ff een supertip!
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Ha Marcel,
dat klopt inderdaad. Ik heb jou helaas niet gezien of was je niet met de Speedster. De kleur is iets donkerder, maar hij is nog niet helemaal af. De raamrubbers moeten er nog op, maar wacht nog op 2 rubbers bij het voetje van de spiegel. Volgens Opel Nederland zit dat rubber helemaal NIET op een Speedster!!! Heb het nu bij van der Kooi besteld alleen die had de rechtse liggen en de linkse moest maand 8 jaar 2005 gemaakt worden, maar sta nog steeds in backorder.
dat klopt inderdaad. Ik heb jou helaas niet gezien of was je niet met de Speedster. De kleur is iets donkerder, maar hij is nog niet helemaal af. De raamrubbers moeten er nog op, maar wacht nog op 2 rubbers bij het voetje van de spiegel. Volgens Opel Nederland zit dat rubber helemaal NIET op een Speedster!!! Heb het nu bij van der Kooi besteld alleen die had de rechtse liggen en de linkse moest maand 8 jaar 2005 gemaakt worden, maar sta nog steeds in backorder.
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Nee ik was met de Citroën, weinig nut om hem uit de garage te halen om even naar mijn werk te rijden, die paar kilometer nu.speedster schreef:Ha Marcel,
dat klopt inderdaad. Ik heb jou helaas niet gezien of was je niet met de Speedster. De kleur is iets donkerder, maar hij is nog niet helemaal af. De raamrubbers moeten er nog op, maar wacht nog op 2 rubbers bij het voetje van de spiegel. Volgens Opel Nederland zit dat rubber helemaal NIET op een Speedster!!! Heb het nu bij van der Kooi besteld alleen die had de rechtse liggen en de linkse moest maand 8 jaar 2005 gemaakt worden, maar sta nog steeds in backorder.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Hier in NL geen enkel probleem.Rotax schreef:"nur für Rennsportzwecke"
Denk niet dat je hiermee door de APK komt![]()
APK controleert alleen de gas-dichtheid van het systeem en de emissies.
Hoeveel Db's er uit komen is totaal oninteressant voor je APK wel of niet halen. In principe kom je gewoon door de APK met een goede kayalysator en daarna alleen maar een stuk pijp..
De mannen en vrouwen in de witte autotjes met de blauwe zwaailichtjes kunnen wel wat protesteren.. Al krijg je dan alleen al een artikeltje 5 boete oid. Maar da's een heel ander verhaal.
Bye, Arno
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
uitlaat
Dat was in België vroeger ook zo. Maar eind 2005 kreeg een kennis van me bij de technische keuring een rode kaart omdat zijn uitlaat te veel herrie maakte. Ik weet er het fijne niet van, maar het had iets te maken met een "niet goedgekeurde einddemper". Je kan het vergelijken met de TUV-keuring in Duitsland.
En vorige week is de "nieuwe auto" van mijn nichtje haar vriend afgekeurd. Hij had hem een klein jaar geleden gekocht, en toen was hij door de verkoper afgeleverd met een geldig keuringsbewijs (Een Luiks keuringstation).
Nu zegt de Antwerpse keuring dat de wagen een niet goedgekeurde verlaagde ophanging heeft en dus niet meer in het verkeer mag komen. Blijkbaar zijn ze in Waals-België nog wat lakser met de keuring. En eens je wagen afgekeurd, kan je niet meer naar een ander keuringsstation gaan voor de herkeuring.
Ze zijn dus in België blijkbaar de keuringsregels aan het verstrengen
Het zou me niet verwonderen als Nederland dezelfde weg opgaat.
En vorige week is de "nieuwe auto" van mijn nichtje haar vriend afgekeurd. Hij had hem een klein jaar geleden gekocht, en toen was hij door de verkoper afgeleverd met een geldig keuringsbewijs (Een Luiks keuringstation).
Nu zegt de Antwerpse keuring dat de wagen een niet goedgekeurde verlaagde ophanging heeft en dus niet meer in het verkeer mag komen. Blijkbaar zijn ze in Waals-België nog wat lakser met de keuring. En eens je wagen afgekeurd, kan je niet meer naar een ander keuringsstation gaan voor de herkeuring.
Ze zijn dus in België blijkbaar de keuringsregels aan het verstrengen

