Ook nog geen Speedster.....

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Welkom :thumbsup:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Paskal schreef:Dank voor het hartelijk welkom. Dit bevestigd het positieve beeld wat ik tot op heden had van dit forum :)

@Maik: Ik heb inderdaad nog geen proefrit gereden in een Speedster, maar dat gaat uiteraard wel gebeuren. het moet gewoon één van de ultieme circuit-auto's zijn met zo'n laag gewicht en > 200 PK. Met mijn 205-je ga ik niet langzaam rond op het circuit maar ik wordt door vergelijkbare auto's voorbij gereden alsof ik stil sta.

Uiteraard ben ik me bewust dat ik er qua power en en sound op achteruit zou gaan, maar je kunt niet alles hebben :) Qua gebruiksgemak denk ik dat ik er niet op achteruit ga. Mijn 205 met kuipstoel, 6 punts gordels (op de foto nog 4-punts) en volledig gestript interieur blinkt immers ook niet uit qua gebruiksgemak :) En daarmee ga ik dus dagelijks naar mijn werk 8)

Afbeelding

T.a.v. de Ring: wat je vriend heeft gedaan is inderdaad ideaal, maar zoals je op mijn site bij de openingstijden kunt zien, is de Ring door de week eigenlijk nauwelijks open. De tijden beperken zich vaak van 17.15-19.30u. Er zijn wel een aantal dagen dat hij langer open is, maar da's dan meestal een Duitse feestdag waardoor het ook weer druk is :( De maandag is eigenlijk de beste dag om te gaan als je zelf wilt rijden. De baan is dan meestal van 13.00-19.30u geopend.

Echter om zowel zelf fatsoenlijk te kunnen rijden EN het prachtige wagenpark te kunnen aanschouwen is het weekend tocht echt wel het tijdstip om te gaan. Ik "bikkel" meestal even op zondag en sta om 5.30u op en ben zodoende om klokslag 8.00u op de Ring. Tot 10 a 11u is het lekker rustig en kun je echt lekkere rondes draaien. Als het dan rond 11.00u weer drukker wordt, ga ik wat rondkijken/foto's maken. Tussen 11 en 16u doe ik meestal maar een paar rondes, waarna je na 16.00u op een steeds leger wordende baan weer lekker je gang kunt gaan.

Wanneer ik weer ga? Aanstaande zondag 7 augustus. Voor Ring-enthousiastelingen kijk ook eens op het forum waar ik één van de moderators ben: http://www.nurburgring.nl Mocht je zin hebben om mee te gaan stuur me gewoon een mailtje en we zien elkaar onderweg of daar.

Mijn site is niet heilig, maar ik wil een ieder die Ringwaarts gaat toch vriendelijk verzoeken om e.e.a. eens goed door te nemen. Het kan je veel ellende besparen en een gewaarschuwd mens telt nog immer voor twee. Ik ben echter van mening dat iedereen die kan autorijden en goed spiegelt echt wel een rustige ronde op de Ring kan doen. Mocht je me op de Ring treffen, spreek me gerust aan. Ik neem je graag een rondje mee in mijn 205 of 911 :) Uiteraard heb ik een passagiershelm beschikbaar want veiligheid gaat voor alles.

2.2 met kompressor heb ik ook aan gedacht en is makkelijker rijdbaar door het gebrek van een turbo-gat, maar ik vraag me ten eerst af of het heel blijft en daarbij denk ik dat een 2.2 met kompressor harder afschrijft dan een 2.0 Turbo.
Hmmm, eens kijken wanneer die ring dan weer eens wat langer op een doordeweeksedag open is....

Misschien is de speedster dan net zo praktisch als de 205 (in de 205 gaat alleen wel al veeeeeeel meer in :) ), je hebt er OOK nog een 911 bij! En die 911 is denk ik wel iets praktischer dan een speedster, alleen als je al kijkt naar comfort. Maar dat zoek je dus gelukkig niet 8) .
Nogmaals succes met zoeken naar die ene mooie speedster turbo, we kunnen je hier altijd helpen met vragen iig.

Jammer dat jij alleen 7 augustus gaat, ik dacht er een beetje aan om zaterdag 6 augustus te gaan, dan gaan er ook een paar mensen van mijn oude clupje (seat "wannabee volkswagen" rijders :) ).

En inderdaad een goede tip voor iedereen die voor het eerst op de ring gaat rijden, lees er eerst eens wat verhalen over, dan weet je waar je een beetje op moet letten en hoe je je het veiligst kan "gedragen". Ook praktische dingen zijn handig om te weten, bv, dat je even het alarmnummer van de ring in je mobieltje zet voor als er iets met jezelf of een andere rijder zou gebeuren (wat niet te hopen is....).

gr,
M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Denk inderdaad dat de rijervaring in een 900 kg >200pk autootje als dxe speedster anders zal zijn dan een 1200 kg 450pk porsche.....

