2.2 getuned met kompressor van Delta Motor uit Zwitserland

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jürgen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:18
Locatie: Oegstgeest

2.2 getuned met kompressor van Delta Motor uit Zwitserland

Bericht door Jürgen »

Eindelijk is een grote wens van mij waarheid geworden. Ik heb een kompressor laten inbouwen waardoor mijn vermogen nu tot 220 Pk is opgeschroefd in combinatie met een koppel van 248 Nm. Jeetje, wat een extra power geeft dat zeg, wel extra opletten met gas geven in vochtige bochten (tering....).
Binnenkort zal op mijn site een verslag staan met foto's en hopelijk wat duidelijkere pictures van de vermogensgrafiek.
Overigens heb ik eindelijk een goed digitaal fototoestel gekocht, dus hopelijk staan er binnenkort ook wat meer fatsoenlijke foto's van mijn trots op het web. Tot nu staan er alleen maar foto's die ik heb geleend van anderen of van mijn telefoontoestel.
Bijlagen
Vermogensgrafiek 220 PK.jpg
Vermogensgrafiek 220 PK.jpg (18.75 KiB) 3905 keer bekeken
SV100120.JPG
SV100120.JPG (102.47 KiB) 7168 keer bekeken
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
#0670
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ha Jürgen,

Je upgrade was al uitgelekt naar dit forum :)

Wat is je overweging geweest om voor Delta te kiezen in plaats van Hitec?

Veel plezier ermee en pas op met vochtige of koude bandjes en je tractieverbrekend koppel.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Jürgen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:18
Locatie: Oegstgeest

Bericht door Jürgen »

Ik had al heel lang mijn zinnen gezet op die kompressor van Delta Motor, die waren er al mee op de markt voordat HiTec ermee kwam, tenminste voor zover het bij mij bekend was. Ik had al contacten gelegd in het verleden en wilde daarom niet meer naar een ander.
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
#0670
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Hi Jurgen

Mooi hoor, zo'n 220 PK !! ik zit het ook nog steeds te overwegen.
Ik wil in ieder geval op termijn wel naar minimaal 180 PK, maar misschien ga ik ook wel meteen voor de compressor :roll:

Kan je een prijsidee geven van deze ombouw bij Delta ???
Ik ben in ieder geval benieuwd naar je foto' s en je verslag
op jouw site.

Veel plezier met je snelle bolide :wink:


Groeten,

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
Jürgen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:18
Locatie: Oegstgeest

Bericht door Jürgen »

paul schreef:Kan je een prijsidee geven van deze ombouw bij Delta ???
De hele ombouw is gedaan in 3 en een halve dag en koste mij € 7500, exclusief reis- en verblijfskosten. Er zit een klein hotelletje op 200 meter afstand waar korting voor je wordt geregeld.
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
#0670
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Redelijk nette koppelkromme, alleen jammer dat ze dat piekkoppel niet iets langer vast konden houden :wink: . Mooie tafelberg daarna. Je vermogen bouwt ook heel mooi op kan je zien, bijna een rechte lijn.

Hou em heel! :wink:
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Zit wel veel verschil in . 220 pk en 248 nm van Delta.
En bij Hitec 247 pk bij 300 nm.
Vanwaar die beschijdenheid in de vermogens keuze :?: Of is het puur om de zaak heel te houden.
In elk geval , gefeliciteerd met het uitkomen van je grote wens Jurgen.
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Woaw! :P :P :P :P :P

Ik zou het doen voor het zicht alleen al! Maar 7000 euro is ook niet niks... En is het geluid anders? Op de filmpjes is het alsof er een fluittoon aanwezig is (typische "Blower whistle"...)

En hoe zit het met de verzekering? :roll: Hier in België kunnen ze wel eens lastig doen (gelijkvormigheid dat niet overeenstemt met het attest) als ze dat op de technische controle opmerken, ook is de wegentaks niet meer juist tov de PK's...

Een niet reglementaire uitlaat is snel weer te vervangen, maar dit is toch andere koek...
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Gefeliciteerd Jürgen !

Nog een kompressor variant erbij !
Ben je zelf bij de ombouw aanwezig geweest?
Ik heb dan ook nog wat technische vragen, maar misschien kunnen we dat beter een keer op een meeting bespreken.

Het is nu inderdaad extra opletten met de speedster in het koude en natte klimaat, maar straks in het voorjaar.......

Veel plezier ermee !

Maarten

(zelf de Hitec set gemonteerd)
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

8) Jurgen.

Dat is in ieder geval wel lekker snel. Bij HiTec doen ze er 5 dagen over.
Gebruikersavatar
Jürgen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:18
Locatie: Oegstgeest

Bericht door Jürgen »

jans schreef:Vanwaar die beschijdenheid in de vermogens keuze :?: Of is het puur om de zaak heel te houden.
Nee, het is puur een zaak dat ik al heel lang had vaststaan dat ik naar Delta zou gaan. Ik heb daarna niet echt meer veel verder gezocht.
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
#0670
Gebruikersavatar
Jürgen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:18
Locatie: Oegstgeest

Bericht door Jürgen »

Flaminiasupersport schreef:En is het geluid anders? Op de filmpjes is het alsof er een fluittoon aanwezig is (typische "Blower whistle"...)
Een ander geluid valt wel mee, binnen in de auto hoor je vooral een ietwat agressieve fluit met een diepe toon bij de hogere toerentallen. Hoe het geluid op zo'n moment buiten de auto is zullen we een keer moeten uittesten tijdens een meeting.
Flaminiasupersport schreef:En hoe zit het met de verzekering? (...) ook is de wegentaks niet meer juist tov de PK's...
De verzekering doet hier voor zover ik weet niet moeilijk over, ik heb daar nog nooit iets over gehoord. Omdat onze wegentaks wordt gebaseerd op het gewicht van de auto maakt het hiervoor ook niets uit, tenzij deze gewichtsverhoging net een tariefgrens overschreid. Maar daar ga ik maar even niet van uit.
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
#0670
Gebruikersavatar
Jürgen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:18
Locatie: Oegstgeest

Bericht door Jürgen »

Maarten schreef:Ben je zelf bij de ombouw aanwezig geweest?
Ik heb dan ook nog wat technische vragen, maar misschien kunnen we dat beter een keer op een meeting bespreken.
Zelf ben ik twee keer per dag wezen kijken hoe het er allemaal aan toe ging. Ik ben zelf niet technisch aangelegd, dus vond het allemaal gewoon mooi om te zien. Ik vrees dat ik op veel technisch inhoudelijke vragen geen antwoord kan gaan geven, maar dat zien we dan wel op een volgende meeting. Ik hoop daar volgend jaar weer wat vaker bij te zijn.
Groetjes,
Jürgen Donders
www.opel-speedster.tk
#0670
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Nu wij weten dat de wielophanging van de Turbo versterkt is t.a.v. de 2.2 is het dan veilig om een comp in te bouwen de krachten komen wel even wat anders te liggen,zomaar een vraag voor de rest vind ik het geweldig.groet.Wilbert
Plaats reactie