Mij spetter projectje

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
STI6
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 feb 2019 2:01

Mij spetter projectje

Bericht door STI6 »

Mijn projectje

Was eigenlijk van plan geen verslagje te maken omdat ik er van uit ging dat alles al wel beschreven en gedaan was.
Maar op het het moment dat ik naar wat extra info op zoek was
bleek dat waar naar opzoek was niet zo snel te vinden en ook niet super veel info te vinden .
Ik ga ook enkel die dingen beschrijven ook en over wat ik anders doe .
Motor setup
EcoTEC LE5 2.4 VVTI motor - ex chevy HHR 2008 deze heeft een verbeterde core als motorblok

Fase one

Verwacht resultaat rond 300+ hp

Waarom 300Hp en niet de gekende 260 hp de 2.2 + m62
Deze motor heeft out the box al 30 pk meer dan de 2.2 met zijn 200cc meer en is ook de vvti en van 93 octant naar 98 /100/E85 hier zit nog zeker nog een winst in en met de stand alone ECU rond de 200+ hp moet zeker haarbaar zijn.
Met waarschijnlijk KMS ,maar als ik iets pluge and play kan vinden dan zal dat worden. en ook moesten later naar een DSG OVERSTAPPEN
Hoe meer vermogen dat je uit de motor krijgt in NA uitvoerig pakweg 200+
maar dit kan best een pak meer zijn zie naar de Toyota motor uit de corrola Ts 1,8 193 pk deze is ook gebruikt in de lotus elise
Uit gaande van het minst gunstige DWZ 177 pk + de 110 pk van de M62 =287 pk
Meest gunstige met de power to ratio 1800cc/193 en 2400cc/257 pk het voordeel van de geflowde kop en de vvti is ook een lage in laat druk bij meer vermogens dus beter thermische efficiëntie met die cijfer zou je theoretisch 257 +110 kunnen doen = 367 hp dit is zeker te optimistische maar er bestaan met 2,2 met 260 pk NA maar deze hebben een hoge compressie

Monteren van een intergiller zodat het koelwater van de intercooler onder 0°C
kouder lucht meer vermogen hiervoor moet een airco pomp worden toegevoeg
Build moto up to 600 hp
M62 supercharger

Fase 1,5 M62 vervangen door M90
Fase 1,7 M90 vervangen door tvs1320 dit geeft norm met de standard aangepaste motor 340 pk

m90 heeft een iets grotere capaciteit maar is iets minder efficiënt




Fase 2

toevoegen van een Turbo 4849G 25-550 dual v band en 2de water to intercooler inter stage cooling deze gebeurd in tegen gestelde richting


engine spec

Turbo 4849G 25-550 dual v band
8.8:1 of 8,5:1 Low Comp Forced Induction whit gapless 2 sec compression ring
Molnar Connecting Rods or zzp
New Main and Rod bearings
ARP head studs
Race valve job
Supertech .5mm Oversized or 1,0 mm
Fully flowed cylinder head
MLS Viton coated head gasket
High Strength Timing Chain Tensioner
New timing components
Balance shaft delet
New water Pump
K&N oil filter
LE5 coil cover plate ZZP
ZZP Neutral shafts
82 valve spring and Titanium Retainers
Supertech valve guides
ZZP High Voltage coil packs
Zzp Titanium Exhaust manifold studs
Centre fuel rail
800cc injectors
Stage 2 cams
255 fuel pomp
big fuel cell
flex fuel setup
Pulsar Turbo 4849G 25-550 daul v band

Gearbox m32 6 speed

Gearbox M32 6 speed van vectra 2.2 DI aldus de behuizing dit is een direct fit met de LE5 motor maar de vertanding en ratio van een corsa OPC met en Drexer LSD van een NUR editie maar met de dikke prime as en de 62 mm bearings en cover

if de the gearbox doen’t keep it together we we go to VW DSG

al this stuff meer extra weight so as must as possible wil be made Carbon fiber bud for this i need to build a over for the front and rear clams

onderstel upgrade is al voor een groot deel klaar

remmen voor en achter 330 mm schijven vooraan 4 pot AP en achter 2 of 4 pots AP test afhankelijke met aparte hand rem caliper

Een aantal giet metalen onderdelen vervangen in de ophanging met als zoals op de Lotus Elise SI
Maar met aangepaste ophanging punten

Carbon seat
carbon deck lit coup
carbon front lit
carbon one pice hard top whit wing doors
Front and rear clam in carbon
try to make doors in Carbon
sommige als vervengen dor poly
Alu velgen achter 20x 11 voor 9x19 van een lotus Evora 400 GTE Mansory centra lock
nieuwe pro shocs met standaard veren even kijken van dit doet
carbon exige rear difusser
ga nog even kijken hoe ik wat foto's kan op laden
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7371
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Mij spetter projectje

Bericht door Smiley »

Met een 2.4 ben je de eerste hier, en met compound charging ben je zeker de eerste.
Met de M62 op een 2.4 zul je zeker de 300 pk aantikken.
Wat de M90 zou moeten doen, weet ik niet; daarmee ben je de eerste.
Met een 1320 op een 2.4 zou je ergens rond de 450 pk uitkomen.
Met een 1900 op een 2.4 gaat het richting de 500 pk.

En dan nog de turbo. Wordt een mooi project :yes:

Bij het posten zit een "bijlage" optie.
Daarmee weet je zeker dat foto's die ergens anders gehost staan, niet na x jaar verloren gaan (wat helaas al veel gebeurd is hier)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Plaats reactie