matzwarts projekt
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2402
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: matzwarts projekt
Lsj zijn juist genoeg voor de 250pk, de rest heeft andere stekkers
Verstuurd vanaf mijn CPH2449 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn CPH2449 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Re: matzwarts projekt
Balen man, dat word weer een ander setje injectoren en andere stekkers 

- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2402
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: matzwarts projekt
Blijkbaar verdiend hij een berg aan die lsj of heeft hij er een berg liggen. In principe zijn die goed genoeg voor een gewone sc ombouw maar zitten ze redelijk op hun limiet en aangezien ze een max duty cycli van 85% aanbevelen vind ik ze te nipt denk dat ze 90% en erboven draaien 
Verstuurd vanaf mijn CPH2449 met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn CPH2449 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: matzwarts projekt
Het loont om even rond te shoppen voor Eagle rods en Comp cams, want Joe/Max haalt ze ook gewoon uit de US.
En vanuit de UK naar NL mag je weer Import + BTW aftikken...
Qua injectoren nog maar eens Mark's testbankmetingen:
Zwarte Z20LET: 365cc/min @ 3.8Bar (dit was vroeger dé standaard injector voor een 250pk Stage 2 SC remap, voor OBD-Tuner...)
Groene LSJ: 406cc/min @ 3.8Bar => Prima voor een 250-260pk Stage 2 SC. En plug & play!
Blauwe VXR injectoren: 442cc/min @ 3.8Bar

En vanuit de UK naar NL mag je weer Import + BTW aftikken...
Qua injectoren nog maar eens Mark's testbankmetingen:
Zwarte Z20LET: 365cc/min @ 3.8Bar (dit was vroeger dé standaard injector voor een 250pk Stage 2 SC remap, voor OBD-Tuner...)
Groene LSJ: 406cc/min @ 3.8Bar => Prima voor een 250-260pk Stage 2 SC. En plug & play!
Blauwe VXR injectoren: 442cc/min @ 3.8Bar
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: matzwarts projekt
Exmantaa schreef: 21 aug 2023 14:25 Het loont om even rond te shoppen voor Eagle rods en Comp cams, want Joe/Max haalt ze ook gewoon uit de US.![]()
En vanuit de UK naar NL mag je weer Import + BTW aftikken...
Qua injectoren nog maar eens Mark's testbankmetingen:
Zwarte Z20LET: 365cc/min @ 3.8Bar (dit was vroeger dé standaard injector voor een 250pk Stage 2 SC remap, voor OBD-Tuner...)
Groene LSJ: 406cc/min @ 3.8Bar => Prima voor een 250-260pk Stage 2 SC. (hoe vaak/lang zit je >7000rpm?) En plug & play!
Blauwe VXR injectoren: 442cc/min @ 3.8Bar
Re: matzwarts projekt
Ja ik twijfel nog bij wie ik het ga bestellen , ik ben er nog niet over uit. .
Ik heb nog een mailtje gestuurd naar joe over wat onderdelen die ik besteld had, maar niet in de doos zaten.
even afwachten of en hoe hij daarop gaat reageren .
Als hij het netjes oplost wil ik het mischien nog wel bij hem bestellen.
Maar Ik ben nu het "refurbished" inlaatspruitstuk aan het schoonmaken omdat er een dikke laag vet aan de binnenkant zit .
En bij het bestellen heb ik gelijk gevraagd of hij de dual pass mod kan doen .
Het dual pass deksel zit er op , alleen denk ik dat de laminovas niet goed zitten
De laminovas zijn ook erg vies, ik vermaak me nog wel even .
Voor injektoren moet ik de blauwe vxr hebben als ik het goed begrijp? thanks
Ik heb nog een mailtje gestuurd naar joe over wat onderdelen die ik besteld had, maar niet in de doos zaten.
even afwachten of en hoe hij daarop gaat reageren .
Als hij het netjes oplost wil ik het mischien nog wel bij hem bestellen.
Maar Ik ben nu het "refurbished" inlaatspruitstuk aan het schoonmaken omdat er een dikke laag vet aan de binnenkant zit .
En bij het bestellen heb ik gelijk gevraagd of hij de dual pass mod kan doen .
Het dual pass deksel zit er op , alleen denk ik dat de laminovas niet goed zitten

De laminovas zijn ook erg vies, ik vermaak me nog wel even .
Voor injektoren moet ik de blauwe vxr hebben als ik het goed begrijp? thanks

- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2402
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: matzwarts projekt
Idd deze zitten verkeerd, ik heb deze dingen al veel meegemaakt met Joe. De Mainfold geeft precies alleen maar een grijze refurbished kleur gekregen en niet schoongemaakt.
Maar op het einde lost hij ze meestal wel op.
Verstuurd vanaf mijn CPH2449 met Tapatalk
Maar op het einde lost hij ze meestal wel op.

