Handremlampje brand bij harde linkerbocht

Alle overige technische zaken.
erik
Lid

Handremlampje brand bij harde linkerbocht

Bericht door erik »

Hallo allemaal!

Herkent iemand dit: als ik een harde linker bocht maak, bijvoorbeeld een rotonde nemen zoals het hoort, gaat het lampje van de handrem branden. Heel even maar, en alleen linksaf, nooit als ik flink een rechterbocht in duik. Zou er een draadje los liggen of zo?
Mannen weten alles van auto's. Vooral op feestjes...
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stef666 »

Remvloeistof controleren :idea: Waarschijnlijk is je peil te laag.
Maar je zender kan idd ook kapot zijn.
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
Dominique

Bericht door Dominique »

Eric,

Controleer t niveau van t reservoir. Wanneer je remblokken slijten, gaat er gaat immers meer olie in de klauw zitten waardoor het nivau in het reservoir zakt => lampje gaat branden.
Grote kans dat dat alles is!

suc6
Afbeelding
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Yep, geen remolie aanvullen, maar eerst de remblokken (laten) controleren. Pas als die nog voldoende dik zijn op zoek gaan naar andere mogelijke oorzaken.

SteV6
S4 Avant
erik
Lid

Bericht door erik »

Uhhhmmm.... auto'tje is net twee weken geleden voor de 30k beurt bij de dealer geweest. Ik mag toch hopen dat die wel naar de remvloeistof gekeken heeft? Er zitten ook net nieuwe remblokjes op.
Dominique

Bericht door Dominique »

Eric,

Als je t niet ziet zitten om zelf op onderzoek te gaan, heb je volgens mij nog wel garantie op de verrichte werkzaamheden. :idea:
Als je remblokken deze beurt zijn vervangen zou ik wel teruggaan.
Afbeelding
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Weet je zeker dat het de handrem is en niet de koelvloeistof, zitten naast elkaar en die doet dat ook altijd in een bocht naar links.. Klein beetje koelvloeist erbij en klaar!!

Geef het maar even mee als andere optie :wink:
erik
Lid

Bericht door erik »

nou, ik heb nog ff gekeken en het is inderdaad niet het lampje van de handrem maar die van de remvloeistof. ik heb al een afspraak gemaakt om het bij te laten vullen. Dank voor jullie reacties!
speedster

Bericht door speedster »

Even bijvullen of anders de stekker los trekken. Bij mij ging hij ook altijd branden als ik door de bocht ging. Er zitten geen zenders op de remblokken dus het moet de remvloeistof zijn. Normaal zit het rempotje in de lengte van de auto en bij ons zit hij dwars en bij de bocht gaat de vloeistof naar de rechter kant van het potje en ga het lampje branden.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik kan het mis hebben, maar het lampje van de handrem wordt toch alleen geschakeld door de schakelaar die op de handrem hendel zit? Dan is het een kwestie van even de kap eraf schroeven en kijken of er iets niet lekker zit bij de schakelaar en evt. de schakelaar vervangen...
Als het het lampje is voor het remvloeistofniveau, dan is het een ander verhaal natuurlijk...

Mark
C30-94@0.55bar
speedster

Bericht door speedster »

markv schreef:Ik kan het mis hebben, maar het lampje van de handrem wordt toch alleen geschakeld door de schakelaar die op de handrem hendel zit? Dan is het een kwestie van even de kap eraf schroeven en kijken of er iets niet lekker zit bij de schakelaar en evt. de schakelaar vervangen...
Als het het lampje is voor het remvloeistofniveau, dan is het een ander verhaal natuurlijk...

Mark
De schakelaar van de handrem zit inderdaad bij de hendel. Het probleem is dat er meer remvloeistof in de 4 remklauwen ga zitten met het slijten van de remblokken en daardoor daal het niveau in het rempotje. In het rempotje heb je 2 kamers zitten ivm met gescheiden rem systeem. Als je een bocht maak dan ga de vloeistof naar een kant toe en daal de vloeistof waar de vlotter zit en ga het lampje branden.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

speedster schreef: De schakelaar van de handrem zit inderdaad bij de hendel. Het probleem is dat er meer remvloeistof in de 4 remklauwen ga zitten met het slijten van de remblokken en daardoor daal het niveau in het rempotje. In het rempotje heb je 2 kamers zitten ivm met gescheiden rem systeem. Als je een bocht maak dan ga de vloeistof naar een kant toe en daal de vloeistof waar de vlotter zit en ga het lampje branden.
Dat begrijp ik. Maar gaat dan niet het lampje voor het remvloeistofniveau branden? Of gaat dan ook het handremlampje aan? Oftewel, gaat nou het lampje met de (P) erin aan, of die met (!) ?

Mark
C30-94@0.55bar
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Mark, lees nou even ALLE posts voordat je onzin uit gaat kramen :lol: :
erik schreef:nou, ik heb nog ff gekeken en het is inderdaad niet het lampje van de handrem maar die van de remvloeistof. ik heb al een afspraak gemaakt om het bij te laten vullen. Dank voor jullie reacties!
Afbeelding
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef:Mark, lees nou even ALLE posts voordat je onzin uit gaat kramen :lol: :
erik schreef:nou, ik heb nog ff gekeken en het is inderdaad niet het lampje van de handrem maar die van de remvloeistof. ik heb al een afspraak gemaakt om het bij te laten vullen. Dank voor jullie reacties!
ow.. sowwy :( weer es met m'n neus gelezen..

Mark
C30-94@0.55bar
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Ga je daarvoor naar de garage? :shock:

Ik tracht daar zoveel mogelijk weg te blijven, want ze doen meestal meer kwaad dan goed...
Plaats reactie