de kleine kantjes van je speedster

Algemene zaken omtrent onze auto.
bassie
Actief lid

Bericht door bassie »

gerben schreef:sorry maik

effe voor de duidelijkheid, ja ik ben een dameskapper 8)
Haha Maik, toch duidelijk helderziende :shock: vermogens ...

@Gerben, toch niet toevallig aan het rozenplein ?

gr. Ben
gerben
Actief lid

Bericht door gerben »

nee, mijn woonplaats is Lunteren, heb dus een kapsalon in Lunteren voor zowel dames als heren.
echt familiebedrijfje , opa is er in 1938 mee begonnen, hebben tegenwoordig de bloempotten wel weggegooid :lol: :lol:
dus je kunt rustig een keer langskomen .
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

gerben schreef:sorry maik

effe voor de duidelijkheid, ja ik ben een dameskapper 8)
:lol:
LOL

Oke, vanaf nu is de speedster dus een dameskapper auto, EN BEDANKT :!: :P
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Kunnen wij van de speedster club niet allemaal een gedekt model krijgen :idea:
gerben
Actief lid

Bericht door gerben »

oh ja hoor dat kan met het speedsterclub logo erin misschien :?:
Hoop niet dat de autos nou in waarde zullen dalen :oops:

ps ik heb effe hulp nodig, kijk effe bij doe het zelf , embleem verwijderen
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

na de rit vorige week, met mezelf als pasagier in een lotus elise II met mijn mx5 turbo door een vriend op de hielen, ben ik eruit. Ik wil geen speedster of elise.
Ik wil mijn mx5 turbo... De elise reed ZEKER niet los en ging voluit. uiteraard is de wegligging enz beter, maar de standaard motor mist koppel.
Dus zal ik aan mijn turbo kappersauto moeten sleutelen wat betreft de keuring.

Ik blijf het wel mooie auto's vinden, maar de turbo speedster is onbetaalbaar voor me en zo'n standaard elise mist koppel.
snif

Misschien ooit een speedster turbo...Ik blijf dromeN

thx voor jullie replies.
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

@klinske: zaten er wel genoeg bochten in die rit, of was het enkel rechtuit?

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

er zaten heel wat bochten in de rit. Ik weet waar je heen wil.
Uiteraard is de elise sneller door de bocht. Het zou maar erg zijn moest dat niet zo zijn...
Enkel in een trage bocht op het gas mist de elise koppel. Misschien heeft de speedster daar minder last van, maar het zal zeker niet zo zijn als met de turbo (mx5 of speedster)

Persoonlijk rij ik graag over de grip grens van de banden, ook op de openbare weg tussen de velden. Met de kappers mx5 lukt me dat prima zonder dat het gevaarlijk wordt. Met de elise vlogen we door de wegen en gebeurde er niks qua over/onder stuur. Ik weet zeker dat als ik de grens zou opzoeken in zo'n wagen ik niet zonder kleerscheuren huiswaarts rij na de rit.
Ik beleef veel fun aan overstuur tegen 20 tot 60 km/u. Met de mx5 is dat een koud kunstje, dat nog nooit (behalve op zolder in 't nat) met 180° heeft opgeleverd. Ik hoef niet de snelste te zijn, maar ik heb me op mijn manier 't beste vermaakt.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

klinkske schreef:er zaten heel wat bochten in de rit. Ik weet waar je heen wil.
Uiteraard is de elise sneller door de bocht. Het zou maar erg zijn moest dat niet zo zijn...
Enkel in een trage bocht op het gas mist de elise koppel. Misschien heeft de speedster daar minder last van, maar het zal zeker niet zo zijn als met de turbo (mx5 of speedster)

Persoonlijk rij ik graag over de grip grens van de banden, ook op de openbare weg tussen de velden. Met de kappers mx5 lukt me dat prima zonder dat het gevaarlijk wordt. Met de elise vlogen we door de wegen en gebeurde er niks qua over/onder stuur. Ik weet zeker dat als ik de grens zou opzoeken in zo'n wagen ik niet zonder kleerscheuren huiswaarts rij na de rit.
Ik beleef veel fun aan overstuur tegen 20 tot 60 km/u. Met de mx5 is dat een koud kunstje, dat nog nooit (behalve op zolder in 't nat) met 180° heeft opgeleverd. Ik hoef niet de snelste te zijn, maar ik heb me op mijn manier 't beste vermaakt.
Wel opmerkelijk. Ik heb een '90er MX-5 gehad met een zwaar aangepast onderstel. Nu ik dezelfde weggetjes rijd met de Speedster kan ik veel harder. Het onderstel van de Speedster is door andere afstelling (toespoor ed) en/of andere banden zelf aan te passen op overstuur. Met name het onderstel aanpassen kost max € 100,-.
Het koppel van de Speedster is inderdaad anders dan bij de Elise.
Ik weet dat Stevenflappy nog wel eens zijn onderstel laat aanpassen naar die van een Lotus 340/Exige en andere opties.
Lotus Elise S2
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

klinkske schreef: Ik beleef veel fun aan overstuur tegen 20 tot 60 km/u. Met de mx5 is dat een koud kunstje, dat nog nooit (behalve op zolder in 't nat) met 180° heeft opgeleverd.
Tja.. Dat gaat met iedere midden-motor auto erg lastig worden.

Die zijn door het lage pool-moment en grotere gewicht over de achteras veel lastiger 'in bedwang' te houden als ze eenmaal gaan schuiven. Een spin is veel sneller/abrupter als bij een motor voorin.

Het voordeel van dat extra gewicht op de achteras (en bij de 911 is dat ng veel sterker) is dat de mechanische grip veel hoger is en een overstuur situatie dus veel 'verder weg' ligt.

Als ik het zo lees, dan ga je denk ik nooit happy zijn met een auto als een Elise, Speedster of zelfs een Boxter oid.

Wil je het 'makkelijke' glijden houden, dan zal je het net als bij de Mx5 moeten blijven zoeken in een achterwiel-aandrijver met de motor voorin.

Als ik jou was zou ik dan eens (mee)rijden in een Lotus 7 achtige (Caterham, Westfield, Donkervoort, etc.). Die zijn bekend om hun waanzinnige beheersbaarheid qua 'sideways action' en je kunt daar motorisch ook heel wat aan doen.

Andere optie.. Een TVR.. Op iedere snelheid en met iedere toerental genoeg koppel en vermogen om de achterwielen te laten spinnen :)

Bye, Arno.
klinkske
Lid

Bericht door klinkske »

ik reed 2 jaar terug mee op de trackday vd donkervoort club. Ik heb enkele rondjes meegereden met de snelste piloot, die dag (op 't domein vd peugeot school te francorchamps, een klein traag circuit met veel plezier in 2e en 3e versnelling)
Die donky was een vd oudste en was ook atmosferisch (er was een andere met 300 pk turbo, spinnen in elke versnelling) maar de oude was 't snelste. De chauffeur overstuurde gans de tijd van bocht naar bocht. Hij reed nooit met de wielen rechtdoor. Dat was gewoon kunst...
Enkel is zo'n donky nog minder comfort dan de speedster hé... en heel kwetsbaar met die grote slijkborden.
Prijs blijft de grootste issue. Ben ook helemaal gek van het uitzicht van een seven trouwens...
zo'n grote go-car... ik word nooit volwassen :-D
Plaats reactie