Opel Speedster gezocht
Opel Speedster gezocht
Hallo allemaal,
Ik overweeg al langere tijd om een Opel Speedster aan te schaffen en wil graag eerst binnen de club kijken wat er te koop is. Het lijkt me geweldig om deze bijzondere auto van een liefhebber over te nemen.
Dus heb jij een Speedster te koop, of overweeg je er een van de hand te doen? Laat het me weten!
Met vriendelijke groet,
Mike
Ik overweeg al langere tijd om een Opel Speedster aan te schaffen en wil graag eerst binnen de club kijken wat er te koop is. Het lijkt me geweldig om deze bijzondere auto van een liefhebber over te nemen.
Dus heb jij een Speedster te koop, of overweeg je er een van de hand te doen? Laat het me weten!
Met vriendelijke groet,
Mike
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Re: Opel Speedster gezocht
Hallo,
Ik heb een zwarte Opel Speedster te koop. Zie mijn advertentie in het vraag en aanbod gedeelte,
Ik hoor wel als deze interessant is voor je.
Met vriendelijke groet,
Paul.
Ik heb een zwarte Opel Speedster te koop. Zie mijn advertentie in het vraag en aanbod gedeelte,
Ik hoor wel als deze interessant is voor je.
Met vriendelijke groet,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Mike, zie mijn post vlak voor de jouwe..
als je meer informatie wilt dan hoor ik het wel.
als je meer informatie wilt dan hoor ik het wel.
- RaoulLauffer
- Actief lid
Hallo, ik ben aan het overwegen om mijn Speedster te verkopen. Maar heb nog geen passend alternatief gevonden. Ik twijfel nog tussen de Alfa Romeo 4C Coupé en de Lotus Evora S. Zodra de mijne de verkoop ingaat zal ik deze eerst op het forum aanbieden voordat ik online ga adverteren.
Speedster 2.2 #1123
- Arno
- Contacteer:
Die zijn wel heel verschillend qua auto.

Tibby hier kan je alles vertellen over de 4C want die heeft er 1 en kan je zeggen wat er aan zo'n auto een beetje gedaan moet zijn qua afstelling en ophanging om 'm prettig te laten rijden. 4C hangt qua concept wel meer naar de Speedster en Elise type auto's met weinig 'demping' van alle indrukken (en geluid

De Evora is wat dat betreft veel meer een GT. Je kan er prima mee 'hoeken', maar het soort auto is meer ingesteld op wat meer relaxed onderweg zijn en het bieden van een 'prettige omgeving' en voelt minder hardcore aan.
Evora's met handbakken kunnen nog wel eens wat werk nodig hebben (als dat al niet is gebeurd) om ze goed te laten voelen qua schakelen. Lotus heeft verschillende iteraties van kabels en schakelpook mechanieken gehad voordat ze 'm redelijk onder de knie hadden.
Omdat de Toyota V6 origineel nooit met een handbak was geleverd heeft Lotus 1 en ander aan elkaar 'geknutseld', wat in sommige gevallen wel eens tot wat geluiden en trillingen kan leiden. Ook dat is op bepaald moment stuk beter geworden in de latere modellen en door veel eigenaren aangepast bij bijv. een koppeling wissel.
Automaat Evora (IPS) heeft dit niet, want daar zit de 'passende' Toyota automaat aan de V6 zoals hij ook in (amerikaanse) Camry's en zo zit.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- RaoulLauffer
- Actief lid
Hoi Arno,
Bedankt voor je bericht. Qua looks neig ik meer naar de 4C en qua prijs en inderdaad GT gevoel en luxe meer naar de Evora.
Ben dan wel van plan om voor een handgeschakelde te kiezen omdat ik verwacht dat hiervan de restwaarde beter blijft dan van een automaat.
Vanwege een val van circa 7 meter waarbij ik mijn enkel is afgebroken en kuitbeen heb gebroken zou een automaat wel fijner zijn. Maar dan zou ik eens moeten rijden met een handgeschakelde Evora.
Daardoor kan ik ook niet meer fijn met de Speedster rijden, ook omdat het interieur te klein is om mijn linkerbeen te laten rusten. Ik zal binnen een aantal jaren opnieuw geopereerd moeten worden waarbij de enkel compleet wordt vastgezet of indien nodig een prothese gaat komen voor het onderbeen.
Bedankt voor je bericht. Qua looks neig ik meer naar de 4C en qua prijs en inderdaad GT gevoel en luxe meer naar de Evora.
Ben dan wel van plan om voor een handgeschakelde te kiezen omdat ik verwacht dat hiervan de restwaarde beter blijft dan van een automaat.
Vanwege een val van circa 7 meter waarbij ik mijn enkel is afgebroken en kuitbeen heb gebroken zou een automaat wel fijner zijn. Maar dan zou ik eens moeten rijden met een handgeschakelde Evora.
Daardoor kan ik ook niet meer fijn met de Speedster rijden, ook omdat het interieur te klein is om mijn linkerbeen te laten rusten. Ik zal binnen een aantal jaren opnieuw geopereerd moeten worden waarbij de enkel compleet wordt vastgezet of indien nodig een prothese gaat komen voor het onderbeen.
Speedster 2.2 #1123
- Arno
- Contacteer:
De 4C is natuurlijk altijd al een 'automaat' (even oneerbiedig) dus da's zeker een voordeel hier en blijft een zeer speciale auto.
IPS in de Evora functioneert op zich ook prima en omdat het meer een GT is, is het voor zover ik weet eigenlijk nooit een punt dat het geen handgeschakelde is. Hoewel het geen dual-clutch bak is, schakelt hij wel rap en ook de reacties op de stuur-hendels is snel.