Beiden wel een kik ;)
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

vooral 's ochtends, is het goed te doen hoor, als je dan 5 vehikels op de baan tegenkomt in een rondje (van 22km!) is het veel....
@ Maik : ...tegenkomt... :?: :shock: :shock:
hoe rij jij dan op dat circuit ?? :jump:

groeten,

Paul
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

paul schreef:
vooral 's ochtends, is het goed te doen hoor, als je dan 5 vehikels op de baan tegenkomt in een rondje (van 22km!) is het veel....
@ Maik : ...tegenkomt... :?: :shock: :shock:
hoe rij jij dan op dat circuit ?? :jump:

groeten,

Paul
Nee Paul, ik rijd ze zo snel voorbij dat het lijkt alsof ze stilstaan of zelfs achteruit rijden ja :!: (ik weet het... inkoppertje...)
Afbeelding
Paskal
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 aug 2005 6:56
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Bericht door Paskal »

Zaterdag mijn Speedster-doop middels een proefrit in de Speedster die vlakbij mijn werk staat. Het is weliswaar "maar" een 2.2 dus wat underpowered t.o.v. mijn uiteindelijke doel, maar ik ben benieuwd :) Oh ja, tis die Speedster die ik in een andere topic voorbij kwam die voorzien zou zijn van airco e.d. :?
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Paskal schreef:Zaterdag mijn Speedster-doop middels een proefrit in de Speedster die vlakbij mijn werk staat. Het is weliswaar "maar" een 2.2 dus wat underpowered t.o.v. mijn uiteindelijke doel, maar ik ben benieuwd :) Oh ja, tis die Speedster die ik in een andere topic voorbij kwam die voorzien zou zijn van airco e.d. :?
Voor een echt goed beeld kun je beter Oosterhout even bellen, die hebben een gele 2 jaar oude Turbo staan :!:

Zit een andere uitlaatonder(race geluid en iets meer Pk's), en zo'n blow pop off ventiel of zoiets.......

Maar maakt voor de rijervaring niet uit :!:
Paskal
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 aug 2005 6:56
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Bericht door Paskal »

Marcel,

Ben ik volledig met je eens want in mijn ogen kun je zo'n 200 PK 2.0 Turbo niet echt vergelijken met een 2.2. Het gaat mij echter om de rij-ervaring en dan is het toch mooi meegenomen dat op 500 meter van mijn werk een Speedster klaar staat om een proefrit mee te maken. Als het goed bevalt kan ik altijd nog een keer de Turbo in Oosterhout rijden :)
Paskal
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 aug 2005 6:56
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Bericht door Paskal »

Marcel schreef:
Verder denk ik dat je eerder je chassis in stukken trekt dan dat de motor het opgeeft, ik begreep via via dat er al een paar engelsen zijn die hun speedster kapotgetrokken hebben op het circuit :!:

Maar dan moet je HIEReven gaan lezen.......misschien dat je het kan vinden.
Marcel,

Heb eens wat rondgesnuffled en je had inderdaad gelijk:
Afbeelding

Afbeelding

Speedster 2.2 uit 2000 met 6 trackdays per jaar waarbij de kerbs vermeden worden en dan toch nog zoiets :shock: Bij de Turbo schijnt e.e.a wel sterker geconstrueerd te zijn....

Er zijn in Engeland 2 of 3 mensen die bovenstaande hebben gehad en dit gemeld hebben op het forum. Er wordt daar echter met 100-en Speedsters over het circuuit gejaagd waarbij dit niet in geconstateerd dus je kunt je afvragen of het iets is om je echt zorgen over te maken.
Laatst gewijzigd door Paskal op 05 aug 2005 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Dus het beste is mijns inziens als je hem voor het circuit wil gaan gebruiken, zoek een goede Turbo.......en probeer hem op het circuit en dan langzaam gaan aanpassen........denk dat hij std met de nitrons en andere velgen/banden al aardig rondjes kan maken :D topgear was er niet voor niks zo gillend enthousiast over :!:
Paskal
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 aug 2005 6:56
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Bericht door Paskal »

Er is even "wat" tussen gekomen. We hebben vorige week een vrijstaande woning gekocht. We gaan onze 3 jaar oude 2 onder 1 kap dus verruilen voor een huis met grotere woonkamer, tuin en garagen. Oh ja er zit ook nog een zwembad in de tuin :P

Foto's van ons huidige (inmiddels te koop staande) huis vind je hier
Foto's van ons "nieuwe" huis vind je hier

Ondanks dat het nieuwe huis uit 1956 is, is zo'n beetje alles vervangen: dak, kozijnen, vloeren, badkamer etc. Er zijn echter nog wel een aantal zaken die wat aanpassing mogen hebben in onze ogen zoals bijvoorbeeld de keuken.

Aangezien ik liever mijn geld in een huis steek dan in een auto zal het Speedster-verhaal voorlopig even op een lager pitje komen te staan, maar wat niet is kan nog komen :)

Paskal
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Mooie huizen. Misschien valt het mee en hou je nog wat over voor een Speedster. En een Speedster is een redelijk waardevaste investering.
De huizenprijzen zijn daar in ieder geval een stuk lager dan hier in de Randstad.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Aardig pandje!!
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Paskal.... die garage is gewoon erg klein, daar past alleen maar een speedster in :idea: :lol:
Afbeelding
Plaats reactie