gele schade speedster

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
cbrfrostyrr
Nieuw lid

gele schade speedster

Bericht door cbrfrostyrr »

hallo ben van plan om een opel speedster te kopen heb er wel een op het oog maar hij heeft schade voor is wel licht geloof ik maar voor het mooie moet er een nieuw neusje op lijkt mij een geheel maar kan iemand mij vertellen hoeveel zon complete voorkant kost alvast super bedankt voor de info
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi welkom :!:

ik heb wel eens gehoord dat een voorkant zo'n € 1500 - € 2000,- kost, dan komt er nog spuiten en monteren bij.......dus reken gerust op zo'n € 3.000,- (denk ik hoor)

Belangrijk bij de speedster is dat er geen schade is aan de alu bak :!:

Geen idee wat hij kost, maar je ziet er wel steeds minder te koop :!:

Ik weet nog wel een mooie oranje te koop :lol:

Succes in ieder geval :wink:
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

Hier staan nog 2 Speedsters te koop met schade.

http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=148161

http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=109725

Is het een gele Speedster uit Limburg die al eens overgespoten is?Nummer 0671
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Let inderdaad extreem goed op chassis-schade.

Als de voorwielen niet meer 'recht' staan, dan is dat onmiddelijk een geval van alarmbellen en heel, heeeeel erg goed onderzoeken of hij niet een nieuw chassis nodig heeft. Reparaties aan het aluminium van het chassis zijn slechts in zeer beperkte mate toegestaan en eigenlijk alleen in cosmetische en niet-structurele of kritische delen.

De ophangpunten van de wishbones aan de voorkant mogen bijvoorbeeld NIET worden 'gerepareerd'. Ik zet dit tussen aanhalingstekens, want repareren is het niet. In elkaar prutsen is het dan en deze auto's (soms komen er nog wel eens Elises voorbij die op deze manier 'gerepareerd' zijn) zijn levensgevaarlijke voertuigen geworden.

Bij voor-schade kan ook de zwarte fiberglas crashbox onder de frontclam beschadigd zijn. Deze mag absoluut NIET (maar dan ook absoluut NIET) worden gerepareerd als er scheuren in zitten, omdat hij dan niet meer z'n werk goed doet bij een aanrijding. Vervangen is de enige optie. Rotklus omdat je de oude er af moet zagen, dan voorzichtig de lijmverbinding naar het chassis vewijderen en een nieuwe er op lijmen met de juiste kit soorten.

Qua onderdelen, als je verder het werk zelf doet, moet je waarschijnlijk inderdaad al gauw in de 3 a 4000 euro gaan denken. Helemaal als je erg dure onderdelen als koplampen etc. nodig hebt. Die tikken helemaal snel aan.

Ter indicatie: Een neus-reparatie voor mijn Elise nadat een motorrijder hierop was geland kostte inclusief arbeidsloon 9400 euro.

Bye, Arno.
cbrfrostyrr
Nieuw lid

bedankt denk dat ik er maar van af zie en nog maar ff verder door zoek na een schade vrije moet dan nog ff een paar maandjes wachte
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Lotus Elise S2
cbrfrostyrr
Nieuw lid

weet dat niet hij staat op marktplaats komt ui helmind ze vragen 9950 viel me mee dus leek me wel aantrekkelijk en dan rustig klaar maken van de winter
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

cbrfrostyrr schreef:weet dat niet hij staat op marktplaats komt ui helmind ze vragen 9950 viel me mee dus leek me wel aantrekkelijk en dan rustig klaar maken van de winter
Wat een timing he.
Lotus Elise S2
stef666

Bericht door stef666 »

Het is niet echt goed te zien, Maar ik denk dat inderdaad ook de crashbox vervangen moet worden.

Staat de auto wel op NL kenteken?
Verder is het een mooi exemplaar om in de onderdelenpool te gooien :mrgreen: :wink:

En hij kan mooi dienen als testopstelling voor een uitlaat spruitstuk. 8)
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Alleen voor ongeveer de helf van de vraagprijs :idea:
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

He Jans, je kan die jongen beter helpen met herstellen van de auto, hebben we er weer en Speedsterrijder bij. Het slopen van Speedsters schiet niet op.
Stelletje cultuurbarbaren!!
Lotus Elise S2
stef666

Bericht door stef666 »

Ook een beetje aan jezelf denken H-J Als je nog eens onderdelen nodig hebt :wink: Of als je mee kan profiteren van de zelfbouw projectjes die hier op uitgedokterd zijn :mrgreen:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Re: gele schade speedster

cbrfrostyrr schreef:hallo ben van plan om een opel speedster te kopen heb er wel een op het oog maar hij heeft schade voor is wel licht geloof ik maar voor het mooie moet er een nieuw neusje op lijkt mij een geheel maar kan iemand mij vertellen hoeveel zon complete voorkant kost alvast super bedankt voor de info
En, heb je hem gekocht? Hij staat niet meer op Marktplaats.
Lotus Elise S2
Plaats reactie