Verstuurd vanaf mijn CPH2449 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: matzwarts projekt
Tja...
Ik wil Joe /Max verder niet afvallen, maar valt me ook op dat zijn SC's een mooi zilver spuitbuskleurtje hebben, alleen inwendig er soms niet altijd zo fraai uitzien...
Mijn gebruikte SC's en manifolds uit haal ik altijd uit elkaar om te inspecteren en te kunnen reinigen, waarbij de Laminova cores apart gereinigd worden met nieuwe o-ringen etc. Dat kost nog best wat tijd en moeite om het goed te doen, maar ik wil wel knappe spullen leveren. (Kom bij demontage helaas ook wel eens beschadigingen tegen of soms gewoon volledig missende Lam. cores...
)
PS; is die foto van jouw geleverde manifold? Die Lam. cores zien er inderdaad niet zo fraai uit... Let wel op dat je bij verwijderen de cores niet beschadigd, want de o-ringen moeten wel goed afdichten op het aluminium.
Gewoon schoon aluminium
:
http://www.vx220.org.uk/forums/uploads/ ... 406917.jpg
Ik wil Joe /Max verder niet afvallen, maar valt me ook op dat zijn SC's een mooi zilver spuitbuskleurtje hebben, alleen inwendig er soms niet altijd zo fraai uitzien...
Mijn gebruikte SC's en manifolds uit haal ik altijd uit elkaar om te inspecteren en te kunnen reinigen, waarbij de Laminova cores apart gereinigd worden met nieuwe o-ringen etc. Dat kost nog best wat tijd en moeite om het goed te doen, maar ik wil wel knappe spullen leveren. (Kom bij demontage helaas ook wel eens beschadigingen tegen of soms gewoon volledig missende Lam. cores...

PS; is die foto van jouw geleverde manifold? Die Lam. cores zien er inderdaad niet zo fraai uit... Let wel op dat je bij verwijderen de cores niet beschadigd, want de o-ringen moeten wel goed afdichten op het aluminium.
Gewoon schoon aluminium

http://www.vx220.org.uk/forums/uploads/ ... 406917.jpg
Re: matzwarts projekt
dat spruitstuk van jou ziet er goed uit
Ik hoop dat ik die van mij ook zo mooi krijg .
De buitenkant van die van mij ziet er goed uit ,maar binnenin zit er een vieze vette laag in .
Ik denk dat hij van een motor met hoge carterdruk komt.
Dit zijn de laminovas voor een poetsbeurt .
Ik ben blij dat ik hem niet zo gemonteerd heb , dat koelt voor geen meter zo denk ik .
Is het nog aan te raden de supercharger olie te verversen?
Ik ga er vanuit dat dat dan ook niet gedaan is .

Ik hoop dat ik die van mij ook zo mooi krijg .
De buitenkant van die van mij ziet er goed uit ,maar binnenin zit er een vieze vette laag in .
Ik denk dat hij van een motor met hoge carterdruk komt.
Dit zijn de laminovas voor een poetsbeurt .
Ik ben blij dat ik hem niet zo gemonteerd heb , dat koelt voor geen meter zo denk ik .
Is het nog aan te raden de supercharger olie te verversen?
Ik ga er vanuit dat dat dan ook niet gedaan is .
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: matzwarts projekt
Wow...
Daar is zo te zien helemaal niks aan gereinigd...
Ik haal altijd een paar spuitbussen remmenreiniger en daarmee kun je krachtig het vuil tussen de lamellen weg spuiten. Wel ff buiten doen!!
O-ringen en die afstandsringen ook reinigen en goed controleren op beschadigingen. Montage later met wat siliconenvet of anders wat afwasmiddel. Let ook hoe je de cores erin zet. Kleine gaatje is de koelwateringang, zoals hierboven staat, maar ook even opletten dat de brede openingen zo goed mogelijk in lijn komen te staan met de inwendige manifold gleuven.
In de manifold zelf zit bij de flens tussen 2 & 3 nog een pcv klep. Die er ook even uithalen en reinigen. (Draaien en trekken, zit met een o-ring op de klem)
Het kale spruitstuk gaat bij mij in de Dasty ontvetter, maar het kost wat moeite voordat je 'm overal schoon hebt.
Succes!

Daar is zo te zien helemaal niks aan gereinigd...
Ik haal altijd een paar spuitbussen remmenreiniger en daarmee kun je krachtig het vuil tussen de lamellen weg spuiten. Wel ff buiten doen!!
O-ringen en die afstandsringen ook reinigen en goed controleren op beschadigingen. Montage later met wat siliconenvet of anders wat afwasmiddel. Let ook hoe je de cores erin zet. Kleine gaatje is de koelwateringang, zoals hierboven staat, maar ook even opletten dat de brede openingen zo goed mogelijk in lijn komen te staan met de inwendige manifold gleuven.
In de manifold zelf zit bij de flens tussen 2 & 3 nog een pcv klep. Die er ook even uithalen en reinigen. (Draaien en trekken, zit met een o-ring op de klem)
Het kale spruitstuk gaat bij mij in de Dasty ontvetter, maar het kost wat moeite voordat je 'm overal schoon hebt.
Succes!

