Voor commerciele aanbieding toch een betaalbare diffusor

Vragen over bekleding, velgen e.d.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Voor commerciele aanbieding toch een betaalbare diffusor

Bericht door SteV6 »

collin schreef:Hallo zusammen,

ich habe jetzt einen kompletten Heckdiffusor im Programm.
Das ganze ist aus Aluminium in schwarz eloxiert oder silbern eloxiert erhältlich.

Es besteht auch die Möglichkeit auf Wunsch die Strakes nach
unten kürzer oder länger fertigen zu lassen, es sind auch 4 Strakes in der Mitte möglich
(auf den Bildern beträgt die Bodenfreiheit 13 cm – Serienfahrzeug).

Befestigung erfolgt an den Serienhaltepunkten am Unterboden.

Preis liegt zur Einführung bei 320 Euro – da der Shop hier ja nicht mehr läuft,
gebe ich allen Sponsoren vom Forum 20 Euro Nachlass auf den Diffusor also 300 Euro.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
SteV6
S4 Avant
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stef666 »

De mijne komt voor rond de €100,= Voor de belanghebbende. Naar keuze in Alu. of zwart geanodiseerd :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
SteV6

Bericht door SteV6 »

@Stef666,

Kan die van jouw ook wat lager gemonteerd worden? En die scherpe uiteinden kunnen vast ook wel van een ronde hoek voorzien worden :roll: ?

Voor E 100,- en misschien wat extra's voor het zwart maken ben ik een serieuze kandidaat.

SteV6
S4 Avant
damnedt
Actief lid

Laat het mij maar weten.

Bericht door damnedt »

Ik heb ook wel interesse voor ongeveer 100 euro.
Maar dan ook de scherpe hoeken afgerond en de gaten pasvorm voorgeboord zodat hij er zo onder kan !
Ik lees het wel.
stef666

Bericht door stef666 »

Dit is een proefmodel Stephan, En alle wijzigingen zijn mogelijk :idea: Maar daar heb ik dus opbouwende kritiek voor nodig. En de jouwe is dus ook welkom :thumbup:

Maar wil je hem lager monteren? of wil je de flappen evt. langer hebben? De hoeken moeten inderdaad nog wat afgerond worden.
Als je nog meer wensen hebt hoor ik die graag.
Jans wilde er ook 1 Dus dan hebben jullie een mooi ritje samen deze kant op :wink:

@damnedt, Ik ga ervan uit dat alle Speedsters hetzelfde gaten patroon hebben, Dus ze worden "pasklaar" geleverd :idea:
Grtn. Stefan

Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Stef, als opbouwende kritiek :wink: :
ik zou hem toch echt ietsje langer maken, hoeft niet veel te zijn, zeg een cm of 3-4. Nu geeft hij een beetje een afgehakt idee als je hem recht van opzij bekijkt....

De diff van Stev6: jammer dat ze niet de hele hoogte benut hebben, dan hadden ze hem een wat hogere "uitlaat" kunnen geven. Wordtie weer een paar procentjes efficienter van...
Afbeelding
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Wat is het effekt of nut van zo'n "diffusor"? Ziet er wel tof uit en voor 100 euro zeker het overwegen waard...

Ik zou ook de hoeken afronden en misschien iets kleiner en of hoger maken (als je nu over een snelheidsbumper rijdt... BANG... alles plat!)

Zijn de gaten onderaan het koetswerk hierdoor afgedekt? Zo ja zouden er ook "koelgaten" voorzien moeten worden!

Al bij al héél tof! :P
stef666

Bericht door stef666 »

De diffuser verminderd de "lift" op de achterzijde van de auto. Waardoor de auto stabieler wordt op hogere snelheden en in hoge snelheidsbochten.

De flappen moeten juist zo lang mogelijk zijn om het meeste effect te hebben. Dus korter worden ze zeker niet. Ik rij er nu 1 1/2 week mee rond en je raakt op geen enkele manier vluchtheuvels of drempels.

