Turbo teller naalden verbogen

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Xevious
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2015 11:25
Locatie: Eindhoven

Turbo teller naalden verbogen

Bericht door Xevious »

Nu maar weer eens aan de speedster werken na een lange tijd. Nieuwe shroud voor de teller, maar de naalden van de teller staan verbogen a) naar het glas toe dus laat een sleep spoor achter in het plastic b) en dat naald zelf is ook verbogen.
(Lijkt een keer te warm geweest oid?)

Net even alles eruit gemeubeld, maar als ik de teller printplaat wil los maken lijkt het erop dat de naalden alles juist vasthouden.

iemand een tip om deze weer recht te krijgen?
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Turbo teller naalden verbogen

Bericht door Arno »

Klopt.. Je zal het glas/plastic aan de voorkant er af moeten halen om bij de naalden te komen. De ruimte aan de voorkant is helemaal afzonderlijk van de printplaat aan de achterkant.

Warm stoken en heel voorzichting langs de rand de lijm tussen de behuizing en het transparante deel lossen met wigjes en metalen spatels en zo langzaamaan rondom los maken.

Sommige komen makkelijk los of blijken nog maar op een paar plaatsen vast te zitten, anderen hebben ooit in de fabriek een dikke laag lijm gehad en zijn vasthoudender.

Als het goed is, is dit wel kunstof. De S1 Elise STACK units hebben voor een deel nog een echte glazen voorkant en dan is het wel erg handig om vooraf een goede maat-tekening te maken om evt. later naar een glas-bedrijf mee te nemen om een nieuwe te laten snijden want die sneuvelen nog wel eens :roll:

Dan zijn de naalden van de asjes van de stappenmotoren af te halen en kan je kijken of je weer recht te krijgen zijn met nog wat wamte hier en daar of dat er iets echt gescheurd is of zo.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Xevious
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2015 11:25
Locatie: Eindhoven

Re: Turbo teller naalden verbogen

Bericht door Xevious »

Dus aan de gang met hitte en zuignap/gitaar-pick. Had wel zo'n vermoeden hoor. Maar beter even vragen :D

Bedankt voor je antwoord Arno.....
Xevious
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 apr 2015 11:25
Locatie: Eindhoven

Re: Turbo teller naalden verbogen

Bericht door Xevious »

Drie keer hoesten op dat scherm en hij was los..... blijkbaar was de lijm all zo oud dat ie niet meer vast zat..... nu maar kijken of ik de wijzers weer kan richten....
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Turbo teller naalden verbogen

Bericht door Smiley »

Ik kwam deze tegen.
Het lijkt een turbo stack kwaaltje.
https://www.youtube.com/watch?v=uMH8RVCSvVw
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Turbo teller naalden verbogen

Bericht door aKra »

Mja, dat klopt. :bag: :lol:

Ik heb het in het verleden voorzichtig met een föhn de naald verwarmd en weer recht gezet. De volgende zomer hing hij weer op half zeven, dus ik zie het als een functie :mrgreen:
Plaats reactie