Re: matzwarts projekt
Ik denk ook dat er niets aan schoon gemaakt is .
Ja de buitenkant was schoon
ben een hele avond bezig geweest met schoonmaakmiddel , een kwastje ,een tandenborstel ,en een paar bussen remmenreiniger
maar het is nu schoon
Gelukkig ben ik vrijgezel,
als ik getrouwd was en mijn vrouw had me gezien met een spruitstuk in de goodsteen had ze waarschijnlijk een scheiding aangevraagd
De afdichtingen zijn allemaal een beetje hard geworden, die heb ik bij zz performance nieuw besteld.
Ik ben mischien een zeikerd , maar ik wil graag alle afdichtingen nieuw hebben .
Ik heb ook gelijk de by pass en throttle body pakking , sc olie , sc koppeling en de drijfstangen daar besteld .
Die pcv zal ik er ook even uithalen, goede tip
Ja de buitenkant was schoon

ben een hele avond bezig geweest met schoonmaakmiddel , een kwastje ,een tandenborstel ,en een paar bussen remmenreiniger
maar het is nu schoon

Gelukkig ben ik vrijgezel,
als ik getrouwd was en mijn vrouw had me gezien met een spruitstuk in de goodsteen had ze waarschijnlijk een scheiding aangevraagd

De afdichtingen zijn allemaal een beetje hard geworden, die heb ik bij zz performance nieuw besteld.
Ik ben mischien een zeikerd , maar ik wil graag alle afdichtingen nieuw hebben .
Ik heb ook gelijk de by pass en throttle body pakking , sc olie , sc koppeling en de drijfstangen daar besteld .
Die pcv zal ik er ook even uithalen, goede tip

- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7385
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: matzwarts projekt
Er zijn er meer die bijvoorbeeld de vaatwasser voor motoronderdelen gebruiken als vrouwlief even weg is.matzwart schreef: 24 aug 2023 16:24 als ik getrouwd was en mijn vrouw had me gezien met een spruitstuk in de goodsteen had ze waarschijnlijk een scheiding aangevraagd![]()
Sommigen zelf het huis als opslag gebruiken: http://www.vx220.org.uk/forums/topic/11 ... n-da-house
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: matzwarts projekt
Goed bezig!matzwart schreef: 24 aug 2023 16:24 Ik denk ook dat er niets aan schoon gemaakt is .
Ja de buitenkant was schoon![]()
ben een hele avond bezig geweest met schoonmaakmiddel , een kwastje ,een tandenborstel ,en een paar bussen remmenreiniger
maar het is nu schoon![]()
Gelukkig ben ik vrijgezel,
als ik getrouwd was en mijn vrouw had me gezien met een spruitstuk in de goodsteen had ze waarschijnlijk een scheiding aangevraagd![]()
De afdichtingen zijn allemaal een beetje hard geworden, die heb ik bij zz performance nieuw besteld.
Ik ben mischien een zeikerd , maar ik wil graag alle afdichtingen nieuw hebben .
Ik heb ook gelijk de by pass en throttle body pakking , sc olie , sc koppeling en de drijfstangen daar besteld .
Die pcv zal ik er ook even uithalen, goede tip![]()

Re: matzwarts projekt
Gisteren kwam een pakketje binnen van zz performance
Alle seals om de laminovas weer terug te monteren, dus het inlaatspruitstuk is nu echt refurbished.
Morgen ga ik de olie en koppeling van de s/c vervangen .
Joe van max88 reageerde gisteren , het koelwater tankje was niet in voorraad en volgt later.
Hij was ook een paar pakkingen vergeten en die komen ook nog .
Nu twijfel ik nog een beetje over nokkenassen .
De dbilas nokkenassen, heeft iemand daar ervaring mee?
https://dbilas-shop.com/motor-ventiltri ... wellensatz

Alle seals om de laminovas weer terug te monteren, dus het inlaatspruitstuk is nu echt refurbished.
Morgen ga ik de olie en koppeling van de s/c vervangen .
Joe van max88 reageerde gisteren , het koelwater tankje was niet in voorraad en volgt later.
Hij was ook een paar pakkingen vergeten en die komen ook nog .
Nu twijfel ik nog een beetje over nokkenassen .
De dbilas nokkenassen, heeft iemand daar ervaring mee?
https://dbilas-shop.com/motor-ventiltri ... wellensatz
Re: matzwarts projekt
ik heb een nieuwe bypass actuator gekocht bij zzp .
Toen ik hem monteerde viel me op dat de bypass klep niet helemaal goed sloot .
Je kan nog een flink stuk verstellen op de sleuf gaten maar het was gewoon te weinig .
Met het maximaal uitvijlen van de sleufgaten redde ik het maar net .
Op de foto kun je zien hoeveel de lengte van het asje verschild van de orginele en die van zzp.
Toen ik hem monteerde viel me op dat de bypass klep niet helemaal goed sloot .
Je kan nog een flink stuk verstellen op de sleuf gaten maar het was gewoon te weinig .
Met het maximaal uitvijlen van de sleufgaten redde ik het maar net .
Op de foto kun je zien hoeveel de lengte van het asje verschild van de orginele en die van zzp.