Nieuw hier

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Nieuw hier

Bericht door gertje »

Is OEM spruitstuk ook tenzij jij hem vervangen had, begin eerst al eens met een feullearn sessie na het aanpassen van de uitlaat, dacht dat hij was afgesteld 1 veilige map 260pk 2 sprint map waar het max van de setup uitkomt en een pop en bangs map. ( Met de 260pk map is hij bij mij vertrokken en heeft hij nog veel veranderd eraan)
Man reed wel zonder cat rond, dus de mappings gaan zeker niet juist zijn.
De eigenaar voor jou is er ook nog aan het prutsen geweest.

Ipv hem op de rollen te zetten kan je ook zelf de tijd nemen om dit allemaal "veilig" te maken door simpelweg Frank een veilige map te vragen voor je setup en van hieruit verder werken

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
brinky1987
Nieuw lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 feb 2023 18:32

Re: Nieuw hier

Bericht door brinky1987 »

Vermogen pakte gelukkig goed uit!.

Vanmiddag bij van Vught op de test bank geweest.
251pk en 323nm koppel

Hij loopt perfect en alles binnen de waardes
Dus denk dat hij toch wel aardig schier staat afgesteld nu.
Bijlagen
4E6C02C4-363D-4194-B594-C3D66925D11F.jpeg
(147.1 KiB) 32 keer gedownload
65891293-F027-4EFD-8CFC-D5CC95212489.jpeg
(81.91 KiB) 27 keer gedownload
8F233F37-8CC1-4573-AF7A-9DD229A0B86B.jpeg
(179.45 KiB) 26 keer gedownload
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Nieuw hier

Bericht door gertje »

Is idd de perfecte curve voor een supercharger, we leren hier weer uit dat de setup niets oplevert extra.
Gepoorte SC, 2.8 pully, grote gasklep, uitlaat.

Restrictie zit idd in het spruitstuk dan.

Wel de perfecte curve om veilig en zonder zorgen verder te rijden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuw hier

Bericht door Exmantaa »

Nette Speedster geworden. :yes:

Wat zit hier precies in qua motor/SC aanpassingen?
Die curve is een beetje standaard SC, maar piekt wat vroeg. Een standaard 2.2 blok kun je vrij safe naar 7000rpm draaien.
Ik lees hier kleinere poelie (2.8"?) en wat grotere gasklep (neem aan de "LSJ" 68mm)?
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Nieuw hier

Bericht door gertje »

Gepoorte compressor en mainfold, ls4 gasklep, 2.8" pully standaard spruitstuk, Siemens injectors (weet niet meer maar dacht de grootste die je in obd tuner kunt kiezen)
Ik had de 2de vorige eigenaar, toen aangeraden om de toerenbegrenzer lager te zetten zodat de motor op een veilige pk uitkwam ( dat stuk heeft hij dus geluisterd)
Maar je hebt ook normaal nog andere maps in de ECU zitten die normaal meer moeten geven

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk


30/08/14 meet and greet.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Nieuw hier

Bericht door Exmantaa »

Gepoorte compressor en manifold => Een M62 compressor "poorten" heb ik nog nooit verbetering van gezien. Intake manifold bewerken helpt waarschijnlijk wel iets, maar alleen bij veel pk's. (ik rij zelf ook met een Harrop charger erop en 300+)

ls4 gasklep => totale overkill met gevoelige gasrespons. Snel terugbouwen naar de 68mm LSJ klep!

2.8" pully => Verschuift de koppelcurve naar beneden en geeft meer compressorhitte. Ik zou het bij een 3.1 of 3.0 houden. (Std poelie = 3.25")

standaard spruitstuk => Als de rest van de uitlaat gedaan is, dan merk je een ander spruitstuk wel; hij draait allemaal wat lekkerder in z'n toeren. Maar goed spruitstuk = €€€

Siemens injectors; prima.


(weet niet meer maar dacht de grootste die je in obd tuner kunt kiezen)
Ik had de 2de vorige eigenaar, toen aangeraden om de toerenbegrenzer lager te zetten zodat de motor op een veilige pk uitkwam ( dat stuk heeft hij dus geluisterd)
=> Beetje apart om wel andere poelie te zetten, maar dan de ecu in toeren te begrenzen. Iets grotere poelie terug erop en wat meer toeren = meer lol. :mrgreen:

Maar je hebt ook normaal nog andere maps in de ECU zitten die normaal meer moeten geven
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Nieuw hier

Bericht door gertje »

Idd was allemaal raar maar die man wou het zo, 3" is idd de beste pully alles kleiner ga gewoon meer hitte creëren.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
Plaats reactie