Rijhoogte
Re: Rijhoogte
Pietpiet schreef:Nu heb ik leuk van die Nitrons onder mijn auto maar weet iemand wat het verschil tussen voor en achter kwa rijhoogte mag zijn en hoe je dat meet?
Heb hem zo afgesteld dat ik 2 cm tussen de bovenkant banden en spatbord heb.Dus voor én achter. Wel natuurlijk het aantal windingen geteld, zodat het overal gelijk is. daarna heb ik de auto laten uitwegen bij Lotus. En stond gelijk helemaal goed.( wel er in gaan zitten ).
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Yvo schreef mij:
125/135 is de ideale setting om een gelijke (lees maximale) ingaande en uitgaande slag te krijgen. Als je de auto lager wil zetten is dat natuurlijk geheel 'up to you' maar zal je wel eerder de bumpstops tegen komen..
Ikzelf heb het opgemeten in de wielkast, aan de kant van de deur ! zowel voor als achter en dan helemaal de wielkast in
Wat is uitwegen
125/135 is de ideale setting om een gelijke (lees maximale) ingaande en uitgaande slag te krijgen. Als je de auto lager wil zetten is dat natuurlijk geheel 'up to you' maar zal je wel eerder de bumpstops tegen komen..
Ikzelf heb het opgemeten in de wielkast, aan de kant van de deur ! zowel voor als achter en dan helemaal de wielkast in

Wat is uitwegen

- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Thanks, MarcelMarcel schreef:Yvo schreef mij:
125/135 is de ideale setting om een gelijke (lees maximale) ingaande en uitgaande slag te krijgen. Als je de auto lager wil zetten is dat natuurlijk geheel 'up to you' maar zal je wel eerder de bumpstops tegen komen..
Ikzelf heb het opgemeten in de wielkast, aan de kant van de deur ! zowel voor als achter en dan helemaal de wielkast in
Wat is uitwegen
Ik denk dat ik je begrijp.
Heren, even in het algemeen: als je veranderingen in de wagenhoogte aanbrengt MOET je daarna de auto weer uit laten lijnen.
Je kan het ook 'vergeten', maar dan ga je gewoon wat meer banden verbuiken. (we hadden bij Stelvio een auto die van standaard dempers naar Nitrons was gegaan en niet uitgelijnd was. Met nieuwe banden aan de Stelvio begonnen, met afgeschreven banden teruggekomen
)
Uitwegen heeft nut in het kader van de balans van de auto. In feite wil je ervoor zorgen dat ieder wiel (in ieder geval aan dezelfde as) een gelijk gewicht heeft. Met een auto die goed in balans is kan je perfect vierwiel driften, een auto die uit balans is wil dat minder of in het geheel niet.
Je kan het ook 'vergeten', maar dan ga je gewoon wat meer banden verbuiken. (we hadden bij Stelvio een auto die van standaard dempers naar Nitrons was gegaan en niet uitgelijnd was. Met nieuwe banden aan de Stelvio begonnen, met afgeschreven banden teruggekomen

Uitwegen heeft nut in het kader van de balans van de auto. In feite wil je ervoor zorgen dat ieder wiel (in ieder geval aan dezelfde as) een gelijk gewicht heeft. Met een auto die goed in balans is kan je perfect vierwiel driften, een auto die uit balans is wil dat minder of in het geheel niet.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
En rijhoogte meten natuurlijk wel tussen de juiste punten op het chassis en een (vlakke!) vloer. (de blauwe stickers voor de krikpunten zitten op zo'n beetje de juiste plaatsen)
Meten ten opzichte van de clam is nutteloos, want die zijn vaak zo consistent qua maatvoering als een pakje boter.
Oh.. En meestal worden de rij-hoogte getallen gegeven met ballast-gewicht in de auto, dus niet in onbeladen toestand.
Bye, Arno.
Meten ten opzichte van de clam is nutteloos, want die zijn vaak zo consistent qua maatvoering als een pakje boter.
Oh.. En meestal worden de rij-hoogte getallen gegeven met ballast-gewicht in de auto, dus niet in onbeladen toestand.
Bye, Arno.