Nu maar weer eens aan de speedster werken na een lange tijd. Nieuwe shroud voor de teller, maar de naalden van de teller staan verbogen a) naar het glas toe dus laat een sleep spoor achter in het plastic b) en dat naald zelf is ook verbogen.
(Lijkt een keer te warm geweest oid?)
Net even alles eruit gemeubeld, maar als ik de teller printplaat wil los maken lijkt het erop dat de naalden alles juist vasthouden.
iemand een tip om deze weer recht te krijgen?
Turbo teller naalden verbogen
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Turbo teller naalden verbogen
Klopt.. Je zal het glas/plastic aan de voorkant er af moeten halen om bij de naalden te komen. De ruimte aan de voorkant is helemaal afzonderlijk van de printplaat aan de achterkant.
Warm stoken en heel voorzichting langs de rand de lijm tussen de behuizing en het transparante deel lossen met wigjes en metalen spatels en zo langzaamaan rondom los maken.
Sommige komen makkelijk los of blijken nog maar op een paar plaatsen vast te zitten, anderen hebben ooit in de fabriek een dikke laag lijm gehad en zijn vasthoudender.
Als het goed is, is dit wel kunstof. De S1 Elise STACK units hebben voor een deel nog een echte glazen voorkant en dan is het wel erg handig om vooraf een goede maat-tekening te maken om evt. later naar een glas-bedrijf mee te nemen om een nieuwe te laten snijden want die sneuvelen nog wel eens
Dan zijn de naalden van de asjes van de stappenmotoren af te halen en kan je kijken of je weer recht te krijgen zijn met nog wat wamte hier en daar of dat er iets echt gescheurd is of zo.
Bye, Arno.
Warm stoken en heel voorzichting langs de rand de lijm tussen de behuizing en het transparante deel lossen met wigjes en metalen spatels en zo langzaamaan rondom los maken.
Sommige komen makkelijk los of blijken nog maar op een paar plaatsen vast te zitten, anderen hebben ooit in de fabriek een dikke laag lijm gehad en zijn vasthoudender.
Als het goed is, is dit wel kunstof. De S1 Elise STACK units hebben voor een deel nog een echte glazen voorkant en dan is het wel erg handig om vooraf een goede maat-tekening te maken om evt. later naar een glas-bedrijf mee te nemen om een nieuwe te laten snijden want die sneuvelen nog wel eens

Dan zijn de naalden van de asjes van de stappenmotoren af te halen en kan je kijken of je weer recht te krijgen zijn met nog wat wamte hier en daar of dat er iets echt gescheurd is of zo.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Re: Turbo teller naalden verbogen
Dus aan de gang met hitte en zuignap/gitaar-pick. Had wel zo'n vermoeden hoor. Maar beter even vragen
Bedankt voor je antwoord Arno.....

Bedankt voor je antwoord Arno.....
Re: Turbo teller naalden verbogen
Drie keer hoesten op dat scherm en hij was los..... blijkbaar was de lijm all zo oud dat ie niet meer vast zat..... nu maar kijken of ik de wijzers weer kan richten....
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7328
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Turbo teller naalden verbogen
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: Turbo teller naalden verbogen
Mja, dat klopt.
Ik heb het in het verleden voorzichtig met een föhn de naald verwarmd en weer recht gezet. De volgende zomer hing hij weer op half zeven, dus ik zie het als een functie


Ik heb het in het verleden voorzichtig met een föhn de naald verwarmd en weer recht gezet. De volgende zomer hing hij weer op half zeven, dus ik zie het als een functie
