compressor is besteld

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Geen beter gevoel dan direkt contact ... :bag:

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef: Op de 1 of andere manier staat mij dat tegen, ivm extra moeilijke inbouw.
Tja, opzich moet het niet zo'n probleem zijn. De elises hebben het tenslotte ook..

Wat wel jammer is, dat je dan dus het gaspedaal niet kan mappen in de ecu..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Waarom niet gewoon een electronisch besturing blijven gebruiken? Of nou een motortje de gaskleppen aanstuurt of een kabel, is om het even volgens mij.
Tenzij hun aftermarket ECU geen e-gas kan aansturen.....


Maar met het wieltje waar de gaskabel over loopt kan je ook het karakter bepalen, maar niet afhankelijk van snelheid of versnelling. Dus maar een 'pedalmap' voor alle omstandigheden.

Maarten
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Maarten schreef:Waarom niet gewoon een electronisch besturing blijven gebruiken? Of nou een motortje de gaskleppen aanstuurt of een kabel, is om het even volgens mij.
Tenzij hun aftermarket ECU geen e-gas kan aansturen.....
Ligt eraan. Of hij heeft geen throttlebodies kunnen vinden met electronische besturing. In dat geval zou het nog steeds zo kunnen zijn dat het gaspedaal wel electronisch blijft, maar dat het motormanagement dan iets los aanstuurt wat de throttlebodies bedient..

Es kijken of hij een reply stuurt op het forum. Hij is tot nu toe (wel te begrijpen) niet zo scheutig met informatie.
Maar met het wieltje waar de gaskabel over loopt kan je ook het karakter bepalen, maar niet afhankelijk van snelheid of versnelling. Dus maar een 'pedalmap' voor alle omstandigheden.
Ik zou ook zelf niet iets willen wat afhankelijk is van de versnelling. Lijkt me alleen maar irritant. Maar als je toch een programmeerbaar motormanagement hebt met een map voor het gaspedaal zou je natuurlijk wel makkelijk zelf kunnen tweaken hoe de motor reageert op het gas. Met zo'n wieltje kan dat natuurlijk ook, maar is veeeeeel meer werk..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

In hogere versnellingen een iets agressiever pedaal rijdt helemaal niet verkeerd. Ford heeft dat bijv in al hun auto's.

Je moet dan natuurlijk geen gigantische stappen maken van de ene naar de volgende versnelling. Je kan dan de rijbaarheid in de eerste versnellingen goed houden en toch zorgen dat als het toerental plotseling zakt je snel meer koppel krijgt, zodat je motor niet zo snel afslaat. is bij e speedster niet zo'n probleem natuurlijk, tenzij je alle draaiende delen aanpakt en super licht maakt en er dan ook nog eens een agressieve koppeling gebruikt.

Maar waarom niet de besturing van de huidige gasklep gebruiken als bediening van de 4 kleppen in de throttlebodies? Maar moeilijk gaan doen met een ouderwetse kabel?
Plaats reactie