Een Exige V6 automaat (zelfde bak/motor als de Evora maar dan in/aan een Elise chassis) is qua prijs hier wel iets gevoeliger voor (minder 'puur' qua auto wat betreft een Elise/Exige) maar aan de andere kant weer stuk zeldzamer wat de prijs dan toch weer stabiliseert.
Heb je evt. nog gedacht aan een A110 Alpine? Iets meer 'sportauto' qua opzet also de Evora, maar nog steeds goed bruikbaar en net als de 4C ook een dual-clutch robo-bak.
Zijn wel wat terugroepacties/fixes op de A110's die gedaan moeten zijn. Vooral wat corrosie problemen op de spatborden ivm. foute onderleg-ringetjes die gebruikt waren in de fabriek en brandstofsysteem/pomp problemen. Maar dat zou allemaal kosteloos door Renault moeten worden/zijn gefixed op eerdere auto's.
Natuurlijk is een Boxter of Cayman ook een 'standaard' optie in deze categorie (middenmotor, sportauto), en persoonlijk vind ik die altijd geweldig rijden maar wel nogal klinisch en 'zielloos' tenzij je vrij extreme snelheden gaat opzoeken. En daar natuurlijk de bekende boxer-6 problemen in verschillende jaren van IMS lagers en cylinder wand krassen.
Als ik het zo lees lijkt me een auto zonder 'koppelingspedaal' het meest bruikbaar voor je, nu en in de toekomst, als je al weet dat de voet/been mobiliteit waarschijnlijk nog lastiger wordt.
Bye, Arno.
IPS in de Evora functioneert op zich ook prima en omdat het meer een GT is, is het voor zover ik weet eigenlijk nooit een punt dat het geen handgeschakelde is. Hoewel het geen dual-clutch bak is, schakelt hij wel rap en ook de reacties op de stuur-hendels is snel.
Een Exige V6 automaat (zelfde bak/motor als de Evora maar dan in/aan een Elise chassis) is qua prijs hier wel iets gevoeliger voor (minder 'puur' qua auto wat betreft een Elise/Exige) maar aan de andere kant weer stuk zeldzamer wat de prijs dan toch weer stabiliseert.
Heb je evt. nog gedacht aan een A110 Alpine? Iets meer 'sportauto' qua opzet also de Evora, maar nog steeds goed bruikbaar en net als de 4C ook een dual-clutch robo-bak.
Zijn wel wat terugroepacties/fixes op de A110's die gedaan moeten zijn. Vooral wat corrosie problemen op de spatborden ivm. foute onderleg-ringetjes die gebruikt waren in de fabriek en brandstofsysteem/pomp problemen. Maar dat zou allemaal kosteloos door Renault moeten worden/zijn gefixed op eerdere auto's.
Natuurlijk is een Boxter of Cayman ook een 'standaard' optie in deze categorie (middenmotor, sportauto), en persoonlijk vind ik die altijd geweldig rijden maar wel nogal klinisch en 'zielloos' tenzij je vrij extreme snelheden gaat opzoeken. En daar natuurlijk de bekende boxer-6 problemen in verschillende jaren van IMS lagers en cylinder wand krassen.
Als ik het zo lees lijkt me een auto zonder 'koppelingspedaal' het meest bruikbaar voor je, nu en in de toekomst, als je al weet dat de voet/been mobiliteit waarschijnlijk nog lastiger wordt.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Yep....4c met stage 1 erop en een Madeno uitlijning.....kan met de handgeschakelde exige mee qua prestaties....
De tct bak is met enkele platen en schakelt rauw en snel. Luide knal.
Zeer luide oem race uitlaat..heb er tinnitus van opgelopen.Blazende turbo...
Carbon chassis...bloedmooi..
Ruim interieur vergelijking met speedster.kan wel geen bierbak in de koffer.
Comfort 0
harde wegligging.
Nog nooit zoveel reacties gehad ivm een wagen...
Nadeel......keering bak lekte.....kleine 5k...blok moest eruit ....niuewe koppeling etc...
Dakje was gaan vliegen.....7k....ja echt....gedekt door omnium....
Als er wat aan scheelt betaal je ervoor...
Gelukkig zitten de betere 4c kenners in nederland
Koop hem nu want de prijzen slaan de pan uit....vooral de spiders...
4c is rauwer als de evora maar softer als een exige ....tis een beetje combo van de 2...
Zit nu in japan en heb met een volledige getuned 4c meegereden. Rij je letterlijk mee met de supercars....dat ding was een monster....
De tct bak is met enkele platen en schakelt rauw en snel. Luide knal.
Zeer luide oem race uitlaat..heb er tinnitus van opgelopen.Blazende turbo...
Carbon chassis...bloedmooi..
Ruim interieur vergelijking met speedster.kan wel geen bierbak in de koffer.
Comfort 0
Nog nooit zoveel reacties gehad ivm een wagen...
Nadeel......keering bak lekte.....kleine 5k...blok moest eruit ....niuewe koppeling etc...
Dakje was gaan vliegen.....7k....ja echt....gedekt door omnium....
Als er wat aan scheelt betaal je ervoor...
Gelukkig zitten de betere 4c kenners in nederland
Koop hem nu want de prijzen slaan de pan uit....vooral de spiders...
4c is rauwer als de evora maar softer als een exige ....tis een beetje combo van de 2...
Zit nu in japan en heb met een volledige getuned 4c meegereden. Rij je letterlijk mee met de supercars....dat ding was een monster....
captain slow