Koelgaten zijn bij dit proefmodel nog niet aanwezig, Maar zullen in het uiteindelijke model zeker gemaakt worden.
Grtn. Stefan

Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Ja d'as ook waar... Hoe kleiner ze zijn hoe minder effekt ze hebben...
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Vind dat model op die rode ietsje beter staan , maar om de zaak te veranderen zal teveel werk zijn denk ik. Hoop dat ie óók onder de turbo past, want die heeft een iets andere onderplaat. En in het zwart moet ie zijn.En inderdaad afronden die hoeken :!:
Wanneer is ie klaar Steff :?: En dan moeten we hem er dus terplaatse onder monteren.
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Die op de rode Speedster vindt ik ook wel iets knapper, maar dat is omdat ie anders bevestigd is waarschijnlijk. Deze komt niet tegen het koetswerk daar er steuntjes of zo tussen zitten... Dat zou je in principe met alle "diffusors" kunnen doen.

Laat me niet los zo'n "diffusor"... Als j'er klaar mee bent kan ik er dan één bestellen? :P :P :P :P
SteV6

Bericht door SteV6 »

He Stefan,

Hier dan mijn wensenlijstje (te beschouwen als opbouwende kritiek):

Met iets lager monteren bedoel ik de verlengde bouten zoals aangegeven in de linker cirkel. Wat ik aan deze zwarte diffusor niet mooi vind is het omcirkelde gebied onder de uitlaatmonden. Dat zou eigenlijk met dezelfde ronding (ik weet is duur of moeilijk te maken) moeten lopen als het glasfiber bodywork. En de rondingen zoals in de rechter cirkel zijn al eerder genoemd.

En wat mij betreft mag de diffusor wel wat langer zijn en dus een cm of 5 achter de auto uitsteken ...

Let wel, dit zijn wensen, geen eisen want iemand die een goed initiatief neemt ga ik niet afzeiken :woship:

SteV6
Bijlagen
diffusor_seite2.jpg
diffusor_seite2.jpg (26.37 KiB) 6064 keer bekeken
S4 Avant
stef666

Bericht door stef666 »

SteV6 schreef:He Stefan,

Hier dan mijn wensenlijstje (te beschouwen als opbouwende kritiek):

Met iets lager monteren bedoel ik de verlengde bouten zoals aangegeven in de linker cirkel. Wat ik aan deze zwarte diffusor niet mooi vind is het omcirkelde gebied onder de uitlaatmonden. Dat zou eigenlijk met dezelfde ronding (ik weet is duur of moeilijk te maken) moeten lopen als het glasfiber bodywork. En de rondingen zoals in de rechter cirkel zijn al eerder genoemd.

En wat mij betreft mag de diffusor wel wat langer zijn en dus een cm of 5 achter de auto uitsteken ...

Let wel, dit zijn wensen, geen eisen want iemand die een goed initiatief neemt ga ik niet afzeiken :woship:

SteV6
Ik vraag me af of het zinvol is om de diffuser zo'n stuk van je bodemplaat af te monteren i.v.m. vreemde luchtwervelingen tussen de 2 platen :?:

Wil je een plaat uit 1 stuk met een aantal schotten? of zoals ik hem nu heb 2 "bakken" met een verlaagd verbindingsstuk?

Om die ronding in de diffuser met de body mee erin te krijgen is technisch wel haalbaar, Maar finacieel onaantrekkelijk.

De punten worden zeker afgerond, Ik wil alleen nog ff uitvogelen welke radius het mooiste is.

Ik weet niet of er nog meer mensen zijn die willen dat hij verder achter de auto uitsteekt? Anders maak ik voor Stephan een aparte.

@Jans, Zou jij een keer met Stephan kunnen vergelijken of het gatenpatroon van de huidige onderplaat enigsinds overeen komt? Anders moeten we die van de Turbo terplekke op maat boren.

Iedereen is het er wel mee eens dat hij Zwart moet worden?
Grtn. Stefan

jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Steff"' Denk dat er niet veel verschil in zit . De onderplaat van de turbo heeft 3 lucht openingen, en de 2.2 volgens mij 2. Denk dat we hem ter plaatse moeten monteren. en oja"' graag in het zwart, en niet langer als op de foto van jou.
stef666

Bericht door stef666 »

Als ik een aantal "bestellingen" heb ga ik ze allemaal in 1x produceren. Daarna moeten we maar een "montage meeting" houden, Dat ding in je Speedy meenemen is ook niet echt handig :mrgreen:

Tevens kunnen we dan nog kleine aanpassingen doen mochten ze nodig zijn :idea:
Grtn. Stefan

Plaats reactie