Ik voel dat er een speedster moet komen!

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Re: Ik voel dat er een speedster moet komen!

Bericht door paul »

Binnenkort (waarschijnlijk voorjaar 2024) komt er en redelijk standaard 2.2 te koop.
-Kleur zwart
-met zwarte raamlijst
-vol alu radiateur
-ca. 57.000 km op de teller
-originele turbo achterspoiler en voorspoilertjes
-zwart lederen bekleding
-Nitron onderstel
-ATS/DTC wielen
en nog wat extraatjes.

Als je interesse hebt, kan je me contacteren. Ik woon tegenwoordig wel in Groningen.

Groeten
Paul
Cars are fun and without fun, life is nothing.
OpelLotus
Lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 25 mar 2022 16:38

Re: Ik voel dat er een speedster moet komen!

Bericht door OpelLotus »

Trotse eigenaar van de Ex-Gonzales Speedster :yes:
Schoen
Nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 okt 2023 8:58

Re: Ik voel dat er een speedster moet komen!

Bericht door Schoen »

Die had ik gezien ja. Wel een 'oude' sc ombouw. Maar ik wil deze nog wel bekijken.

Ben er ook wel uit dat het een zwarte of een zilveren moet worden (voor een witte wil ik een uitzondering maken :-)). Ik heb geduld gelukkig
Gebruikersavatar
martinb
Mega lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 30 mar 2009 9:53

Re: Ik voel dat er een speedster moet komen!

Bericht door martinb »

Smiley schreef: 07 nov 2023 22:29 Ik heb ooit eens een post gemaakt van de SC historie voor het Uk forum.
Ter lering en vermaak.

The SC setup has evolved over the years.

Around 2004 Delta Motors in switserland developed a 13k euro lysholm 50hp SC setup, bringing the total to about 200 hp.
It had a piggyback ecu, to drive some additional injectors wired into the air inlet to work.
The piggyback was needed due to limited access to the oem Z22se ecu.

Shortly after that (2005/2006), the GM M62 Supercharger from the 2.0 LSJ engine was discovered and used.
The same problem applied to the ecu, and early versions still had that piggyback ecu with 2 injectors in the air inlet.
Around that same time the oil cooler setup in the crashbox was also used.
In germany they used alloy plumming going under the car from front to back.
This M62 setup is the most popular, and brings anywhere between 240 and 260 isch bhp.

Around 2007, Dimitri Bilas (germany) cracked the oem ecu a bit, and made it possible to bypass the piggyback ecu, and just mount bigger injectors the normal way.
Klasen and Hitec in Germany copied the technology, and Courtenay Sport UK uses klasen to remote map the vx's.
Also around that time it was discovered that routing the piping via hoses through the sill was a more cleaner solution then using alloy piping underneath the car.

Around 2008 a dutch guy in his attick cracked the z22se ecu completely for NA use, but kept the info local. The software was released as obdtuner V1 somewhere in 2009.
Around 2009 pro alloy introduced a large SC charge cooler that fitted directly under the oem radiator.
Around 2010 the dutch guy converted his software for boosted engines, and it was released as obdtuner V2. (mostly local)
Around 2010 Harrop introduced the TVS1320 1.3 liter supercharger. With it's technology a 400hp has been proven. (the M62 maxes near 300isch)
In 2013 the dutch obdtuner software was introduced in the UK.
Interessant stukje👍 weer wat geleerd.

En dbilas kan ik zeker aanraden. Meer dan 10j geleden ombouw laten doen. Nog steeds geweldig en probleemloos.
Opel speedster dbilas turbo, Lotus Elan m100 turbo
Gebruikersavatar
the-duke
Mega lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 30 aug 2007 12:52
Locatie: Provincie Zeeland

Re: Ik voel dat er een speedster moet komen!

Bericht door the-duke »

Ik ook bij DBilas laten doen (en daarna ook andere projecten), zeer tevreden over.
Voordeel is 2 jaar garantie op de ombouw (niet alleen wat zij erop zetten maar ook op je motor) en dat je na een paar nachtjes gewoon lekker wegrijdt en kan gaan genieten.

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
niekcarfreak
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jul 2023 6:40

Re: Ik voel dat er een speedster moet komen!

Bericht door niekcarfreak »

Schoen schreef: 06 nov 2023 14:34 Toch maar even voorstellen, dat is wel zo netjes. Ik ben Koen en voel dus dat er een speedster moet komen. Ik rij zakelijk Tesla en wil er iets leuks naast. Dan mag het gezin in de tesla en pak ik de speedster. Dat idee. Er is ook nog een kans dat het een Z4/Cayman/Boxster wordt, maar de speedster heeft een flink streepje voor. Ik denk dat Gran Turismo 4 een grote rol gespeeld heeft bij mijn zwak voor de speedster. Ik ben geen snelle beslisser en wil er wel minimaal 2-3 gezien hebben. Ik merk ook dat ik steeds meer weet wat mijn voorkeuren zijn. En als ik een speedster koop, wil ik ook gelijk de juiste kopen. Hij hoeft niet morgen op de oprit te staan dus ik doe rustig aan. Ik kijk ook buiten Nederland.

Mijn boodschappenlijstje:
De 2.2. Het liefst zo origineel mogelijk. Dus liever ook geen turbohappers, -lampen en -spoilers. Ik vind de standaard 2.2 velgen niet heel spannend dus die mogen wel vervangen zijn.

Ik heb een voorkeur voor zilver, op de voet gevolgd door zwart. Ik sluit blauw en rood ook niet uit. Ik ben bij de blauwe die hier wordt aangeboden gaan kijken en dat is een serieuze optie.

Een supercharger spreekt mij wel aan. Komt gelijk mijn eerste vraag. Als ik er een koop zonder, zou ik er waarschijnlijk wel een supercharger op willen. Hoe makkelijk is het nog om het boodschappenmandje vol te krijgen? Ik lees veel over Hintec en de Eaton M62 maar ik zie dat die niet veel worden aangeboden. Of kijk ik verkeerd? Als de onderdelen schaars zijn, ga ik mijn zoektocht beperken tot een waar de ombouw al is gedaan.

Dank en groet!
Heb je inmiddels een Speedster gekocht? Of toch iets anders of niets?
Ben gewoon benieuwd. :wink:
Plaats reactie