A thing of beauty is a joy forever!
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Ja, ik heb ook van anderen begrepen dat de belgische keurings regels enorm zijn aangescherpt in de afgelopen tijd.
Er zijn een aantal belgische Elise rijders die hier ook nogal last van hebben. Waar ze vroeger bijvoorbeeld met een 4-punts gordel zonder problemen door de keuring komen mag nu alleen nog maar de originele 3-punts.
Lijkt er op dat de belgische keuring nu een soort TUV keuring aan het worden is, maar dan ZONDER de mogelijkheid om aanpassingen te laten registreren en daarmee legaal te maken zoals in Duitsland wel kan. Tenminste.. Ik heb nog niet gehoord/gelezen dat je in belgie de wijzigingen aan je auto formeel kunt laten legaliseren.
Tot nu toe hebben ze hier in NL gelukkig nog niet de koppeling gelegd tussen de EU-typegoedkeuring specificaties vand e auto en de APK keuring. Het zal wel een keer komen, maar eerdere wijzigingen zijn vaak niet met terugwerkende kracht uitgevoerd dus hopelijk geldt het dan alleen voor auto's die vanaf een bepaalde datum zijn verkocht.
Bye, Arno.
Er zijn een aantal belgische Elise rijders die hier ook nogal last van hebben. Waar ze vroeger bijvoorbeeld met een 4-punts gordel zonder problemen door de keuring komen mag nu alleen nog maar de originele 3-punts.
Lijkt er op dat de belgische keuring nu een soort TUV keuring aan het worden is, maar dan ZONDER de mogelijkheid om aanpassingen te laten registreren en daarmee legaal te maken zoals in Duitsland wel kan. Tenminste.. Ik heb nog niet gehoord/gelezen dat je in belgie de wijzigingen aan je auto formeel kunt laten legaliseren.
Tot nu toe hebben ze hier in NL gelukkig nog niet de koppeling gelegd tussen de EU-typegoedkeuring specificaties vand e auto en de APK keuring. Het zal wel een keer komen, maar eerdere wijzigingen zijn vaak niet met terugwerkende kracht uitgevoerd dus hopelijk geldt het dan alleen voor auto's die vanaf een bepaalde datum zijn verkocht.
Bye, Arno.
Arno,
In Belgie is nog altijd wel het e.e.a. mogelijk maar is dat erg afhankelijk van personen. Ik heb er al wat vreemde dingen gezien die net zo gemakkelijk werden goedgekeurd. De euhm.. belongingsstructuur kan daar nog wel eens iets anders in elkaar zitten dan hier
De Duitse tuv keuring is een wassen neus. Als een dealer het boekje afstempeld is het produkt wat eerst een probleem was en niet door de keuring kwam ineens helemaal toppie. Sterker, een 'engine refresh' zoals jij dat noemt
is in Duitsland nog makkelijker te legaliseren dan in Nederland!
In Belgie is nog altijd wel het e.e.a. mogelijk maar is dat erg afhankelijk van personen. Ik heb er al wat vreemde dingen gezien die net zo gemakkelijk werden goedgekeurd. De euhm.. belongingsstructuur kan daar nog wel eens iets anders in elkaar zitten dan hier

De Duitse tuv keuring is een wassen neus. Als een dealer het boekje afstempeld is het produkt wat eerst een probleem was en niet door de keuring kwam ineens helemaal toppie. Sterker, een 'engine refresh' zoals jij dat noemt

- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1522
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Ja maar het blijft gewoon een K-serie hoor!YvoTuk schreef:Sterker, een 'engine refresh' zoals jij dat noemtis in Duitsland nog makkelijker te legaliseren dan in Nederland!
OK ok.. Hij wordt door een andere fabrikant gemaakt.. Verder echt hetzelfde hoor! Echt! Trust me!


Ik schroef straks gewoon die plastic kap van de huidige motor over op die nieuwe.. 'I see nothing different'

Bye, Arno.