dealer ellende: feedback naar opel

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
bAAx
Lid

dealer ellende: feedback naar opel

Bericht door bAAx »

vandaag op de belgische website van opel eens mijn hart gelucht over de soms al te lauwe behelzing van onze speedster belangen:

"Geachte,
Bij deze wens ik formeel en klacht in te dienen over de service naar eigenaars van het type Speedster.
Uw nazorg van dit model schiet op verschillende punten tekort:
- beschikbaarheid van onderdelen: op verschillende momententijdens mijn eigenaarschap van de wagen (een 2.2 nr. 1126 in originele toestand, gekocht in het Quality Cars netwerk) heb ik onaanvaardbaar lang moeten wachten op cruciale onderdelen voor de wagen.. (vb.:rubbers voor dichting tussen softtop en carrosserie: 4 maanden, zender voor bediening van het alarm: ik wacht hier al bijna een jaar op, zonder resultaat, en dit via een parallelle vraag via twee dealers!)
- kennis van de wagen door de dealers: de specifieke zorgeisen en kenmerken van de wagen zijn onvoldoende gekend (enkele voorbeelden: 1) recall geschiedenis van het model: enkel na nadrukkelijke navraag bij een derde dealer kon men sluitend antwoord geven dat bvb de "airbag recall" nog niet was uitgevoerd, ik wacht nog steeds op een antworrd over mijn vraag naar de ABS-update naar de speedster 2.0 turbo-unit waarvan ik weet dat deze op vraag van de klant kostenloos geplaatst wordt, 2) na het binnenbrengen voor uitlijning van de wagen werd hij mij recent teruggegeven met barsten in het polyester kuipwerk onderaan, ook waren twee schroeven van de aluminium stroomlijn onderaan verdwenen, deze was ook geplooid: de wagen was duidelijk niet op de juiste krikpunten opgetild, hiervoor wacht ik al drie weken op reactie van de dealer om dit te herstellen..)
Ik kan U verzekeren dat ik mijn onderhoud steeds stipter dan stipt bij officiële dealers laat uitvoeren. Ik ben zelf burgerlijk ingenieur en ik begrijp en apprecieer naar mijn bescheiden mening de bijzondere constructie van de wagen die zo mooi tot een ongefilterde en uitzonderlijke rijdynamiek leidt.
De wagen heeft ondertussen een enthousiaste fanbase opgebouwd (getuige fora alla www.vx220.org.uk en www.speedsterclub.nl) maar dit lijkt volgens algemeen sentiment meer te danken aan de Lotus genen, dan aan GM-zorg."

zonder vriendelijke groeten, uiteraard.

luchtte wel op moet ik zeggen, is het geen goed idee om eens collectief aan de bel te gaan hangen?

Hier wel vriendelijke groeten :)

axel
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Wow, wat bizar?? Hmm.. Ik heb juist vorige week een nieuwe afstandsbediening besteld via Opel (gaat dan wel naar Lotus) voor het fabrieksalarm. Was er binnen een week (wel heel formulier moeten invullen met verklaring waarom hij weg was etc).

Klinkt alsof de betreffende dealer(s) HEEL erg weinig van de auto af weten als ik dit zo lees.

Hopelijk reageert Opel Belgie een beetje goed hierop..

Succes,

Mark
C30-94@0.55bar
bAAx
Lid

Bericht door bAAx »

hoi mark,

ja, het is allemaal een beetje vervelend want een heleboel mensen die bij de dealers werken zijn wél heel vriendelijk en behulpzaam, en ze hebben het natuurlijk wel druk, dus als er zoiets slepend bijkomt als een keyfob.. maar een jaar?? en ook die gescheurde onderkant bij de uitlijning.. dat zijn dingen die te vermijden zijn vind ik.

opel heeft net een erg correct mailtje gestuurd waar ze naar al mn gegevens vragen én die van de erkende dealers.. om het met hen te bespreken.. nu maar hopen dat mn dagen in deze buurt niet geteld zijn ;)

doei
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Oh nee... :? ik zou mijn distributieriem willen vervangen maar ben als de dood voor die Opelmannen... Volgens mij doen ze meer kwaad dan goed en zeker met een Speedster die ze zelden of nooit te zien krijgen!!!!

Alleen bij het instappen al moeten ze met het volgende rekening houden:

- Niet steunen o/d vooruit bij het in-en uitstappen...
- Niet steunen op de dorpels...
- Niet gaan hangen op de deuren....
- Niet gelijk waar opkrikken... (hoeveel keer is het al gebeurd?)

En hoeveel van die gasten weten dat?

Momenteel staat mijn Vivaro voor de 5de !!!!!! keer binnen. Er brandde een rood lichtje op het dashboard en door hun geklungel hebben ze al de culasse mogen vervangen want een gloeikaars was afgeknakt en bij het uitboren was ook iets misgelopen! Het is een typisch geval van de wet van Murphy!!!! :P Als ik dat ding daar nog een week laat staan is hij "TOTAL LOSS"...

En het is nog niet gedaan... Deze morgen ging ik een vervangwagen halen en zag ik dat er een hele deuk in de deur was!!!! :evil: :evil:

MAAR ik moet wel zeggen dat ze heel vriendelijk zijn en met de zaak verveeld zitten. Het is gewoon pech (voor hun) hebben...

En dan hoor ik van OPEL dat de luchtbellen op de kas van mijn Speedster niet onder waarborg verholpen kunnen worden want het "boekske"maakt er geen melding van en is niet afgestempeld! Terwijl ze heel goed weten dat ALLE Speedsters hier last van hebben! Maar kan het men mij kwalijk nemen dat ik die gasten voor geen haar vertrouw en mijn onderhoud liever zelf doe??? Ik durf ze nog geen olieverversing laten doen!!! laat staan de wagen herstellen en herspuiten...

Voortaan doe ik zoveel mogelijk zelf, dan weet ik tenminste dat mijn oliefilter en bougies nieuwe zijn en geen opgekuiste!!!! En mijn distributieriem zal ik ook op mijn gemak vervangen, zo moeilijk kan dat niet zijn.

Volgens mij is de Speedster helemaal niks voor Opel. Als imagebooster is het OK, maar voor de na-service gaat het hun petje te boven!
Laatst gewijzigd door Flaminiasupersport op 08 mar 2006 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Van Antwerpen naar Oosterhout NB is toch niet zo ver?
Lotus Elise S2
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

tuut tuut

Bericht door linne150 »

de vraag is HOE krijg je die auto daar. :roll:
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »