanW
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:01

Re: Sleutels en ECU

Bericht door StefanW »

911gt2 schreef: 06 mar 2023 14:55 Hier is de situatie:

Mijn ECU moest ik vervangen omdat mijn huidige ECU gelocked was. Ik moest hem laten herprogrammeren voor een SC installatie. Helaas lukte het Peter (OBDTuner) niet om dit er af te krijgen, dus ik heb een nieuwe ECU incl nieuwe startonderbreker gekocht incl EEN 'zender' voor de startonderbreker (dus niet het driehoekje voor het alarm) die in de sleutel zit.

Nou wil ik natuurlijk twee werkende sleutels dus moet ik een zo'n klein zendertje bijkopen en in de andere sleutel stoppen. Dat is prima te doen, alleen dan moet dat nog geprogrammeerd worden.

En dat weet ik dus niet hoe dat moet. Ik lees dat dat 'eenvoudig' kan met OP-Com. Maar ik heb geen idee of dat dus kan, of dat ik dan ook de details van de originele auto moet hebben als ik naar de dealer ga.

Ik begrijp dat het alarm en de startonderbreker/ ECU twee verschillende systemen zijn, correct?
Heb je het driehoekje al gekocht? Ik heb als goed is ook nog eentje liggen (Rotterdam).
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Re: Sleutels en ECU

Bericht door 911gt2 »

Ik heb nog geen driehoekje gekocht nee. Dus als die blanco is wil ik die wel van je overnemen. Ik neem aan het het originele driehoekje niet te herprogrammeren is?
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Sleutels en ECU

Bericht door gertje »

Heb je de rode kaart voor nodig dacht ik

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Re: Sleutels en ECU

Bericht door 911gt2 »

Volgens mij alleen de code, maar die heb ik. Ik denk alleen niet dat je hem kan overschrijven.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Sleutels en ECU

Bericht door gertje »

Voor het alarm bedoel ik daar heb je een code nodig die op een rode kaart sta. Voor de sleutel is een het grijze kaart met een 4 cijfer code

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
Plaats reactie