"Geachte,
Bij deze wens ik formeel en klacht in te dienen over de service naar eigenaars van het type Speedster.
Uw nazorg van dit model schiet op verschillende punten tekort:
- beschikbaarheid van onderdelen: op verschillende momententijdens mijn eigenaarschap van de wagen (een 2.2 nr. 1126 in originele toestand, gekocht in het Quality Cars netwerk) heb ik onaanvaardbaar lang moeten wachten op cruciale onderdelen voor de wagen.. (vb.:rubbers voor dichting tussen softtop en carrosserie: 4 maanden, zender voor bediening van het alarm: ik wacht hier al bijna een jaar op, zonder resultaat, en dit via een parallelle vraag via twee dealers!)
- kennis van de wagen door de dealers: de specifieke zorgeisen en kenmerken van de wagen zijn onvoldoende gekend (enkele voorbeelden: 1) recall geschiedenis van het model: enkel na nadrukkelijke navraag bij een derde dealer kon men sluitend antwoord geven dat bvb de "airbag recall" nog niet was uitgevoerd, ik wacht nog steeds op een antworrd over mijn vraag naar de ABS-update naar de speedster 2.0 turbo-unit waarvan ik weet dat deze op vraag van de klant kostenloos geplaatst wordt, 2) na het binnenbrengen voor uitlijning van de wagen werd hij mij recent teruggegeven met barsten in het polyester kuipwerk onderaan, ook waren twee schroeven van de aluminium stroomlijn onderaan verdwenen, deze was ook geplooid: de wagen was duidelijk niet op de juiste krikpunten opgetild, hiervoor wacht ik al drie weken op reactie van de dealer om dit te herstellen..)
Ik kan U verzekeren dat ik mijn onderhoud steeds stipter dan stipt bij officiële dealers laat uitvoeren. Ik ben zelf burgerlijk ingenieur en ik begrijp en apprecieer naar mijn bescheiden mening de bijzondere constructie van de wagen die zo mooi tot een ongefilterde en uitzonderlijke rijdynamiek leidt.
De wagen heeft ondertussen een enthousiaste fanbase opgebouwd (getuige fora alla www.vx220.org.uk en www.speedsterclub.nl) maar dit lijkt volgens algemeen sentiment meer te danken aan de Lotus genen, dan aan GM-zorg."
zonder vriendelijke groeten, uiteraard.
luchtte wel op moet ik zeggen, is het geen goed idee om eens collectief aan de bel te gaan hangen?
Hier wel vriendelijke groeten

axel